شرایط استقلال بحرانی نیست/ مجیدی باید مراقب «دو روهای»اطرافش باشد

جواد قراب پیشکسوت و عضو سابق هیات مدیره باشگاه استقلال در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین شرایط این تیم در لیگ برتر و برخی اتفاقات مربوط به آن صحبت کرد. قراب ضمن حمایت از عملکرد مجیدی و بازیکنان استقلال از آنها خواست تا آرامش خود را حفظ کرده و اعتماد به نفس شان را بالا برده تا ضریب موفقیت شان برای قهرمان افزایش یابد. مشروح این گفتگو را در زیر می‌خوانید.

سعی نکنید شرایط استقلال را بحرانی جلوه دهید!

پیشکسوت آبی پوشان گفت: با اینکه نتیجه بازی با سپاهان مساوی شد و ۲ امتیاز از فاصله امتیازی با پرسپولیس کاسته شد، اما این دلیل نمی‌شود که شرایط تیم ما بحرانی باشد. متاسفانه عده‌ای قصد دارند با بحرانی جلوه دادن شرایط اعتماد به نفس را از کادر فنی و بازیکنان بگیرند.

ما در شرایطی با سپاهان مساوی کردیم که این بازی اولاً در خانه حریف بود، دوماً میزبان با پنالتی به ما گل زد و از همه مهم‌تر اینکه سپاهان در شرایط مسابقه قرار داشت و از لیگ قهرمانان باز می‌گشت در حالی که استقلال اصلاً در شرایط مسابقه نبود. ضمن اینکه با همین شرایط هم استقلال شانس خوبی برای شکست دادن سپاهان داشت که متاسفانه توپ‌های مهاجمان گل نشد.

این استقلال است که ۴ بعلاوه یک امتیاز از پرسپولیس پیش است و اگر استرسی هم باشد، باید برای آنها باشد که باید دنبال جبران این امتیازات بدوند.

شرایط استقلال بحرانی نیست/ مجیدی باید مراقب «دو روهای»اطرافش باشد

توصیه به فرهاد مجیدی

قراب در ادامه این گفتگو با خطاب قرار دادن سرمربی آبی پوشان گفت: نقش مجیدی امروز از همه مهم‌تر است. او باید بدون توجه به این حرف و حدیث‌ها و حواشی موجود، با اعتماد به نفس کارش را انجام دهد و این اعتماد به نفس را به تیمش منتقل کند.

این استقلال بوی قهرمانی می‌دهد و کلید این قهرمانی در دستان مجیدی است. او باید بداند امروز همه پیشکسوتان و هواداران از او حمایت می‌کنند. حتی آنهایی که در حمایت از مجیدی صحبت نمی‌کنند، شاید شرایط صحبت کردن ندارند. من به شخصه به عنوان یک پیشکسوت حاضرم برای حمایت از استقلال در این هفته‌های آخر هر کاری بکنم و حتی اگر لازم باشد به ورزشگاه بیایم و تیمم را تشویق کنم.

استقلال متعلق به همه است نه فقط یک نفر

پیشکسوت آبی پوشان تصریح کرد: به مجیدی می‌گویم تیمی که امروز سکان هدایتش در دست اوست متعلق به میلیون‌ها آدم است و مجیدی امانت دار این میلیون‌ها انسانی است که قلب شان برای آن می‌تپد. لذا مجیدی حق اشتباه در این هفته‌های آخر را ندارد.

متاسفانه در هفته‌های اخیر یکسری اشتباهاتی را در تیم شاهد بودیم که اگر نبود امروز هم قهرمان جام حذفی بودیم و هم با اختلاف ۹ امتیاز بالاتر از رقیب بودیم. امیدوارم این اشتباهات تبدیل به تجربه شده باشد و از این تجربه برای هفته‌های باقی مانده به بهترین شکل استفاده شود. یکسری تعویض‌ها و نحوه استفاده از یکسری بازیکنان در هفته‌های اخیر مشکل داشت که این عیوب باید در هفته‌های باقی مانده رفع شود.

پین، مصطفوی، غلامپور و بیژن (طاهری) به بهترین شکل ممکن در کنار مجیدی به وظایف شان مشغول هستند و ما در زمین هم یک تیم مملو از بازیکنان با کیفیت، با تجربه و با انگیزه داریم که در کنار تیم مدیریت خوب، یک پکیج کامل برای قهرمانی هستند.

