با تصمیم خودم در انتخابات آینده شرکت نمی‌کنم نه توصیه دیگران

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا صالحی امیری امروز چهارشنبه در نشستی که در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد در مورد لغو نوزدهمین دوره بازی های آسیایی، انتخابات کمیته و …. توضیح داد.

دچار روزمرگی نشدیم

رئیس کمیته ملی المپیک در ابتدای سخنانش گفت: هر آنچه از روز اول به عنوان ایده و برنامه اعلام کردیم امروز در کارنامه کمیته می بینیم، تلاش این بود از روزمرگی دور شده و وارد عملکرد قهرمانی و حرفه ای شویم.

با وزارت ورزش شکاف و اختلافی نداشتیم

وی با بیان اینکه روز اول گفتیم از حاشیه دوری کرده و در متن حرکت خواهیم داشت، ادامه داد: گفتیم که از شکاف پرهیز کرده و بر انسجام و وحدت تاکید داریم، امروز می بینید که در همین مسیر حرکت می کنیم، روز اول بعضا دوستان می گفتند که این کار شدنی نیست اما امروز همه شهادت می دهند که با وجود تفاوت در حوزه عملکرد کمیته ‌و وزارت، امروز کاملا هماهنگ با هم پیش می رویم.

بهترین ارتباطات بین المللی را داریم

صالحی امیری به فعالیت های انجام شده در حوزه بین الملل اشاره کرد و یادآور شد: بیش از ۱۵۰ دیدار با مقامات جهانی ‌و آسیایی داشتیم، آخرین ملاقات ها در تاشکند داشتیم، امروز کمیته ملی المپیک بهترین روابط را با کمیته بین‌المللی المپیک و شورای المپیک آسیا دارد.

بودجه کمیته ملی المپیک ۳۲۰ میلیارد است

وی به مسایل مالی اشاره داشت ‌و خاطرنشان کرد: قول داده بودیم‌ افزایش بودجه داشته باشیم، امروز ۳۲۰ میلیارد بودجه کمیته است، طی این مدت تخصیص ۱۰۰ در صدی و بعضا بیشتر از سازمان برنامه و بودجه داشتیم. تخصیص کمیته بودجه به فدراسیون ها هم طی سال های گذشته بر اساس ماموریت، اعزام ها و رویدادهایشان افزایش داست، سال گذشته به طور میانگین ۱۵۸ درصد واریزی به فدراسیون ها داشتیم.

اقدامات ماندگار در ورزش ایران

صالحی امیری با اشاره به برنامه های اجرا شده در حوزه زیر ساخت ها تصریح کرد: این زیر ساخت ها حداقل برای ۲۰ سال آینده پاسخگوی ورزش قهرمانی خواهد بود.

رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه باور داشتیم باید از سکوی قهرمانی به پهلوانی حرکت کنیم، گفت: لزوم این حرکت فعالیت های فرهنگی بود که در نگرش کمیته ملی المپیک جایگاه بالایی طی این مدت داشت، برای بازی های المپیک ۲۵ برنامه فرهنگی داشتیم.
صالحی امیری بر به کارگیری ظرفیت ها و نخبگان در کمیته ملی المپیک تاکید کرد ودر همین رابطه تشکیل کمیسیون های مختلف ‌و تشکیل اتاق فکر با حضور اعضای آنها را یادآور شد.

تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها

وی همچنین به نقش رسانه ها و تاکید کمیته ملی المپیک بر تعامل آنها تاکید کرد و در ادامه هم اشاره ای به موزه ملی ورزش داشت. ‌ اینکه این موزه یکی از دستاوردهای چهار سال گذشته کمیته است.

تاریخ شفاهی، فعالیت های مرتبط با این موضوع و همکاری با صدا و سیما برای انعکاس نتیجه آنها، تکریم و حمایت مادی ‌و معنوی پیشکسوتان و … از دیگر مواردی بود که صالحی امیری از آنها به عنوان اهم فعالیت های کمیته در چهار سال گذشته یاد کرد.

در اجلاس شورای المپیک آسیا چه گذشت؟

در ادامه این نشست خبری، صالحی امیری اشاره ای داشت به اجلاس اخیر شورای المپیک‌ که هفته گذشته در تاشکند برگزار شد. وی در این زمینه گفت: برگزارکنندگان بازی ها آماده میزبانی بودند اما به خاطر کرونا تصمیم‌ به انصراف گرفته بودند، به همین دلیل نشست فوق العاده در تاشکند برگزار سد، چینی ها که در قرنطینه هستند به صورت آنلاین گزارش از فعالیت های خود و روند پیشرفت ارائه کردند اما به خاطر پاندمی کرونا اعلام کردند نمی توانند در زمان مقرر برگزار کنند، زمان جدید بازی ها تا یک‌ماه دیگر اعلام می شود اما قطعا به سال ۲۰۲۳ موکول شده است.

