گالری‌گردی در پایتخت؛ میزبانی از نقاشان ایروان تا «نور در ریشه»

به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا، نمایشگاه‌هایی همچون رنگ‌های اردشیر، آثار نقاشی‌ شهریار احمدی، ستاره‌ها می‌درخشند، شادگاهی، کرسی، پس از تاریکی، چکش جادوگران و نور در ریشه، ششم خرداد در گالری‌های پایتخت افتتاح می‌شود، نمایشگاه نقاشان ایروان با آثار هنرمندان کشور ارمنستان از چهارم خرداد در موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا به نمایش گذاشته شده، همچنین به مناسبت سوم خرداد چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر نمایشگاه‌هایی همچون نوبت ظفر و طلیعه مقاومت برپا شده است و میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

«نوبت ظفر» و «شهر آسمانی» در حوزه هنری

نمایشگاه نوبت ظفر شامل شامل ۳۱ فریم عکس از عکس‌های دیده نشده از خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس از گنجینه خانه عکاسان ایران به مناسبت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر دوم خرداد در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران در حوزه هنری افتتاح شد و تا ۲۵ خرداد همه روزه به جز روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ میزبان علاقه‌مندان است.

این آثار از ۶ استاد عکاسی؛ محمدحسین حیدری، امیرعلی جوادیان، سعید صادقی، محسن راستانی، محمد فرنود و یک عکاس گمنام است که در گنجینه خانه عکاسان ایران نگهداری می‌شوند و در نمایشگاه نوبت ظفر برای نخستین بار به نمایش درآمدند.

همچنین نمایشگاه شهر آسمانی شامل آثاری از گنجینه حوزه هنری و تازه‌ترین آثار نقاشی کاظم چلیپا، مرتضی اسدی، غلامعلی طاهری، عبدالحمید قدیریان، کامیار صادقی و محمد اسدی جوزانی در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد و تا ۱۱ خرداد برپاست.

«طلیعه مقاومت» در برج آزادی

نمایشگاه عکس آثار هنرمندان پیشکسوت از جمله جاویدالاثر کاظم اخوان، مرتضی اکبری، سعید صادقی، محمود حاج محمدی، علی کاوه و مرحوم رسول ملاقلی‌پور با عنوان طلیعه مقاومت همزمان با سوم خرداد و بزرگداشت عملیات پیروزی بیت‌المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر با همکاری موسسه هنرمندان پیشکسوت در نگارخانه آیینه برج آزادی برپا شده است.

در این نمایشگاه ۳۵ قطعه عکس از رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است، نمایشگاه طلیعه مقاومت تا دهم خرداد همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۶ در نگارخانه آیینه برج آزادی میزبان علاقه‌مندان است.

گالری‌گردی در پایتخت؛ میزبانی از نقاشان ایروان تا «نور در ریشه»

هنرمندان نقاش ایروان در صبا

نمایشگاه نقاشان ایروان، آثار هنرمندان ارمنستان با ارائه ۲۸ اثر از هشت چهره شناخته شده و نوگرای نقاشی این کشور؛ آرمن آدیلخانیان،آشوت اواکیان،آرتورس هاکوبیان، آرمن بابایان، گارو چتچیان، خاچیک هوهانسیان، سرکیس گوگوریان، وارتیتر کاراپتیان در تکنیک‌های رنگ روغن، اکرولیک، کولاژ، میکس مدیا روی بوم، روایتی مدرن از تاریخ، طبیعت، فرهنگ و زندگی ارمنستان و ایروان در تنوعی از گرایش‌ها و شیوه‌های هنری از واقع‌گرایی تا انتزاعی، مفهومی، فرم‌گرا و سمبلیک است که از چهارم تا ۱۲ خرداد از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در نگارخانه استاد محمود فرشچیان موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، خیابان طالقانی، خیابان شهیدبرادران مظفر، شماره ۱۲۵ برپاست. 

