سوژه‌های حذف شده برنامه «زندگی پس از زندگی» به تعداد انگشتان یک دست نیست

امین نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا درباره بازخوردهای برنامه زندگی پس از زندگی اظهار داشت: خوشبختانه چندین برابر انتقادات انرژی مثبت به ما رسید و همه چیز خوب پیش رفت. راجع به برنامه آقای عباسیان (تجربه گران) که سه نفر از ائمه را دیده بودند می‌دانستیم قرار است اتفاق خوبی بیفتد. سختی کار این بود که این تجربه‌گر را جلوی دوربین بیاوریم. با چند واسطه به آقای عباسیان رسیدیم و مرحله سختش آنجا بود. بعد از این که آمد اتفاقات خوبی افتاد. دوست واسطه‌ای آقای عباسیان را به ما معرفی کرد و خود او به ما مراجعه نکرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا امسال به سوژه‌ شفاعت و شفا بیشتر پرداختید؟ توضیح داد: این طوری نیست که دست ما در انتخاب‌ها باز باشد و بگوییم از بین این ۷۰ نفر ۳۰ نفر را انتخاب کنیم. موارد کنار گذاشته به تعداد انگشتان یک دست است.

مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما، افزود: به عنوان مثال یک موردی بود که شخصیت طرف مورد سوال بود. مخاطبان فکر نکنند که ما سوژه های زیادی داریم. روزی ما در برنامه امسال این چیزی بوده که روی آنتن دیدید. نرفتیم انتخاب کنیم که بین سوژه ها شفاعت‌شده یا جهنمی یا بهشتی‌اش بیشتر باشد. این چیزی است که برای ما حواله شده. می دانیم از جای دیگری می‌آید و ما فقط راستی آزمایی می کنیم.

سوژه‌های کنار گذاشته برنامه «زندگی پس از زندگی» به تعداد انگشتان یک دست است

این طوری نیست که دست ما در انتخاب ها باز باشد و بگوییم از بین این‌ ۷۰ نفر ۳۰ نفر را انتخاب کنیم

کاش منتقدان به کارنامه مهمان‌ها هم نگاه می کردند

نوروزی درباره انتقادهایی که به برنامه شده نیز اظهار داشت: کاش منتقدان به رزومه (کارنامه) مهمان‌های برنامه هم نگاه می‌کردند. دکتر ایبن الکساندر جراح متخصص مغز است و در دانشگاه هاروارد تدریس می‌کند. او کلی کتاب نوشته است. در مقابلش کسی که هیچ تخصصی ندارد، اظهار نظر می‌کند. بعضی ها هم هستند که نظرات خوبی دارند. آقای امینی‌نژاد درباره برنامه صحبت کرده و عالمانه نظر داده است. ما از مشورت ایشان استفاده می‌کنیم چون منتقد خوبی است. گسترده منتقدانی که وجود دارد، نظرات شان قابل استفاده است.

وی افزود: ما اصرار داریم از پژوهشگران خارجی استفاده کنیم. چون ادبیات علمی این موضوع در غرب تولید شده و اینجا فقط یک برنامه تلویزیونی ساخته شده است. در خارج از کشور در محافل علمی و نخبگانی درباره این موضوع بحث می شود.

عصبانی شدم؛ چون گفتند باور نمی‌کنیم

مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما در پاسخ به این سوال که بیشترین فشار بعد از پخش کدام برنامه به شما وارد شده گفت: خانم عبداللهی که از اردبیل مهمان ما بود، تجربه ای درباره حاج قاسم داشت. این قسمت و بخش آقای عباسیان جزو پربیننده‌های ما در تلوبیون است. فکر می کردیم واکنش‌ها درباره این دو برنامه خیلی منفی باشد، ولی واکنش‌های منفی خیلی کم بود. بعد از پخش برنامه آقای عباسیان هم خیلی ها به من گفتند ما حرف‌ها و گفته‌های ایشان باور نکردیم. این نکته بیشتر من را عصبانی می‌کند. پایه‌های معرفتی برخی این قدر ضعیف است که این چیزها را باور نمی‌کنند. در صورتی که اگر کسی امام‌شناسی و معارف اسلامی را بداند باید بپذیرد.

تجربه گرهای خارجی سال آینده حضور بیشتری در برنامه خواهند داشت

وی درباره برنامه‌هایش برای فصل چهارم زندگی پس از زندگی گفت: تجربه گرهای خارجی سال آینده حضور بیشتری در برنامه خواهند داشت. امسال هم یک قسمت از برنامه را به تجربه فردی با نام ایلگار معلم جعفر اف اختصاص دادیم که از کشور آذربایجان آمده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.