اوضاع آشفته فوتبال و «میز قطر» در وزارت ورزش/اصل ماجرا فراموش شده

به گزارش خبرنگار مهر، کمتر از ۶ ماه تا حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی مانده است اما هیچ خبر امیدوارکننده ای از تیم ملی در دسترس نیست. هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درگیر اختلافات و مصالح «شخصی» است و سرمربی تیم ملی هم در کشورش استراحت می کند!

در حالی که اوضاع فدراسیون فوتبال آشفته است و این رشته بی ثبات ترین روزهای خود را سپری می کند، وزارت ورزش جلسه ای را به عنوان «میز قطر» تشکیل داده که اکثر حاضران در آن از مسئولان وزارت ورزش هستند و تنها مسئول روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در آن حضور داشته است.

پایگاه خبری وزارت ورزش در مورد این جلسه نوشته است: « سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در این جلسه خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت جام جهانی به بهترین نحو استفاده کنیم. در تمام دنیا از چنین مسابقات بزرگی برای ایجاد امید در کشور استفاده می‌کنند. همه اعضا فدراسیون فوتبال و دیگر دست‌اندرکاران در این حوزه باید در کنار هم و متحد باشیم که بتوانیم برنامه‌های خود را در جام جهانی عملی کنیم.

محمدحسن تقی‌زاده سرپرست دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: در دو حوزه فرهنگی و جوانان برنامه‌های مدونی به دست ما رسیده است که سعی خواهیم کرد این برنامه ها به بهترین شکل عملی شود. تابحال در سنوات گذشته برای مسابقات جام جهانی اینچنین میزی تشکیل نشده است و قصد داریم که با تشکیل این میز از موازی کاری جلوگیری کنیم و از همه برنامه‌های دستگاه‌ها باخبر شویم.

دکتر مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان، دکتر وحید یامین‌پور معاون جوانان، حجت‌الاسلام احدی مدیرکل دفتر امور فرهنگی، دکتر محمدحسن تقی‌زاده سرپرست دفتر امور بین‌الملل، دکتر شهرام عظیمی معاون دفتر بین‌الملل و حمیرا اسدی مسئول امور بین الملل فدراسیون فوتبال در این جلسه حضور داشتند.»

این میز در شرایطی تشکیل شده است که به نظر می رسد مثل کمیته های ادوار گذشته که برای ساماندهی امور جام جهانی تشکیل می شد خروجی خاصی نخواهد داشت و اگر وزارت ورزش می خواهد به حضور آبرومند تیم ملی در جام جهانی کمک کند بهتر است وضعیت آشفته هیات رئیسه و مسائل فدراسیون فوتبال را سروسامان دهد.

فوتبال ایران قرار است با نمایش آبرومند و فنی تیم ملی در مسابقات جام جهانی حضور پیدا کند نه با برنامه های «فرهنگی» و «جوانان» خود. هر چند این برنامه ها هم در جایگاه خود لازم است اما به نظر می رسد وزارت ورزش اصل ماجرا را رها کرده و به مسائل جانبی پرداخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.