«رنگ‌های اردشیر»

نمایشگاه رنگ‌های اردشیر با ۱۵ اثر رنگی از زنده یاد اردشیر محصص طراح، کاریکاتوریست و نقاش، ششم خرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به صورت حضوری در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، خیابان کوشا، خیابان ناصری، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ افتتاح می‌شود و از ۱۵ خرداد به صورت آنلاین در سایت این گالری به نشانی arthibition.net برپاست.

«دگرجای» در خانه هنرمندان ایران

مجموعه نقاشی‌های سارا پرنیان‌پور با عنوان دگرجای شامل ۳۳ اثر نقاشی با تکنیک رنگ روغن روی بوم و تخته، پنجم تا ۲۳ خرداد همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری استاد مرتضی ممیز خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

مروری بر آثار نقاشی شهریار احمدی در نیاوران

حدود ۹۰ اثر از نقاشی‌های شهریار احمدی که در ۲۶ سال گذشته خلق شده‌اند، ششم تا ۲۱ خرداد در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران شمالی، مقابل ضلع غربی بوستان نیاوران به نمایش گذاشته می‌شود. نمایشگاه روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد تعطیل است. آثار ارائه شده در این نمایشگاه به صورت تور در سراسر ایران و مراکز هنری معتبر اروپا به نمایش در خواهد آمد.

این نمایشگاه به بهانه رونمایی از کتاب گزیده آثار احمدی است که توسط انتشارات بین‌المللی اسکیرا با نمایشگاه‌گردانی مارکومنه گوتزو استاد و مورخ برجسته دانشگاه میلان ایتالیا به چاپ رسیده است. آثار احمدی، هنرمند کرمانشاهی که جایزه اول محیط زیست در ژاپن و جایزه و تندیس دو سالانه بین‌المللی نقاشی جهان اسلام را در کارنامه خود دارد، همواره مورد توجه نشریات داخلی و بین‌المللی قرار گرفته است.

گالری‌گردی در پایتخت؛ میزبانی از نقاشان ایروان تا «نور در ریشه»

«ستاره‌ها می‌درخشند»

سومین نمایشگاه گروهی نقاشان پیشکسوت با عنوان ستاره‌ها می‌درخشند با آثار هنرمندانی همچون احمد اسفندیاری، ناصر اویسی، صادق تبریزی، بهرام دبیری، ایران درودی، مسعود عربشاهی، مارکو گریگوریان، حسین محجوبی و نیکزاد نجومی ششم تا ۳۱ خرداد به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ در نگارخانه سهراب به نشانی خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲ برپاست.

«پنهان» در راه ابریشم

نمایشگاه انفرادی آتوسا آلبویه عکاس و متخصص چاپ فاین آرت با عنوان پنهان، ششم تا ۳۱ خرداد به صورت مجازی در گالری راه ابریشم به نشانی http://www.silkroadartgallery.com/ برپاست.

«شادگاهی» در گالری شیدایی

نمایشگاه انفرادی نقاشی آرمین ابراهیم‌پور با عنوان شادگاهی ششم تا ۲۷ خرداد از ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ به جز شنبه‌ها در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، روبه روی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد یک برپاست.

«کرسی» در بنیان و فرهنگ معیار

نمایشگاه گروهی مروری بر تحولات تصویری خط در ایران با گردآوری امیرعباس نصیری با عنوان کرسی ششم تا ۲۷ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در موسسه بنیان و فرهنگ معیار به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، جنب کوچه هدایت، پلاک ۱۷۳۶ برپاست.

گالری‌گردی در پایتخت؛ میزبانی از نقاشان ایروان تا «نور در ریشه»

«گر بر فلکم دست بُدی چون یزدان…»

نمایشگاه انفرادی نقاشی مریم عابدی با عنوان گر بر فلکم دست بُدی چون یزدان… ششم تا ۲۷ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری اثر به نشانی خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، پلاک ۱۶ برپاست.

«پدید: ایستگاه اول» در باوان

نمایشگاه گروهی پدید: ایستگاه اول با گردآوری کیمن مه‌آبادی ششم تا ۲۳ خرداد در گالری باوان به جز شنبه‌ها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت برپاست.

