تنها «فرمول» پرسپولیس برای عبور از سنگلاخ/ مانع بزرگ «۴» از «۶»

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه ۶ هفته باقیمانده رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر مشخص شد تا تیم‌های درگیر این رقابت‌ها برای بهبود جایگاه خود چاره‌ای جز رقابت فشرده در ۲۷ روز نداشته باشند.

بازی‌های فشرده‌ای که به طور متوسط هر چهار روز یک بار برگزار می‌شود تا رقابت‌های لیگ برتر قبل از تاریخ فیفا دی که از دهم خردادماه شروع می‌شود به پایان برسد.

مسابقات فصل جاری در حالی پس از پایان ماه مبارک رمضان از سر گرفته می‌شود که رقابت در پایین جدول برای بقا و قهرمانی در بین مدعیان به اوج خود رسیده است.

پرسپولیس با پنج قهرمانی متوالی در لیگ برتر شرایط مساعدی برای تکرار آن ندارد. استقلال با کسب ۵۶ امتیاز در پایان هفته بیست و چهارم با تفاضل ۶ امتیازی نسبت به سرخپوشان در صدر جدول قرار دارد تا کار را برای یحیی گل محمدی سخت‌تر از گذشته کنند.

فشار حداکثری روی یحیی

یحیی گل محمدی در حالی برای کسب ششمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر تیمش را هدایت کرد که قهرهای او و استعفا از مقام سرمربیگری باعث تشدید تنش در تیمی شد که با وجود پنج قهرمانی متوالی همواره با حساب خالی از پول روبرو بوده است.

او حالا با حذف پرسپولیس از جام حذفی با فشار مضاعف منتقدان و هواداران روبرو شده است تا کار برای واقعیت بخشی به رؤیای تعداد قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس سخت‌تر از همیشه شود.

تنها «فرمول» پرسپولیس برای عبور از سنگلاخ/ مانع بزرگ «۴» از «۶»

یک راه تا رسیدن به انتهای فصل

گل محمدی برای تحقق وعده تکرار قهرمانی متوالی در لیگ برتر فصل جاری یک راه بیشتر ندارد. این تیم با وجود کمبود ۶ امتیازی نسبت به رقیب سنتی باید تمام دیدارهای سخت پیش روی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد. سرخ‌ها که مقابل پیکان، ذوب آهن اصفهان، سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، شهر خودرو مشهد و فجر سپاسی شیراز بازی خواهند داشت برای تکرار قهرمانی‌های خود چاره‌ای جز بردن ندارند. ششمین قهرمانی پیاپی در ۶ هفته مانده به لیگ برتر با فرمول صد درصد برد و با نگاه به احتمال از دست دادن امتیاز از سوی استقلال تهران که بازی‌های سخت زیادی هم دارد می‌تواند رقم بخورد.

چهار بازی مهم خارج از پایتخت

پرسپولیس سه دیدار خود را به طور قطع در خارج از تهران برگزار می‌کند. البته این تیم با وجود میزبانی در هفته بیست و هفتم از سپاهان اصفهان با حکم کمیته انضباطی مجبور است در شهر دیگری از رقیب خود پذیرایی کند تا همین موضوع نشان از کار سخت سرخ‌ها برای تکرار قهرمانی داشته باشد.

حذفی واقعی از راه رسید

پرسپولیس چاره‌ای جز بردن و تکرار آن در هر دیدار از هفته‌های پایانی فصل جاری ندارد. سرخ‌ها که از رقابت‌های جام حذفی با شکست مقابل آلومینیوم اراک کنار گذاشته شدند باید با همان تفکر در دوئل‌های چهار روز یک بار خود شرکت کنند و هر دیدار را شبیه به یک فینال تصور کنند تا امتیاز از کف نداده و منتظر لغزش احتمالی رقیب سنتی برای تکرار قهرمانی و تحقق رؤیای عدد «۶» در فرهنگ پرسپولیس شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.