کانادا باید ۶۰۰ هزار دلار غرامت بدهد/ می‌توان قرارداد را افشا کرد

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران با کانادا در حالی از سوی کانادا لغو شد که گفته می‌شود در قرارداد پرداخت غرامت از سوی لغو کننده بازی دیده شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال کانادا در تازه‌ترین مصاحبه خود مدعی شد که قرارداد با ایران محرمانه است و نمی‌توان بندهای آن را منتشر کرد اما تاکنون پولی به ایران پرداخت نشده است.

صفی الله فغانپور مسئول کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال در خصوص جزئیات قرارداد بازی ایران با کانادا گفت: بحث پرداخت خسارت در صورت لغو مسابقه دیده شده است اما مبلغی تعیین نشده. از آنجا که قرار بود کانادا برای این بازی ۴۰۰ هزار دلار به ایران بدهد، پس باید حداقل ۴۰۰ هزار دلار به عنوان غرامت پرداخت کند. همچنین مبلغ ۲۰۰ هزار دلار برای سفر به کانادا در نظر گرفته شده بود که در مجموع می‌شود ۶۰۰ هزار دلار.

فغانپور درباره اینکه این مبلغ برای کانادا پولی به حساب نمی‌آید و ارزش تیم ملی کشورمان برای سفر به این کشور نادیده گرفته شده بود، تصریح کرد: ارزش ندارد ولی قرارداد تنظیم شد. ما در همه بازی‌های تدارکاتی مجبور بودیم پول بدهیم ولی اینجا حداقل مبلغ درآمدزایی را در نظر گرفتند.

«آیا باتوجه به اینکه قرارداد بازی ایران – کانادا فسخ شده است، می‌توان بندهای مربوط به این قرارداد محرمانه را افشا کرد؟» مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال برنامه «ورزشگاه» گفت: بله؛ منافاتی ندارد چون مسابقه لغو شده است.

فغانپور همچنین تاکید کرد که قرارداد بازی با کانادا را زمانی به او ارجاع داده بودند که این قرارداد بسته شده بود و فقط نظر حقوقی اش را خواسته بودند. وی گفت: به من گفتند نظر حقوقی ات را درباره قرارداده بده و کاری به مسائل مالی نداشته باش.

مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال از مدیران این فدراسیون هم انتقاد کرد و افزود: من نامه مکتوب نوشتم که در فدراسیون هستم تا به شما کمک کنم تا جلوی قاضی نباشید. اگر با من مشورت کنند مشکلاتشان حل می‌شود. بارها گفته‌ام که برای دریافت حقوق و یا داشتن شغل به فدراسیون نیامده‌ام. آدمی هستم که کارم را بلدم و ادعا دارم و نمی‌گذارم کار به بن بست بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.