«بیخ چراغ» در گالری شریف

نمایشگاه انفرادی جهانبخش امیربیگی با عنوان بیخ چراغ ششم تا ۲۰ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برپاست.

«پس از تاریکی» در تالار این/جا

نمایشگاه انفرادی طراحی، نقاشی شیما اسفندیاری با عنوان پس از تاریکی ششم تا ۲۰ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۹(جمعه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۸) در تالار این/جا به نشانی خیاﺑﺎن کریمخان‌ زند، خیابان میرزای ‌شیرازی، شماره ۹۵ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش نقاشی‌های لوییزا افشان‌فر

نمایشگاه انفرادی نقاشی لوییزا افشان‌فر ششم تا ۱۸ خرداد در گالری گلستان به صورت مجازی به نشانی http://www.golestangallery.com/ برپاست.

«سه مجسمه ده دقیقه‌ای» در ویستا

نمایشگاه انفرادی پرفورمنس علیرضا خسروآبادی با عنوان سه مجسمه ده دقیقه‌ای، ششم تا ۱۷ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ میزبان علاقه‌مندان است.

«امن و امان» در گالری والی

نمایشگاه انفرادی چیدمان ماهور میرشکار با عنوان امن و امان، ششم تا ۱۷ خرداد به جز شنبه‌ها(و ۱۵ خرداد) از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برپاست.

«ژست» در گالری همه

نمایشگاه انفرادی نقاشی، حجم، صونا یداللهی با عنوان ژست، ششم تا ۱۶ خرداد به جز چهارشنبه‌ها ساعت ۱۰ تا ۲۰ در گالری همه به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، نرسیده به زعفرانیه، پلاک ۲۸۸۰ برپاست.

«چکش جادوگران» و «لِه‌شدگی» در اُ

نمایشگاه انفرادی عکس سینا برومندی با عنوان چکش جادوگران ششم تا ۱۴ خرداد به جز روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول برپاست. همچنین نمایشگاه انفرادی چاپ دستی، عباس میرزایی در طبقه دوم این گالری میزبان علاقه‌مندان است.

«گنجینه ۲» در گالری شلمان

نمایشگاه گروهی نقاشی، حجم، نقاشی‌خط، گنجینه ۲، ششم تا ۱۱ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰:۳۰ در گالری شلمان به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ برپاست.

گالری‌گردی در پایتخت؛ میزبانی از نقاشان ایروان تا «نور در ریشه»

نمایش عکس‌های امیر اصغرزاده

نمایشگاه انفرادی عکس امیر اصغرزاده با همکاری انجمن دوستی ایران و هند، ششم تا ۱۱ خرداد به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ میزبان علاقه‌مندان است.

«نور در ریشه» در آوای هنر

نمایشگاه انفرادی نقاشی هنرمند افغانستانی بهرام شاه‌محمودی با عنوان نور در ریشه، ششم تا ۱۱ خرداد به جز چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری آوای هنر به نشانی خیابان فرشته، خیابان بوسنی و هرزگوین، بن بست پناهی، پلاک یک برپاست.

«بلند روزان»

نمایشگاه انفرادی مریم براهویی با عنوان بلند روزان، ششم تا ۱۱ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه گل‌های داودی به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، بین حافظ و شهید نجات الهی، پلاک ۲۶۳ برپاست.

«آبرنگ» در ابتدا

نمایشگاه گروهی آبرنگ، ششم تا ۱۱ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در گالری ابتدا به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، کوچه فرخی، پلاک ۳۵ میزبان علاقه‌مندان است.

«ققنوس» در گلستان

نمایشگاه نقاشی ققنوس از آثار نقاشی زینب یزدانی‌نیا و ندا ادیب‌زاده با ۶۶ تابلو در ابعاد مختلف با تکنیک‌های اکرولیک، رنگ روغن، مداد رنگی، مداد و … ششم تا ۱۸ خرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در نگارخانه فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان برپاست.

