«سنگ صبور» و «برآستین وصال» در گالری‌گردی پایتخت

به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا، نمایشگاه‌ سنگ صبور به مناسبت روز جهانی قدس در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپاست و نمایشگاه‌هایی همچون سایه‌ها، از شاهنامه، تا حقیقت ما را نکشد، وهم رنگ و بر آستین وصال نهم اردیبهشت در گالری‌های پایتخت افتتاح می‌شود، بعضی از گالری‌ها و مراکز فرهنگی هنری پایتخت همچنان میزبان نمایشگاه‌هایی به مناسبت ماه مبارک رمضان هستند و در بعضی از گالری‌ها نیز نمایشگاه‌هایی از سال گذشته دایر است که فرصت دیدن آثار آنها مهیاست. در نمایشگاه‌های پیش رو آثار محمد انشایی، علی اشرفی، بهزاد حاتم، قباد شیوا، فرشید مثقالی، مرحوم مرتضی ممیز و فریدون آو به چشم می‌خورد.

«سنگ صبور» در فلسطین

۲۸ اثر کم‌نظیر نقاشی هنرمندان فلسطینی از گنجینه آثار فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران با عنوان سنگ صبور به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد روز جهانی قدس از هفتم تا ۱۱ اردیبهشت همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در موزه هنرهای معاصر فلسطین وابسته به فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، خیابان بزرگمهر، خیابان برادران شهید مظفر، شماره ۷۴ برپاست.

«سایه‌ها» در اثر

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار نیلوفر رهنما با عنوان سایه‌ها نهم تا ۳۰ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری اثر به نشانی خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، پلاک ۱۶ برپاست.

«دیگران» در تالار این/جا

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار فاطیما فرجی با عنوان دیگران نهم تا ۳۰ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۹ در تالار این/جا به نشانی خیاﺑﺎن کریمخان‌زند، خیابان میرزای ‌شیرازی، شماره ۹۵ میزبان علاقه‌مندان است.

«از شاهنامه» در آران

نمایشگاه انفرادی نقاشی آثار سحر داوری با عنوان از شاهنامه نهم تا ۲۳ اردیبهشت به جز روزهای شنبه‌ و یکشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۸ در پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج برپاست.

«تا حقیقت ما را نکشد» در عصر

نمایشگاه انفرادی نقاشی آثار غزاله شالچی با عنوان تا حقیقت ما را نکشد نهم تا ۲۳ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برپاست.

«ماده‌ی مرده» و «یاد داشت» در ۰۰۹۸۲۱

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار پریناز گودرزیان با عنوان ماده‌ی مرده نهم تا ۲۰ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ برپاست.همچنین نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار عاطفه محرری در طبقه دوم این مجموعه میزبان علاقه‌مندان است.

«وهم رنگ» در نگاه

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار شیدا قلی‌پور با عنوان وهم رنگ نهم اردیبهشت در گالری نگاه افتتاح می‌شود و تا ۲۱ اردیبهشت به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در این گالری به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)،خیابان غفاری، شماره ۶۴ برپاست.

«بر آستین وصال» در صبا

چهل اثر از آثار خوشنویسی محمد انشایی خوشنویس و نوازنده کمانچه در نمایشگاهی با عنوان بر آستین وصال نهم اردیبهشت در نگارخانه استاد محمود فرشچیان موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا فرهنگستان هنر افتتاح می‌شود و تا ۲۱ اریبهشت همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در این گالری به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ برپاست. 

آثار نمایشگاه بر آستین وصال به خط نستعلیق و در قالب‌ها و دانگ‌های متنوع قلم است که محتوای همه آنها از اشعار شیخ اجل سعدی شیراز وام گرفته شده است. اثر مرقع فراقنامه سعدی نیز به خط محمد انشایی، برای نخستین بار در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

«سنگ صبور» و «برآستین وصال» در گالری‌گردی پایتخت

«اردی‌بهشت» در هوم

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان اردی‌بهشت نهم تا ۱۹ اردیبهشت به جز جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه هوم به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره ۲، طبقه اول برپاست.

«شنل رنگی» در نگارخانه انتظامی

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار ریحانه کریم‌نژاد با عنوان شنل رنگی نهم تا ۱۵ اردیبهشت به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در نگارخانه انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبه روی فروشگاه اتکا و شهرکتاب، پلاک ۶۰۸ طبقه دوم، واحد پنج میزبان علاقه‌مندان است.

