«مُهر» پیروزی بر صعود شیرین ایران/ شمارش معکوس برای بهترین قرعه

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۶ امروز سه شنبه نهم فروردین در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد و قضاوت «مینگ» از چین به مصاف تیم ملی لبنان رفت که این دیدار با برتری ۲ بر صفر قرمزپوشان میزبان به پایان رسید. سردار آزمون (۳۵) و علیرضا جهانبخش(۷۲) برای ایران گل زدند.

داور چینی در این دیدار با سعید عزت اللهی کارت زرد نشان داد.

دراگان اسکوچیچ در این دیدار که جنبه تشریفاتی داشت از علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، مجید حسینی، صادق محرمی(۸۷ دانیال اسماعیلی فر)، امید نورافکن، سعید عزت الهی(۴۶ میلاد سرلک)، احمد نورالهی، علیرضا جهانبخش (کاپیتان)(۸۵ امیرحسین حسین زاده)، الهیار صیادمنش (۴۶ مهدی مهدی پور)، علی قلی زاده(۷۳ مهدی ترابی) و سردار آزمون استفاده کرد.

قابل پیش بینی بود که در حضور تماشاگران ایران ملی پوشان کشورمان شروع تهاجمی داشته باشند و برای رسیدن به گل عطش بالایی از خود نشان دهند که همین اتفاق هم رخ داد و قرمزپوشان ایران در نیمه اول توپ و میدان را در اختیار داشتند.

با این حال برای رقم خوردن اولین خطر جدی روی دروازه لبنان تماشاگران ۱۹ دقیقه انتظار کشیدند تا علیرضا جهانبخش که در این دیدار کاپیتان بود با شوتی محکم دروازه حریف را تهدید کند اما دروازه بان لبنان توپ را دفع کرد.

تیم ملی ایران که برتری کاملی بر زمین داشت در دقیقه ۳۵ بالاخره به گل برتری رسید. کنعانی زادگان که تا زمین حریف پیش آمده بود پاس عمقی زیبایی را برای سردار آزمون ارسال کرد که این بازیکن درون محوطه جریمه با ضربه‌ای دقیق و بدون معطلی دروازه حریف را باز کرد.

بعد از این گل لبنانی‌ها تا حدودی از لاک دفاعی خارج شدند و در دقیقه ۴۴ فرصت خوبی برای تهدید دروازه ایران پیدا کردند اما شوت بازیکن این تیم از بالای دروازه به بیرون رفت تا نیمه اول این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان اسکوچیچ به پایان برسد.

شروع نیمه دوم اما برای تیم ایران زنگ خطر را به صدا دراورد چرا که لبنانی ها در چند صحنه خطرناک ظاهر شدند و تا آستانه باز کردن دروازه بیرانوند هم پیش رفتند. با این حال در دقیقه ۵۵ همکاری خوب سردار آزمون و جهانبخش موقعیت مناسبی را درون محوطه جریمه برای کاپیتان ایران فراهم کرد اما ضربه جهانبخش را دروازه بان حریف با پا برگشت داد.

تیم ملی ایران برای نیمه دوم شاهد دو تغییر بود و سعید عزت الهی که یک کارت زرد گرفته بود جایش را به میلاد سرلک داد و مهدی مهدی پور هم به جای الهیار صیادمنش وارد زمین شد.

در شرایطی که دو تیم بازی را در میانه میدان پیگیری می کردند محمدحسین کنعانی زادگان در دقیقه ۷۲ دومین پاس گل خود را داد و این بار با ارسالی بلند از زمین ایران علیرضا جهانبخش را پشت محوطه حریف صاحب توپ کرد که این بازیکن بعد از کنترلی عالی با ضربه ای فنی و دقیق برای بار دوم دروازه لبنان را باز کرد.

در دقایق باقی مانده ملی پوشان ایران حملات خود برای رسیدن به گل های بیشتر را ادامه دادند اما نتوانستند دروازه حریف را باز کنند تا با همان دو گل پرونده بازیهای تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی بسته شود.

تیم ملی ایران که از چند هفته پیش صعودش به جام جهانی را قطعی کرده بود با پیروزی برابر لبنان ۲۵ امتیازی شد و به همراه تیم ملی کره جنوبی به طور مستقیم جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ که زمستان سالجاری در قطر برگزار می شود راه پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.