گزارش ایرنا از بدرقه “آقای نادر” به خانه ابدی/ طالب‌زاده در ترافیک انقلاب گیر نکرد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیین تشییع پیکر زنده‌یاد نادر طالب‌زاده پژوهشگر، کارگردان سینما و مجری تلویزیون صبح امروز یازدهم اردیبهشت ماه با حضور جمع زیادی از مردم در مقابل مسجد بلال صداوسیما و با نوای صادق آهنگران آغاز شد.

اجرای مراسم را صابر خراسانی بر عهده داشت که در ابتدا به قرائت پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت نادر طالب‌زاده پرداخت و در ادامه علیرضا قزوه به شعرخوانی پرداخت. 

قرادت زیارت عاشورا توسط حاج صادق آهنگران از دیگر برنامه های ابتدایی مراسم تشییع زنده یاد نادر طالب‌زاده بود.

پیمان جبلی: حاج نادر و آوینی و چمران میوه‌های درخت تنومند انقلاب اسلامی هستند

در ادامه پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در مراسم تشییع پیکر نادرطالب زاده گفت: در این ماه خدا گرد هم آمدیم برای بدرقه حاج نادر که ماه چهره انقلاب اسلامی و تربیت شده مکتب امام و انقلاب است. 

وی افزود: ما امروز هم اشک بر چشم داریم، هم حسرت بر دل و هم خوشحالی بر لب، اشک بابت رفتن حاج نادر و خوشحالی از بابت رویش مکتب امامین خمینی و خامنه ای که ظهور پدیده هایی چون حاج نادر از نفحات انقلاب اسلامی است و باید از این نعمت ها استفاده کنیم.

رییس سازمان صدا و سیما در ادامه افزود: طالب زاده هر چقدر ممتاز باشد بیش از آنکه از خودش بگوییم  باید از مکتبش سخن بگوییم. مکتب او همچنان شورانگیز و زنده است. 

وی گفت: حاج نادر و آوینی و چمران میوه های درخت تنومند انقلاب اسلامی هستند. او در مسیر ولایت الهی قرار گرفت و منور شد به نور الهی کم نیستند کسانی که دچار انحطاط شدند و به استخدام ظلمت درآمدند. او به تولید و عدالت و ولایت دعوت می کند. 

وی در ادامه در تشریح شخصیت این هنرمند گفت: بهانه هایی وجود داشت که او را از صراط مستقیم انقلاب اسلامی دور کند. اما او از این صراط دور نشد او مورد غضب دشمنان قرار گرفته که گوارای او باد. از یک سو مظهر امید و نوآوری بود و از طرف دیگر درگیر با تجدد کور غرب بود. 

گزارش ایرنا از بدرقه "آقای نادر" به خانه ابدی/ طالب‌زاده در ترافیک انقلاب گیر نکرد
حضور پیمان جبلی، ابراهیم حاتمی‌کیا و سردار قاآنی در مراسم تشییع طالب‌زاده

وی با اشاره به اشاعه مکتب اسلامی افزود: مریدان او نخواهند گذاشت که مکتب چمران ساز و آوینی ساز و سلیمانی ساز او دچار فراموشی شود. مکتب او زنده است. روح بلندش در بین ماست. خوش به سعادتش که برگزیده مکتب ولایت و هدایت شد. 

وی در پایان گفت: طالب زاده برای جمع کردن مهمانان کنفرانس افق نو خون دل خورد و کم نیاورد. امروز دیگر نگران نیست چون خودش منبع فیض شد. از خدا بخواه که مسیرت ادامه دهیم.

رحیم‌پور ازغدی: طالب‌زاده در ترافیک انقلاب گیر نکرد

گزارش ایرنا از بدرقه "آقای نادر" به خانه ابدی/ طالب‌زاده در ترافیک انقلاب گیر نکرد
  سخنرانی حسن رحیم‌پورازغدی در مراسم تشییع نادر طالب زاده

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به اینکه ما عادت کردیم مردان بزرگ را تا هستند اذیت و بعد از درگذشت تجلیل کنیم، گفت: روحانیت و معنویت او زیبا بود. عده زیادی در حوزه سیاست و رسانه مشغول هستند اما شغل شان است و نه هدفشان. او تا لحظه آخر هدف معنوی داشت. اهل نماز شب بود. در هر فرصتی مشغول نماز قضا می‌شد. ریاکاری را بلد نبود. هدف و مسیر را گم نمی کرد. از دل جبهه دشمن به خط مقدم جبهه انقلاب آمد. در ترافیک انقلاب گیر نکرد. هر چه جلوتر آمد انقلابی تر شد. 

رحیم‌پور ازغدی افزود: توهین‌های مکرری از طرف دشمنان و ناخودی‌ها صورت گرفت اما واکنش شخصی نشان نداد. از کوتوله‌هایی که توهین می کنند گله داشت. یک کاروان یک نفره راه انداخت که به چند کاروان می ارزید. تولید معنا می‌کرد و فقط مصرف کننده نبود. 

یک چریک و مجاهد رسانه ای بین المللی بود

وی در تشریح ویژگی‌های طالب‌زاده گفت: گزاره‌های فکر شده و از سر شعور از او می شنیدید و اکنون به حزب الهی خلاق و متفکر همچون وی نیاز داریم نه حزب الهی سیاهی لشگر و عوام.  یک چریک و مجاهد رسانه ای بین المللی بود. در جهت جهانی کردن پیام انقلاب در پوست خودش نگنجید. تئوریسین رسانه بود. از جمله قهرمانان رسانه ای انقلاب اسلامی بود.جرات و قدرت خط شکنی داشت. رانت روشنفکری داشت و استفاده نکرد و از آن طرف به این طرف آمد. 
 

گزارش ایرنا از بدرقه "آقای نادر" به خانه ابدی/ طالب‌زاده در ترافیک انقلاب گیر نکرد
حضور آیت‌الله سیدمحمد قائم مقامی، صادق آهنگران و علیرضا قزوه در آیین تشییع طالب‌زاده

در ادامه مراسم حاج صادق آهنگران باردیگر پشت تریبون قرار گرفت و برای وداع پایانی با پیکر زنده‌یاد نادر طالب‌زاده به ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی پرداخت.

در پایان این مراسم با امامت حجت‌الاسلام سیدمحمد قائم مقامی بر پیکر زنده یاد طالب‌زاده نماز میت خوانده شد.

پیکر این هنرمند پس از تشییع مقابل مسجد بلال به بهشت زهرا(س) انتقال یافته و در کنار مزار شهیداهل قلم سیدمرتضی آوینی به خاک سپرده می شود. 

نادر طالب‌زاده از فیلمسازان انقلابی متولد ۱۳۳۲ و از تهیه کنندگان، کارگردانان و مجریان سینما و تلویزیون بود که جمعه _نهم اردیبهشت ماه_  در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.