«هنر ایرانی» در نگارخانه احسان

نمایشگاه انفرادی نگارگری از آثار مریم روحانی‌زادگان با گردآوری پروین معراجی با عنوان هنر ایرانی نهم تا ۱۴ اردیبهشت از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ در نگارخانه احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ برپاست.

«به رنگ بهار» در گلستان

نمایشگاه نقاشیخط به رنگ بهار با آثار استاد علی اشرفی هنرمند پیشکسوت و مدرس انجمن خوشنویسان شهرری ۱۲ اردیبهشت همزمان با عید سعید فطر و روز بزرگداشت مقام معلم در نگارخانه فرهنگسرای گلستان افتتاح می‌شود و به مدت یک هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در این نگارخانه به نشانی میدان هلال احمر، خیابان گلستان میزبان علاقه‌مندان است.

«دنیای رنگی» در اندیشه

نمایشگاه آثار نقاشی هنرجویان کودک و نوجوان زهرا مشایخی با عنوان دنیای رنگی، هشتم تا ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۶ در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی(اندیشه) برپاست.

«اعلانآرت» در هدایت

نمایشگاه گروهی گرافیک از آثار صادق بریرانی، بهزاد حاتم، قباد شیوا، فرشید مثقالی، مرحوم مرتضی ممیز با گردآوری مهدی فاتحی با عنوان اعلانآرت هفتم تا ۱۴ اردیبهشت به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری هدایت به نشانی خیابان استاد نجات‌الهی، کوچه ششم، پلاک۱۵ برپاست.

«سنگ صبور» و «برآستین وصال» در گالری‌گردی پایتخت

«نگارگران» در حوزه هنری

نمایشگاه نگارگری گروهی استاد امیرحسین آقامیری و هنرجویان وی همچون کامران اخوان، پریسا خلج، آتوسا شاهی‌فخر، مهناز اسدالله، سحر دست بسته، پریسا دیانی، یگانه پرگشایی، زینب موسوی، گلناز موسایی، سارا طاعتیان، نرگس گتمیریان، بتول اکبری، مریم پرند، شهرنوش اسکندری‌پور، الهام عاشق، لیلا علیخانی، سمیه امیدوار، مریم پیامی‌پور و اعظم ملبوسی با عنوان نگارگران پنجم تا ۱۷ اردیبهشت از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۸ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری انقلاب اسلامی برپاست.

«شوق مشق» در گویه

نمایشگاه انفرادی خوشنویسی از آثار مصطفی شبستری پنجم تا ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در گالری گویه به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مشاهیر، کوچه لطفی، پلاک ۳۹ میزبان علاقه‌مندان است.

«گوشه» در شیث

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار ساحل یحیایی با عنوان گوشه، چهارم تا ۱۴ اردیبهشت به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در گالری شیث به نشانی چهارراه ولیعصر(عح)، ضلع جنوبی پارک دانشجو، کوچه شیرزاد شرقی، پلاک ۱۰ میزبان علاقه‌مندان است.

«منتخب ۵» در نگر

نمایشگاه گروهی نقاشیخط با آثار علیرضا آستانه، فریدون آو، محمد بزرگی و عذرا عقیقی بخشایشی با گردآوری حسن مهربانی، دوم تا ۲۰ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ در نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول میزبان علاقه‌مندان است.

«سنگ صبور» و «برآستین وصال» در گالری‌گردی پایتخت

«مار و انار» در شیدایی

نمایشگاه انفرادی شکوفه کریمی با گردآوری مریم روشن‌فکر با عنوان مار و انار دوم تا ۲۳ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، روبه روی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد یک برپاست.

«بازنمایی» در لیام

نمایشگاه گروهی نقاشی و عکس مروری بر تصور زن در نقاشی معاصر ایران با عنوان بازنمایی، دوم تا ۲۰ اردیبهشت به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری لیام به نشانی خیابان فتحی شقاقی، بین خیابان کاج و میدان سلماس، پلاک ۱۱۸، طبقه اول برپاست.

«گیج است سرم» در اُ

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار علی گنجوی با عنوان گیج است سرم، دوم تا ۱۹ اردیبهشت به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول برپاست.

«پایان نامیرا» در سو

نمایشگاه انفرادی آثار تجسمی روزبه نعمتی شریف با عنوان پایان نامیرا، دوم تا ۱۹ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش آثار آرمین ابراهیمی

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار آرمین ابراهیمی دوم تا ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اُ (طبقه ۲) به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین(خدری)، پلاک ۱۸، طبقه دوم برپاست.