نمایش آثار فرشید مثقالی در گالری اعتماد یک

نمایشگاه انفرادی آثار فرشید مثقالی تصویرگر، مجسمه‌ساز، کارگردان، انیمیشن‌ساز، نویسنده و طراح، تا ۲۲ خرداد به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ (جمعه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰) در گالری اعتماد یک به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی، پلاک ۲۵ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری‌گردی در پایتخت؛ میزبانی از نقاشان ایروان تا «نور در ریشه»

«نسل نو» در باغ موزه هنر ایرانی

ششمین نمایشگاه گروهی تصویرگران با گردآوری پژمان رحیمی‌زاده با عنوان نسل نو، تا ۱۷ خرداد همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در گالری باغ موزه هنر ایرانی به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه‌راه دکتر حسابی میزبان علاقه‌مندان است.

«یک روایت» در دنا

نمایشگاه انفرادی عکس مریم زندی با عنوان یک روایت تا ۲۰ خرداد به جز روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دنا به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک چهار، زنگ ۲ برپاست.

«بوهیمیا» در گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی نقاشی لیلا اسلامی با عنوان بوهیمیا تا ۱۷ خرداد به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک پنج برپاست.

«زمان» در ایوان ۲

نمایشگاه انفرادی نقاشی محسن روستایی با عنوان زمان، تا ۱۳ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایوان ۲ به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره یک برپاست.

«از مجموعه تبر» در سیحون

نمایشگاه انفرادی حجم از آثار احسان گرمسیری با عنوان از مجموعه تبر تا ۱۱ خرداد به جز روزهای یکشنبه، سه شنبه، پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ برپاست.

«فهرست» در طراحان آزاد

نمایشگاه گروهی فهرست، تا ۱۱ خرداد به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری طراحان آزاد به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک پنج برپاست.

«ماه دوم» در نگارخانه لاله

نمایشگاه ماه دوم منتخبی از آثار نقاشان معاصر ایران با مشارکت ۲۴ هنرمند و نمایش ۲۴ اثر نقاشی، ۳۰ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۸ و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۳ به جز روزهای تعطیل در نگارخانه لاله به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله برپاست.

«زیر پوست» در نگر

نمایشگاه انفرادی طراحی از آثار سمیه بیات با عنوان زیر پوست، تا ۱۰ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ در نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول برپاست.

نمایش «شکل یافته»

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان شکل یافته، تا ۲۰ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری یافته به نشانی دروس، خیابان یارمحمدی، بن بست طالقانی، پلاک هشت میزبان علاقه‌مندان است.

گالری‌گردی در پایتخت؛ میزبانی از نقاشان ایروان تا «نور در ریشه»

«گلستان» در نواحی

نمایشگاه انفرادی احمد مرشدلو نقاش و طراح فیگوراتیو با عنوان گلستان تا ۱۶ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری نواحی به نشانی خیابان فرشته، مریم شرقی، پلاک ۵۹ برپاست.

نمایش «بازماندگان»

نمایشگاه انفرادی کوشا موسوی مجسمه‌ساز با عنوان بازماندگان تا ۱۳ خرداد به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۳ تا ۱۸ در پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج برپاست.

«گسیختگی» در اِو

نمایشگاه انفرادی نقاشی فرید شمس‌ یوسفی با عنوان گسیختگی تا ۱۳ خرداد به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری اِو  به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی سه، پلاک پنج، طبقه همکف و اول برپاست.

«ماریونت» در گالری گلستان

نمایشگاه انفرادی نقاشی بارانه رییسی با عنوان ماریونت تا ۱۱ خرداد به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گلستان به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ برپاست.

«غمباد» در نگارخانه آریا

نمایشگاه انفرادی شیوا نوران با عنوان غمباد، تا ۱۰ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه آریا به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس‌آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ برپاست.

«ایکس لارج» در نگاه

نمایشگاه گروهی نقاشی، ایکس لارج، تا ۱۸ خرداد به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش «عکس که زندگی‌ست»

نمایشگاه عکس گروهی محمد غزالی با عنوان عکس که زندگی‌ست، تا ۳۰ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در گالری آب/‌انبار به نشانی دروازه دولت، خیابان انقلاب، خیابان خاقانی، کوچه روشن منش، پلاک ۲ برپاست.

