رقیبانی که با یک «چشم» می‌خوابند/ معادلات قهرمانی پیچیده می‌شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، در دومین روز از هفته بیست و پنجم لیگ برتر امروز ۶ بازی انجام می‌شود که در این بازی‌ها سپاهان میزبان استقلال است، هوادار از ذوب آهن پذیرایی می‌کند، آلومینیوم و نساجی در اراک به مصاف هم می‌روند، فولاد میزبان گل گهر است، شهرخودرو میزبان صنعت نفت است و در آخرین بازی پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

راند دوم از فینال پر حاشیه حذفی

با اینکه روی کاغذ می‌توان میزان اهمیت دیدار سرخابی‌ها با حریفان شأن که در تعیین قهرمانی تأثیر گذار است بیش از سایر دیدارها دانست، اما تکرار فینال جام حذفی بین آلومینیوم و نساجی به دلیل تنش‌های زیادی که در ورزشگاه آزادی داشت شاید از نظر حساسیت دست کمی از بازی‌های استقلال و پرسپولیس با سپاهان و پیکان نداشته باشد.

استقلال با یک غایب

آبی پوشان که با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به نزدیک ترین تعقیب کننده خود در صدر جدول قرار داشته و روی کاغذ شانس قابل توجهی برای قهرمانی دارند، امروز میهمان سپاهان هستند که در صورت پیروزی در این بازی گام بلندی را در مسیر قهرمانی برداشته‌اند. مجیدی امروز تنها یک بازیکن خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و به جز سیلوا، سایر استقلالی‌ها کاروان تیم شأن را در اصفهان همراهی می‌کنند.

سپاهان که به تازگی از آسیا بازگشته در همه ایامی که استقلال بازی رسمی نداشته، با دو سه بازی تدارکاتی سعی کرده در شرایط مسابقه قرار داشته باشد، سپاهانی‌ها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با حریفان قدرتمند بازی می‌کردند تا آنها به لحاظ قرار داشتن در شرایط مسابقه جلوتر از میهمان خود باشند.

شهرخودرو – صنعت نفت

قعرنشین کنونی جدول با اینکه در هفته‌های اخیر نتایج نسبتاً بهتری نسبت به قبل گرفته و فاصله‌اش را با تیم‌های بالادستی‌اش کاسته، اما همچنان با ۱۴ امتیاز در انتهای جدول به سر می‌برد. اما شهرخودرو بسیار امیدوار است با جبران امتیازات کمی که برای فرار از ورطه سقوط نیاز دارد بتواند فصل آینده هم در این مسابقات حضور داشته باشد.

بازی شهرخودرو و صنعت نفت را می‌توان مصاف دو سرمربی دانست که در گذشته‌های نه چندان دور همبازی بوده و امروز در نقش سرمربیان لیگ برتری با هم روبرو می‌شوند. صنعت نفت آخرین تیم در نیمه بالای جدول است و از حاشیه امنیت خوبی بهره می‌برد. اما بدیهی است آنها به صعود در رده بندی جدول و قرار گرفتن در رده‌های بالاتر چشم دارند.

پرسپولیس و مدتها دوری از پیروزی

در یکی دیگر از دیدارهای مهم امروز، پرسپولیس در تهران به مصاف پیکان می‌رود. سرخ پوشان که در پایان هفته بیست و چهارم ۶ امتیاز از رقیب مستقیم خود فاصله دارند، علاوه بر اینکه ناچارند امروز امتیازات کامل بازی را به حساب خود واریز کنند، نیم نگاهی هم به بازی آبی پوشان در اصفهان داشته باشند.

گل محمدی در حالی تیمش را برای بازی امروز آماده می‌کند که آنها در ۶ بازی گذشته شأن قادر به کسب پیروزی نبوده‌اند تا این آمارها قدری روی روحیه آنها تأثیر گذار باشد.

نتیجه این بازی تحت هیچ شرایطی جایگاه پرسپولیس را از رده دومی تغییر نمی‌دهد. اما پیروزی احتمالی در این بازی می‌تواند شاگردان گل محمدی را برای هفته‌های آینده همچنان امیدوار نگه دارد.

برنامه بازی‌های روز دوم از هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است؛

چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت

سپاهان – استقلال / ساعت ۱۸:۳۰
تیم داوری؛
موعود بنیادی فرد – علی میرزابیگی – فرهاد مروجی – عباس راکی، ناظر: علیرضا یزدانی

هوادار تهران – ذوب آهن اصفهان / ساعت ۱۸:۳۰
تیم داوری؛
حسین زیاری – یوسف مغروری – سعید زیبا – ابوالفضل گرجی، ناظر: علیرضا کهوری

آلومینیوم اراک – نساجی مازندران / ساعت ۱۹
تیم داوری؛
پیام حیدری – یعقوب سخندان – فرهاد فرهادپور – محمدحسین ترابیان، ناظر: رحیم رحیمی مقدم

فولاد خوزستان – گل گهر سیرجان / ساعت ۲۰:۳۰
تیم داوری؛
یاسر همرنگ – علیرضا ایلدروم – هیوا بهمنی – احمد محمدی، ناظر: ایرج نظری

شهرخودرو مشهد – صنعت نفت آبادان / ساعت ۱۸
تیم داوری؛
علی صفایی – میلاد قاسمی – مجتبی غریب – علی بای، ناظر: ابوطالب طاهریان

پرسپولیس – پیکان / ساعت ۲۰:۴۰
تیم داوری؛
رضا عادل – مهدی عالیقدر – حسن انتظاری – میثم حیدری، ناظر: حسین خانبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.