بی‌توجهی فدراسیون فوتبال به اخطار سازمان امور مالیاتی ویک خطر جدی

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون فوتبال ایران در حالی روزهای پر از تنشی را سپری می‌کند که در راهروهای پر از جنگ قدرت آن همچنان مشکلات مالی جاری است.

خبرگزاری مهر در ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ خبر از مسدودی حساب‌های مالی فدراسیون تحت عنوان «حساب‌های مالی فدراسیون فوتبال مسدود شد / دردسرهای ۸۰۰ میلیاردی» داد که با واکنش مسئولان فدراسیون فوتبال همراه بود.

میرشاد ماجدی حدود یک هفته پس از آن خبر از گشایش حساب‌های مالی فدراسیون فوتبال داد اما پیگیری‌های خبرنگار مهر، نشان می‌دهد این نهاد با وجود همکاری وزارت اقتصاد و دارایی هنوز موفق به انجام امور مالیاتی مربوطه نشده است.

محسن مرداسی مدیر کل امور مالیاتی شمال استان تهران به سوال خبرنگار مهر، مبنی بر واکنش فدراسیون فوتبال برای حل مشکل مالیاتی خود این‌طور پاسخ داد: «در اجرای دستور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی مبنی بر دستور توقف عملیات اجرایی و اخذ برنامه تعهدات آتی از فدراسیون و حسب دستور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر “اخذ تضامین لازم و توافق ترتیبات پرداخت، عملیات اجرایی متوقف گردد”. این اداره کل در این راستا اقدام به برگزاری جلسه‌ای مورخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ با سرپرست محترم فدراسیون فوتبال نمود و مقرر گردید به دلیل پیش رو بودن بازی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم‌های ملی کره جنوبی و لبنان در فروردین ماه سال جاری تا ۲۵ فروردین، مسئولان فدراسیون نسبت به مراجعه و تعیین تکلیف بدهی خود اقدام نمایند.

لیکن تا تاریخ تنظیم این نامه هیچ گونه اقدامی در این خصوص صورت نپذیرفته است. شایان ذکر است این اداره کل هیچ گونه اقدام اجرایی جدیدی را در خصوص فدراسیون و مدیران آن معمول نکرده است و در راستای اجرایی نمودن فرامین وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان متبوع اقدام به مکاتبه با آن فدراسیون طی نامه‌ای شماره ۱۱۰۹ مورخ ۱۴۰۱.۰۱.۲۸ نموده است.»

پیگیری‌های خبرنگار مهر، نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال با گذشت ۹ روز از دریافت نامه هنوز پاسخی به سازمان امور مالیاتی نداده است تا این نهاد حقوقی بار دیگر در آستانه حاشیه مالی دیگری در فاصله ۵ ماه مانده به جام جهانی قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.