۱۰ در ۱۰؛ مصلی همچنان مقبول ناشران است + اینفوگرافی

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا، تحقق درستی و کیفیت هر نمایشگاهی چه در بُعد ملی و چه در حوزه بین‌المللی به مولفه‌های آمایش، پیمایش و نظرسنجی‌های وابسته به آن رخداد وابسته است.

همزمان با برگزاری سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بر آن شد تا با رصد مهمترین مولفه‌ها و مطالبات متکی بر خواست، نظر و نیاز مخاطبان در قالب نظرسنجی با ناشران حاضر در بخش‌های مختلف این رخداد بتواند سهمی مفید در ارائه کیفیت و قدرت برگزاری این دوره نمایشگاه بعد از ۲ سال وقفه به سبب ویروس کرونا در راستای رسالت رسانه‌ای خود ایفا کند.

بر این اساس مولفه‌های ۱۰گانه‌ای از جمله قیمت‌گذاری کتاب‌ها، میزان تخفیف، حضور مردم، چیدمان و دکور غرفه‌ها، خدمات جانبی، عملکرد برگزارکنندگان، موضوع نشست‌ها و تنوع کتاب‌های تازه منتشر شده، محل برگزاری نمایشگاه و میزان فروش را با ناشران حاضر در بخش ناشران عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی، خارجی و بین‌الملل به تبادل نظر گذاشت.

در این نظرسنجی عدد یک نشان‌دهنده ضعیف‌ترین و عدد ۱۰ نشان‌دهنده عالی‌ترین رویکرد ناشران در مواجهه با مولفه‌های عنوان شده است.

۱۰ در ۱۰؛ مصلای امام (ره) همچنان مقبول ناشران افتاد + اینفوگرافی

در دومین آمایش ایرنا از ۱۰ ناشر فعال در بخش ناشران عمومی و ناشران کودک و نوجوان در یک تحلیل کلی این نتیجه‌گیری بازتاب داشت که مولفه‌هایی همچون محل برگزاری نمایشگاه، میزان تخفیف، تنوع تازه‌های نشر و خدمات جانبی در قاطبه آرای شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی عددهای خوب و عالی را به خود اختصاص داده است.

نکته حائز اهمیت آن است که ناشران حاضر در سی ‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مواجهه با مولفه موضوع نشست‌ها عموماً اطلاعی از این نشست‎‌ها و موضوع‌های آنها نداشتند و در زمینه اطلاع‌رسانی درباره نشست‌ها ناراضی بودند.

در نقطه مقابل مولفه‌هایی همچون چیدمان و دکور غرفه‌ها، حضور مردم، میزان فروش، قیمت‌گذاری کتاب‌ها و عملکرد برگزارکنندگان نمرات متوسط را به خود اختصاص داده و گاهی با بعضی از نقدهای ناشران با عدد ضعیفی روبه‌رو شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) این نظرسنجی را طی روزهای آتی برگزاری نمایشگاه سی و سوم کتاب تهران ادامه خواهد داد. قطعاً طی روزهای پیش رو با گسترش دامنه ناشران حاضر در این نظرسنجی می‌توان به آرای قطعی و متقن‌تری دست پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.