«چکمه‌های زمستان در حوالی فروردین»

نمایشگاه انفرادی نقاشی سعید امکانی با عنوان چکمه‌های زمستان در حوالی فروردین، تا ۱۰ خرداد هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری ثالث به نشانی کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ برپاست.

«منجی» در گالری محسن‌ (منفی یک)

نمایشگاه انفرادی نقاشی امیرحسین زنجانی با عنوان منجی تا ۱۳ خرداد به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری محسن‌ (منفی یک) به نشانی ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری‌گردی در پایتخت؛ میزبانی از نقاشان ایروان تا «نور در ریشه»

«دیستوپیا» در گالری آتبین

نمایشگاه انفرادی نقاشی رامین رستم‌زاده با عنوان دیستوپیا تا ۱۰ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ برپاست.

نمایش «ماه تمام بر دریای خزر» و «زمان»

نمایشگاه انفرادی عکس کاوه سیدحسینی با عنوان ماه تمام بر دریای خزر تا ۱۳ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایوان به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره یک برپاست. همچنین نمایشگاه انفرادی نقاشی محسن روستایی با عنوان زمان، در گالری ایوان ۲ میزبان علاقه‌مندان است.

«بازگشت ناپذیر» در نیان

نمایشگاه انفرادی مهدیه سهرابی نقاش، طراح، چاپگر و صحاف با عنوان بازگشت ناپذیر تا ۱۶ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرزآبادی، بن بست ابهری، پلاک پنج میزبان علاقه‌مندان است.

«ذهن انسان» در عصر

نمایشگاه انفرادی نقاشی دادبه باقری با گردآوری حمیدرضا کرمی با عنوان ذهن انسان، تا ۱۳ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برپاست.

«واریته» در گالری لیام

نمایشگاه گروهی نقاشی، عکس،(هنر انتزاعی) با عنوان واریته تا ۱۳ خرداد به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری لیام به نشانی خیابان فتحی شقاقی، بین خیابان کاج و میدان سلماس، پلاک ۱۱۸، طبقه اول برپاست.

«بازگشت» در کندوان

نمایشگاه گروهی بازگشت با گردآوری فواد علیجانی تا ۲۰ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در ساختمان کندوان به نشانی خیابان حافظ، خیابان غزالی، پلاک ۱۷ برپاست.

«شکر در زیرزمین»

نمایشگاه انفرادی سینا قدک‌ساز با عنوان شکر در زیرزمین تا ۲۰ خرداد به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ برپاست.

«ساحره» در سو

نمایشگاه گروهی عقیق افخمی، مهرناز اکبری و پارمیس فخری با عنوان ساحره، تا ۱۵ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برپاست.

نمایش نقاشی‌های مصطفی دشتی در گالری پردیس ملت

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های مصطفی دشتی از نقاشان به نام سبک انتزاعی، تا ۲۰ خرداد همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری پردیس ملت به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبه روی بزرگراه کردستان، طبقه منفی ۲ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری‌گردی در پایتخت؛ میزبانی از نقاشان ایروان تا «نور در ریشه»

«ناشناخته‌ها» در گالری ژاله ملک

نمایشگاه انفرادی نقاشی هانیه دلاوریان با عنوان ناشناخته‌ها تا ۲۰ خرداد به جز شنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری ژاله ملک به نشانی خیابان انقلاب، نرسیده به میدان فردوسی، بین فرصت و آذرنوش، پلاک ۵۵۱، طبقه همکف برپاست.

