مگر کمدی به داد گیشه سینما برسد/ «انفرادی» با عطاران و رفقا همچنان می‌تازد!

مخاطب این روزهای سینما البته از جنس طنزش به دنبال ساعتی خنده و سرگرمی است، نه گرفتن پیام و موعظه. همینطور هم که فیلم‌هایی از این دست در گیشه فعلی سینمای ایرانی حسابی هم می‌فروشند و می‌تازند. فیلمسازی مثل مسعود اطیابی با همین چارچوب فکری، روزهای خوشی را برای گیشه سینما رقم زده و این سال‌ها آثاری ساخته که از جنس گیشه‌اند ولو اینکه شاید در ساخت و از نگاه کیفی اینقدرها هم در رده بالایی قرار نگیرند. فیلم کمدی می‌سازد و با ذائقه تماشاگر فیلمی بر پرده می‌برد که رونقی حسابی به سینما هم داده است!

همچنان که این روزها با اکران فیلم جدید این کارگردان یعنی انفرادی در ژانر کمدی و با همراهی سه نسل از بازیگران کشور در ژانر طنز، باید منتظر یک رکوردشکنی دیگر در گیشه سینما باشیم. فروش یک میلیاردی انفرادی در دو روز اول اکران گویا نوید یک فیلم پرفروش تازه می‌دهد که خیز بلند خود را برای شکستن رکورد فروش برداشته است.

کوتاه اینکه این فیلم مبتنی بر خلق موقعیت‌های طنزی است که بدست عطارانی گره خورده است که طی سال‌ها هنرنمایی در سینمای ایران نشان داده در این عرصه بسیار توانمند است. هرچند او در کنار خود مهدی هاشمی و احمدمهرانفر و بقیه رفقا را هم می‌بیند که خود نمایندگانی از سه نسل سینمای ایران محسوب می‌شوند.

فراموش نکنیم که فیلم‌های کمدی همیشه یکی از ژانرهای مورد علاقه مخاطبان است و شاید به همین دلیل هم خیلی از کارگردان‌ها به این ژانر روی آورده‌اند که البته نیاز دارند به امثال عطاران تا هر گیشه‌ای را برای خودشان بیمه و خیال سرمایه‌گذار را راحت کنند. رضا عطاران با انفرادی بار دیگر نشان داد که در سینمای کمدی همچنان حرف اول را می‌زند.

اگر اغراق نکنیم تابوشکنی در دیالوگ‌ها و خلق موقعیت‌های لحظه‌ای، دو فاکتور همیشگی موفقیت فیلم‌های طنز در انفرادی هم رعایت شده و بدین شکل هم طرفداران فیلم‌های طنز می‌توانند به تماشای یک فیلم سراسر خنده بنشینند.

انفرادی که سال ۹۸ تولید شده به ماجرای سه نفر می‌نشیند که برای گرفتن پول خود از موسسه اعتباری درگیر ماجراهای جالبی می‌شوند. رضا عطاران، مهدی هاشمی، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان، شکیب شجره، پیام احمدی نیا، سیروس همتی، امید روحانی، مهسا طهماسبی، مهدی فقیه و خواهران منصوریان بازیگران این فیلم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.