مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی: ارتقای عملکرد در نمایشگاه کتاب هنوز جای کار دارد

میثم نیلی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را مهمترین جشنواره فرهنگی کشور در طول سال دانست و گفت: آنچه مجمع و ناشران و مسئولان برگزاری این رویداد بین المللی باید دنبال کنند این است که همه در کنارهم به ارتقا دانایی و شاخص های کتابخوانی واقعی و مفید در کشور باید کمک کنیم.

وی همچنین ابراز کرد: در سال های گذشته میان دو مقوله نمایشگاه کتاب و کتابخوانی مفید در کشور بهره روی خوبی نداشتیم؛ البته جمعیت و هیجان و استقبال زیادی در نمایشگاه دیده می شود ولی اتصالات آن ناپیداست، برای اصلاح این روند کار زیادی در پیش داریم.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: مردم به نمایشگاه می آیند. محیط نمایشگاه را دوست دارند اما معمولا همه آنها به خواسته و هدف خود نمی رسند. نمایشگاه زنده است و مانند هر موجود زنده ای به ارتقا و اصلاح عملکرد و فرایند رشد نیاز دارد.

نیلی با بیان اینکه تکرار مکررات حتما مفید نیست، ادامه داد: چندین سال این رویداد را با یک شکل و شمایل برگزار کرده ایم. البته با تدبیر مدیران نمایشگاه و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم اقداماتی در ارتقا و بهینه شدن و اصلاح عملکرد نمایشگاه کتاب تهران انجام شده است اما هنوز جای کار بسیاری وجود دارد و راه زیادی برای به پیش رفتن داریم. همچنین بار روی زمین مانده بسیار است تا قطعا بگوییم نمایشگاه کتاب در ارتقا دانایی و معرفت و میزان کتابخوانی مردم نقش مهمی را ایفا می کند. امیدوارم در روزهای باقیمانده نمایشگاه ما چند گام به این اهداف نزدیک تر شویم.

اصلاح سیستم عامل نشر کشور به نفع اهداف عالیه انقلاب

ارتقای عملکرد در نمایشگاه کتاب هنوز جای کار دارد

وی همچنین گفت: مجمع ناشران انقلاب اسلامی سال دوزادهم فعالیت خود را طی می کند. در ابتدا با هفت، هشت ناشر بنیانگذاری شد و به مرور تعداد اعضای آن افزایش یافت و امروز به حدود ۳۰۰ ناشر هم عهد رسیده است و به این وجود آنان افتخار می کند.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی درباره هدف از تشکیل این مجمع را ارتقاء صنعت نشر کشور به نفع اهداف انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: اصلاح سیستم عامل نشر کشور به نفع اهداف عالیه انقلاب که در قانون اساسی تصریح شده و همچنین هم افزایی و ارتباط میان خود ناشران ارتباطات عاطفی و صنفی و حرفه ای از دیگر اهداف این مجمع است که باعث ارتقا نشر انقلاب اسلامی هم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.