«فراتر از اثر» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

فراتر از اثر، عنوان جریان مجموعه نمایشگاه‌های هنری است که در پیوند با شعار سال ۲۰۲۲ ایکوم قدرت موزه‌ها در نظر گرفته شده و تأملی به موزه و گنجینه آن با توجه به ارزش‌های مفهومی انسانی و با هدف توجه به جایگاه، قابلیت‌ها و اثرگذاری موزه هنر و دین در رشد و پویایی جامعه است. در این راستا همزمان با روز جهانی موزه ۲۸ اردیبهشت نمایشگاه نقاشی و طراحی فراتر از اثر، با نگاه و تأملی بر آثار طراحی و نقاشی جواد حمیدی نقاش و مدرس ایرانی (۱۲۹۷-۱۳۸۰شمسی)، از پیشگامان هنر نوگرای ایران در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برپا شده و تا ۲۸ مرداد از ساعت ۹ تا ۱۷ در این موزه به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از خیابان شهید دستگردی، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه عکس «آنتوان خان»

مجموعه‌ای از عکس‌های آنتوان سوریوگین از عکاسان برجسته دوره قاجار از گنجینه موزه عکسخانه شهر به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد تاسیس این موزه و روز جهانی موزه‌ها ۲۸ تا ۳۱ خرداد در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز میزبان علاقه‌مندان است. در این نمایشگاه ۲۰ قطعه عکس پرتره ۲۰ در ۳۰ سانتی‌متر از سوریوگین به نمایش گذاشته شده است.

«اینر» در سو

نمایشگاه انفرادی از آثار محمدحسین ارجمند با عنوان اینر تا ۱۵ خرداد به‌ جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری سو (طبقه دو) به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برپاست.

نقاشی‌های فرح ابوالقاسم در هور

نمایشگاه انفرادی نقاشی فرح ابوالقاسم تا ۱۳ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ میزبان علاقه‌مندان است.

نقاشی‌های نصرت‌اله مسلمیان در ایرانشهر

نمایشگاه انفرادی نقاشی آثار نصرت‌اله مسلمیان تا ۱۳ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایرانشهر به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهیدعضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹ برپاست.

«پر رنگ» در گالری +٢

نمایشگاه انفرادی نقاشی نریمان فرخی با عنوان پر رنگ تا ۱۳ خرداد به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +٢ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۸، طبقه‌ دوم برپاست.

گالری‌گردی در پایتخت؛ میزبانی از نقاشان ایروان تا «نور در ریشه»

Spring frame در خاک

نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم، با عنوان Spring frame (قاب بهار) تا ۱۳ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری خاک به نشانی خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا، شماره یک برپاست.

«معاصرین» در گالری اِچ

نمایشگاه گروهی نقاشی‌خط معاصرین با گردآوری علی زندی شفق تا ۱۳ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری اِچ به نشانی خیابان شریعتی، رو به روی دولت، کوچه میرزا تاراج، پلاک ۱۰ برپاست.

«انزوایا» در فضای کافه گالری ریشه ۲۹

نمایشگاه انفرادی طراحی امیر محمدزاده با عنوان انزوایا تا ۱۶ خرداد به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در فضای کافه گالری ریشه ۲۹ به نشانی الهیه، خیابان آقابزرگی، رو به روی بانک آیندا، جنب بانک خاورمیانه، پلاک ۳۱ میزبان علاقه‌مندان است.

«نقطه‌ی گریز» در آرگو

منتخبی از آثار مجموعه‌ شخصی حمیدرضا پژمان که طی ۱۰سال فعالیت مجموعه‌داری او جمع‌آوری شده‌اند، در نمایشگاهی با عنوان نقطه‌ی گریز با گردآوری زهره دلداده ۱۶ اردیبهشت تا هفتم مرداد از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بنیاد پژمان کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ برپاست.

«بر باد رفته» در کهریزک

نمایشگاه انفرادی چیدمان از آثار پویا آریان‌پور با عنوان بر باد رفته با همکاری پروژه‌های هنری مریم مجد و گالری دستان تا ۲۰ خرداد روزهای شنبه و پنجشنبه‌ ساعت ۱۶ تا ۲۰ (به جز شنبه ۱۴ خرداد) و جمعه‌ها ساعت ۱۱ تا ۲۰ در کارخانه تاریخی قند کهریزک به نشانی جاده قدیم تهران قم، بعد از متروی کهریزک، حد فاصل خیابان کشاورز و شهدای مخابرات میزبان علاقه‌مندان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.