«سنگ صبور» و «برآستین وصال» در گالری‌گردی پایتخت

نمایش آثار جمشید امین‌فر

نمایشگاه انفرادی آثار جمشید امین‌فر ۲۶ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در گالری آوت سایدر اینن به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از میدان ولی‌عصر(عج)، کوچه فرخی، پلاک ۱۱، زنگ ۲ برپاست.

«بلوک ۴۸» در گالری والی

نمایشگاه انفرادی چیدمان بلوک ۴۸ آثار هدیه خانعلی ۲۶ فروردین تا ۱۹ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برپاست.

«صورت/پرانتز/سری ۴» در نیان

نمایشگاه گروهی صورت/پرانتز/سری ۴ با آثاری از محسن الوردیلی، حسن ایازی، عباس بابایی، علی پیروز، محمدرضا خلیلی، سیدمصطفی سیدشجاع، امیرحسین عالی، فریدالدین عبابدین زاده، المیرا لکی و گلشن یکتاییان ۲۶ فروردین تا ۱۹ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرزآبادی، بن بست ابهری، پلاک پنج برپاست.

نقاشی‌های مهدی حسینی در هور

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار مهدی حسینی ۲۶ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ برپاست.

«اسید نیتریک» در اِو

نمایشگاه انفرادی آثار محمد سلامت‌زاده با عنوان اسید نیتریک ۲۶ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت به جز روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری اِو به نشانی خیابان کریم خان‌زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی سه، پلاک پنج، طبقه همکف و اول میزبان علاقه‌مندان است.

«سنگ صبور» و «برآستین وصال» در گالری‌گردی پایتخت

«آثار اخیر در دوران قرنطینه» در +٢

آثار اخیر در دوران قرنطینه، نمایشگاهی از آثار فریدون آو  ۱۹ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت به جز روزهای یکشنبه‌ و دوشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +٢ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه‌ دوم برپاست. همچنین این نمایشگاه از ۱۹ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت به جز روزهای یکشنبه‌ و دوشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ میزبان علاقه‌مندان است.

«شهر رمضان» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

نمایشگاه خوشنویسی با مضامین قرآنی با عنوان شهر رمضان شامل ۶۵ اثر متعلق به گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به مناسبت ماه مبارک رمضان به نمایش گذاشته شده است. عمده این آثار به قلم استاد علی شیرازی نوشته شده که همگی شامل آیات قرآن کریم است.

همزمان با این رویداد، ۲ نمایشگاه با عنوان علی قرآن ناطق آثار معرق و خاتم استاد مرتضی آتش‌پنجه و نمایشگاه نقاشی قهوه‌خانه‌ای بهار خیالی‌نگاری نیز در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برپاست.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه‌ها می‌توانند غیر از روزهای تعطیل، از ساعت ۹ تا ۱۸ به موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از میرداماد، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنند.

«نورنگار» در خانه فرهنگ امام علی(ع)

۲۰ اثر هنری نقاشیخط بسم الله و اسماء الحسنی به همت جمعی از دانشجویان رشته گرافیک و به سرپرستی استاد اسحق حنیفه با عنوان نورنگار به مناسبت ماه مبارک رمضان تا ۱۶ اردیبهشت هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ در خانه فرهنگ امام علی(ع) به نشانی میدان جانبازان، بلوار الغدیر، میدان شهدای شمس‌آباد، خیابان شهید نامداری برپاست.

«پنج گنج» در موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه گروهی پنج گنج به روایت موزه هنرهای معاصر تهران همسو با سایر رویدادهای نکوداشت حکیم نظامی و با تکیه بر هنر معاصر ایران و خوانشی از پنج کتاب ارزشمند حکیم نامدار ایرانی ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ افتتاح شد و تا ۱۸ اردیبهشت امسال همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله میزبان علاقه‌مندان است.

«معلم بد» در دلگشا

نمایشگاه انفرادی از آثار شباهنگ طیاری با عنوان معلم بد از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در گالری دلگشا برپا شده و تا ۱۶ اردیبهشت از ساعت ۱۲ تا ۱۹ به جز روزهای شنبه و دوشنبه در این گالری به نشانی خیابان مفتح جنوبی، خیابان سمیه، نبش رامسر، پلاک ۶۳ میزبان علاقه‌مندان است.

«سنگ صبور» و «برآستین وصال» در گالری‌گردی پایتخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.