بعضی‌ها دو رو هستند

قراب خاطرنشان ساخت: مجیدی باید این را بداند همه آنهایی که ظاهر خیرخواه دارند و یا به ظاهر از خانواده استقلال هستند، امروز خیرخواه او نیستند. برخی‌ها دو رو هستند و بر خلاف آنچه وانمود می‌کنند قهرمانی استقلال آزارشان می‌دهد و امروز تلاش می‌کنند جلوی این قهرمانی را بگیرند. خیلی از آنها ظاهراً خودی هستند و سابقه آبی دارند. امروز روزی است که مجیدی باید دوست و دشمن را به درستی تشخیص دهد.

در مقابل آنها عموم هواداران و اکثریت مطلق پیشکسوتان به همراه خانواده‌های شان دنبال قهرمانی استقلال هستند. این جماعت کثیر با پیروزی‌های این تیم خوشحال و با شکست‌های آن غمگین می‌شوند.

استرس را از تیم دور کنید

وی تاکید کرد: دو توصیه مهم برای آبی پوشان دارم. اول اینکه قبل از شروع هر بازی تصور کنند یک گل از حریف عقب هستند و با این باور به زمین بروند. یک گل را برای اشتباه داور و یا حتی اشتباهات فردی احتمالی بگذارند و استراتژی شان را برای زدن چند گل به حریف تعریف کنند.

توصیه دوم من این است که حتماً استرس را از خود دور کنند چون استرس امروز مثل سم است برای این تیم و هیچ چیز مثل استرس جلودار روند خوب آبی پوشان نمی‌تواند باشد.

شهرخودرو و هیچ تیم دیگری در حد استقلال نیست

جواد قراب در خصوص دیدار روز دوشنبه استقلال مقابل شهرخودرو اظهار داشت: یکسری‌ها می‌خواهند القا کنند چون شهرخودرو آخرین شانس‌های خود را برای بقا امتحان می‌کند، این بازی برای استقلال غیر قابل پیروزی است. من منکر دشوار بودن این بازی برای تیم مجیدی نیستم. اما نه اینکه آنها حتماً قادر به پیروزی نیستند. نه شهر خودرو و نه هیچ تیم دیگری در این حد نیستند که بخواهند جلودار قهرمانی استقلال در این فصل شوند.

بچه‌های تیم ما کافی است بازی همیشگی شان را انجام دهند تا به راحتی و با تفاضل گل زیاد شهرخودرو را شکست داده و برای دیدارهای آینده آماده شوند.

شرایط استقلال بحرانی نیست/ مجیدی باید مراقب «دو روهای»اطرافش باشد

۵ برد پی در پی امکان پذیر است

هافبک اسبق آبی پوشان تاکید کرد: در همین فصل مجیدی و شاگردانش یک بار توانستند در ۶ بازی پی در پی پیروز شوند و اصلاً عجیب نیست اگر این کار را در انتهای فصل هم تکرار کنند. من یقین دارم بچه‌ها ما قادرند در ۵ بازی باقی مانده ۵ پیروزی پی در پی به دست آورده و یک قهرمانی دلچسب را به کارنامه خود ثبت کند.

اگر استقلال قهرمان شود که من قول می‌دهم این اتفاق بیفتد، قبل از هر چیزی افتخارش برای خود مجیدی است و از همه بیشتر اوست که اعتبار می‌گیرد و در مرحله بعدی هم این افتخار و اعتبار برای بازیکنان و مدیران است. برای ما هم تنها شادی و خوشحالی‌اش می‌ماند. مجیدی هم باید با الگو گرفتن از مربیان بزرگ و موفق جهانی این روزها در کنار حفظ آرامش و تمرکز، از انجام کارهای اضافه پرهیز کرده و با ارائه یک فوتبال سالم و ساده شانس قهرمانی تیمش را افزایش دهد.

استیناف نباید رای خودش را بشکند

عضو سابق هیات مدیره استقلال در خصوص باز شدن دوباره پرونده بازیکن گابنی گل گهر بیان داشت: از اینکه بار دیگر این پرونده باز شد تعجب می‌کنم. اصلاً چرا باید این اتفاق بیفتد؟ مگر می‌شود پرونده‌ای که در چند مرحله رسیدگی شده و آرای آن به تایید تجدید نظر رسیده را می توان دوباره به جریان انداخت؟

کمیته استیناف نباید رای خودش را در خصوص این پرونده بشکند چون آنچه مسلم است در جذب این بازیکن قوانین زیر پا گذاشته و کمیته استیناف هم نباید حق را زیر پا بگذارد. این درست است که ما استقلالی هستیم، اما در این پرونده اصلاً بحث استقلال نیست و بحث دفاع از حق است و حق در این پرونده محکومیت تیم گل گهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.