مکاتبه با کمیته بین المللی المپیک برای اساسنامه

صالحی امیری گفت: در همان تاشکند با کمیته بین‌المللی المپیک مکاتبه کردم، اعلام کردم که با توجه به تعویق بازی ها و تاکیدی که در کمیته ایران برای برگزاری انتخابات است، خواستار تسریع روند تایید آیین نامه ارسالی هستم.

پیش بینی دو زمان برای انتخابات کمیته 

وی به نشست روز گذشته هیات اجرایی اشاره کرد و اینکه در این نشست بر اساس روندی که باید برای نام‌نویسی کاندیداها ‌تایید صلاحیت آنها پیگیری شود و همچنین برگزاری بازی های کشورهای اسلامی دو زمان برای انتخابات پیش بینی شد، ۱۵ تیرماه و ۳۰ مردادماه.

صندلی ریاست را به فرد شایسته ای خواهم داد

رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه باید این زمان ها در مجمع بررسی شود، گفت: روز گذشته درخواست تشکیل مجمع فوق العاده را مطرح کردیم، هر مصوبه ای که مجمع داشته باشد همان را ملاک قرار می دهیم، مجمع بالاترین رکن است ‌و باید حرمت آن را در نظر داشت، به همین دلیل تصمیم گرفته شد با نظر مجمع تصمیم نهایی گرفته شود. ارزیابی این است تا ۴۵ روز آینده حتما آیین‌نامه واصل می شود، طی این مدت هر روز موضوع را پیگیری می کنیم.

وی گفت: تاریخ بازنشستگی من ۱۵ تیرماه خواهد بود، این صندلی را به فرد شایسته دیگری خواهم داد.

تابع تصمیم مجمع هستیم 

صالحی امیری در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که «تصمیم گیری برای تعیین زمان انتخابات در این بازه زمانی جزو وظایف مجمع نیست پس چه لزومی به تشکیل مجمع است؟»،گفت: برای اینکه شائبه پیش نیاید اعضای هیات اجرایی در جهت حفظ منافع خود تصمیم به مطرح کردن موضوع در مجمع گرفتند، باید در مورد مجمع حفظ حرمت انجام شود، بنابراین تصمیم گرفتیم‌ با نظر مجمع این کار را انجام دهیم. 

وی همچنین گفت که طبق اساسنامه زمان تشکیل مجمع فوق العاده برای ۳ خردادماه تعیین شده است، در اساسنامه یک‌ماه زمان برای ارسال دعوتنانه به مجمع عمومی تعیین شده است اما برای مجمع فوق العاده ۱۵ روز در نظر گرفته شده است.

واکنش به حفظ نکردن حرمت مجمع ۱۷ اسفند

رییس کمیته ملی المپیک در واکنش به اینکه «شما حرف از حفظ حرمت مجمع می زنید در حالیکه در مجمع ۱۷ اسفندماه حرمت را رعایت نکردید آنجا که برای تعویق انتخابات آمار قانونی و مستند لحاظ نشد»، گفت: شما بر اساس نظرات شخصی در این زمینه صحبت می کنید در حالیکه نهادهای ذی صلاح صحت آن‌ مجمع را تایید کردید. خواهش من این است بر اساس نظرات شخصی صحبت نکنید.

با تصمیم خودم در انتخابات شرکت نمی کنم 

وی در مورد اینکه «خودتان تصمیم به کناره گیری از انتخابات دارید یا به شما گفته شده که کنار بروید؟»، گفت: دلیل برخی بداخلاقی ها را نمی دانم، من برنامه ای برای ورود به انتخابات نداشتم اما صحبت های دیگر مطرح می کنند. من با میل شخصی و تصمیم‌خود در انتخابات شرکت نمی کنم نه با توصیه دیگران.

چهار دسته در مورد عملکرد کمیته نظر می دهند

وی در بخشی از صحبت های خود گفت: مرجع تصمیم گیری برای تشریح عملکرد کمیته چهار دسته هستند، قهرمانان، پیشکسوتان، اعضای مجمع ‌و رسانه ها. معدل عملکرد کمیته باید نتیجه نظرات این افراد باشد.

صالحی امیری گفت: ۳ خردادماه مجمع فوق العاده برگزار می شود، آن روز هر تصمیمی برای تعیین‌زمان مجمع گرفته شود بر اساس آن کارهای لازم را انجام می دهیم.

ادامه دارد….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.