بررسی مشکل گلزنی استقلال/ فرهاد برای خط حمله یک «مجیدی» می‌خواهد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال که پس از حذف پرسپولیس از جام حذفی بهترین فرصت را برای گرفتن دو جام در یک فصل با پذیرفتن شکست مقابل نساجی در ورزشگاه آزادی از دست داد، حالا تنها امیدش در این فصل قهرمانی در لیگ برتر است که اگر این اتفاق بیافتد، طلسم ۱۰ ساله آبی‌ها در قهرمان نشدن شکسته خواهد شد.

استقلال امروز تنها تیم بدون شکست در لیگ برتر است که با ۵۶ امتیاز و ۶ امتیاز برتری نسبت به نزدیکترین رقیبش در صدر قرار دارد و این در حالی است که آنها در خط دفاعی آماری فوق‌العاده ثبت کرده‌اند.

واقعیتی انکار ناپذیر در استقلال این است اگر امروز آنها در صدر جدول لیگ قرار دارند، باید این صدرنشینی را مرهون عملکرد قابل تمجیدشان در ساختار دفاعی دانسته و نقش کمتری در این خصوص را باید به خط و ساختار حمله این تیم داد.

شاگردان مجیدی که با تنها ۸ گل خورده در ۲۴ بازی در آستانه جابجایی رکورد خودشان در آیتم کمترین گل خورده در همه ادوار لیگ‌های برتر قرار دارند، در این ۲۴ بازی تنها ۳۳ بار موفق به گلزنی شده‌اند که این تعداد گل زده برای تیمی که داعیه قهرمانی دارد نمی‌تواند آمار مطلوبی باشد.

این آمار وقتی نگران کننده تر می‌شود که استقلالی‌ها در دیدارهای خود در سال ۱۴۰۱ موفق به گلزنی نشده‌ و در ۳ بازی اخیرشان تنها یک گل به ثمر رسانده‌اند.

آخرین بار «رودی ژستد»طلسم در دقیقه ۸۱ هفته بیست و سوم لیگ برتر مقابل پرسپولیس برای استقلال گل زد و بعد از آن آبی‌ها ۹۰ دقیقه مقابل پیکان در لیگ و ۱۲۰ دقیقه مقابل نساجی در جام حذفی گل نزده‌اند تا از آخرین گلزنی آنها ۲۱۹ دقیقه گذشته باشد.

مجیدی که خود در زمان بازیگری‌اش در استقلال مهاجمی توانا و گلزن بود و به خوبی و راحتی دروازه حریفان را باز می‌کرد، امروز با اینکه تیمش را به بلوغ کاملی در ساختار دفاعی رسانده، در فاز تهاجمی قدری با مشکل مواجه است. سرمربی جوان آبی پوشان با علم به اینکه فوتبال ورزشی دو وجهی است و تیمی که مدعی قهرمانی است باید به صورت موازی در دو فاز حمله و دفاع توانایی داشته باشد، در حالی که به هفته‌های پایانی لیگ نزدیک می‌شویم هنوز نتوانسته بلوغ تیمش در فاز تهاجمی را با فاز تدافعی بالانس کند.

سرمربی آبی پوشان باید در فاصله‌ای که تا بازی این تیم مقابل سپاهان زمان باقی است هر ترفندی که بلد است برای بالا بردن آمار گلزنی‌های تیمش به کار بسته و خط حمله تیمش را روان تر از قبل کند. شاید مجیدی امروز به یکی مثل خودش در خط حمله استقلال نیاز مبرم داشته باشد. مهاجمی که هم توانایی ساختن فرصت برای خود داشته باشد و هم قادر به استفاده از کوچک‌ترین فرصت‌ها برای باز کردن دروازه حریف بوده و در کنار آن هم بازیانش را هم متاثر از بازی خود نماید.

نزدیک ترین بازی استقلال در لیگ برتر دیدار با سپاهان است که روز ۱۴ اردیبهشت به میزبانی سپاهان و با حضور تماشاگر برگزار می‌شود و بسیاری از کارشناسان معتقدند آبی پوشان در صورت پیروزی در این بازی گام بلندی به سوی قهرمانی بر خواهد داشت.

باید صبر کرد و دید آیا آبی پوشان می‌توانند طلسم بیش از ۲۰۰ دقیقه گل نزدن خود را در اصفهان مقابل تیم خود سپاهان بشکنند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.