«بمبی» که تیم ملی فوتبال ایران را تهدید می‌کند/مراقب رختکن باشید!

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران به عنوان نخستین تیم راه یافته از قاره آسیا توانست جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را پیدا کند.

دراگان اسکوچیچ با کسب هشت پیروزی، یک تساوی و یک شکست در گروه A باعث صعود ایران با ۲۵ امتیاز به عنوان تیم اول شد تا کارنامه درخشان او تبدیل به چالش جدی برای حفظ این مربی روی نیمکت تیم ملی ایران در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال در سال ۲۰۲۲ شود.

منتقدان سرمربی کروات تیم ملی ایران تنها پس از شکست دو بر صفر مقابل کره جنوبی فرصت انتقاد از دراگان اسکوچیچ را پیدا کردند و همان یک باخت کافی بود تا ادامه حضور این مربی برای رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

منتقدان اسکوچیچ همچنان بر این باورند که نتایج تیم ملی ایران به دلیل بازیکنان درخشانی است که در اختیار او قرار گرفته تا نسل طلایی فوتبال ملی ایران بتواند صعودی مقتدرانه به جام جهانی داشته باشد.

مخالفان ادامه حضور اسکوچیچ اعتقاد دارند او نه تنها توانایی فنی کافی برای حضور قدرتمند تیم ملی در جام جهانی ندارد بلکه مدیریت لازم در رختکن تیم را هم ندارد.

کریم باقری مرد شماره یک رختکن شد

اسکوچیچ پس از روی کار آمدن تصمیم گرفت کریم باقری را در کادر فنی تیم ملی داشته باشد اما پرسپولیس با خروج او مخالفت کرد. با این حال سرمربی تیم ملی ایران با آگاهی از احتمال بروز هرگونه اختلاف در بین ستاره‌های تیم ملی ایران روی آمدن باقری اصرار کرد تا او دو شغله شده و همزمان با حضور روی نیمکت سرخپوشان پایتخت در اردوهای تیم ملی نیز حضور پیدا کند.

«بمبی» که تیم ملی فوتبال ایران را تهدید می‌کند/مراقب رختکن باشید!

جلوگیری از تنش در بحرین

نخستین جرقه بین بازیکنان تیم ملی ایران که از نگاه بسیاری از مربیان فوتبال بخش کاملا طبیعی از این رشته است در اردوی تیم ملی ایران در بحرین اتفاق افتاد. با این حال نقش پر رنگ کریم باقری در جلوگیری از هرگونه درگیری کمک کرد تا شاگردان اسکوچیچ در دور برگشت مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ با بازدهی صد درصدی بتوانند راهی مرحله بعد شوند.

نظم کی روش فراموش شد

بر هیچ کس پوشیده نیست اسکلت تیم ملی ایران همچنان از دوران کارلوس کی روش باقی مانده است و مهر تأیید این مربی به دلیل حضور هشت ساله در رأس کادر فنی بر پیشانی تعداد زیادی از بازیکنان تیم ملی ایران حک شده بود. با آمدن اسکوچیچ او تلاش کرد تا خیلی زود با بازیکنان ایجاد صمیمیت کند اما تلاش‌های او با از بین رفتن نظمی که در دوران کی روش به وجود آمده بود همراه شد.

«بمبی» که تیم ملی فوتبال ایران را تهدید می‌کند/مراقب رختکن باشید!

اسکوچیچ محبوب است؟

صحبت او درباره تکنیک و تاکتیک بازیکنان ایرانی با واکنش مهدی طارمی همراه شد. مهاجم ملی پوش پورتو پرتغال که فصل درخشانی در لیگ برتر پرتغال داشت پس از صحبت‌ها اسکوچیچ در توئیتر نوشت: «باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و.… از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند ولی متأسفانه مشکلات جایی دیگر است. زنده باد ایران».

جملاتی که با وجود انتقاد از طارمی بابت ایستادن رو در روی سرمربی تیم نشان از عدم محبوبیت اسکوچیچ در رختکن تیم ملی داشت. گفته طارمی را تعدادی از بازیکنان با تجربه تیم ملی بدون توئیت به شخص اسکوچیچ هم منتقل کردند و از صحبت‌های سرمربی تیم ناراحت شدند تا او بر خلاف کی روش چندان محبوب قلب‌های رختکن تیم ملی ایران نباشد.

خبری از بیانیه‌های مشترک نیست

بازیکنان تیم ملی ایران در دوران کارلوس کی روش هر موقع قصد اعتراض به هر موضوعی را داشتند موضعی مشترک اتخاذ کرده و هماهنگ با یکدیگر آن را در صفحات شخصی خود در فضای مجازی منتشر می‌کردند. مواضعی که در دوران اسکوچیچ به ندرت تکرار شد تا خبری از بیانیه‌های مشترک از سوی رختکن تیم ملی نباشد.

عدم اتحاد بازیکنان در اعتراض به هر یک از خواسته‌های مشترک باعث شد تا آنها دیگر مثل گذشته با همدیگر نباشند و گروه آنها در واتس آپ نیز با تعداد بازیکنان کمتری فعالیت خود را ادامه دهد و شایعه چند دستگی آنها در زمانیکه قرار است از یک الگوی رفتاری اطاعت کنند پیچیده است.

«بمبی» که تیم ملی فوتبال ایران را تهدید می‌کند/مراقب رختکن باشید!

اظهار نظرهای متفاوت و غیر حرفه‌ای

تعدادی از بازیکنان تیم ملی ایران پس از مشخص شدن گروه بندی بازی‌های جام جهانی قطر صحبت از بالا بودن شانس صعود این تیم کردند اما تنها ساعاتی پس از آن کریم انصاری فرد کاپیتان تیم ملی با انتشار نوشته ای در صفحه شخصی خود نسبت به این موضوع انتقاد کرد و صحبت از صعود ایران از مرحله گروهی را نوعی شوخی دانست تا نشان دهد کاملا دیدگاهی متفاوت نسبت به امثال میلاد محمدی و سعید عزت الهی دارد.

این صحبت‌ها در حالی رقم خورد که تعداد بازیکنان بسیار کمی از تیم‌های ملی آمریکا و انگلیس در این باره اظهار نظر کردند تا نخستین گام غیر حرفه‌ای را در مسیر صعود به جام جهانی قطر از سوی مربیان و بازیکنان تیم ملی ایران شاهد باشیم.

یادآوری ۲۰۰۶

مخالفان اسکوچیچ معتقد هستند او با وجود عملکرد درخشان در مدیریت رختکن تیم ملی ضعف مفرط دارد. سرمربی تیم ملی ایران که شایعه درگیری فیزیکی او با مجتبی خورشیدی سرپرست پیشین تیم ملی در اردو هرگز تکذیب نشد در صورت ماندن باید فیلم نیمکت تیم ملی را در بازی‌های جام جهانی ۲۰۰۶ قطر که هموطنش برانکو ایوانکوویچ جایگاه فعلی او را داشت مرور کند.

تیمی پر از ستاره‌های نامدار که دستاورد آن چیزی جز عکس‌های مخابره شده از لگد علی کریمی به ساک پزشکی در کنار نیمکت نداشت.

«بمبی» که تیم ملی فوتبال ایران را تهدید می‌کند/مراقب رختکن باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.