«تاپ گان: ماوریک» بهترین فیلم کارنامه تام کروز شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از مووی وب، فیلم سینمایی تاپ گان ماوریک دنباله‌ای بر فیلم کلاسیک تاپ گان (۱۹۸۶) ساخته تونی اسکات است که در آن تام کروز و وال کیلمر بازی در نقش دو خلبان نیروی دریایی به نام‌های پیت «ماوریک» میچل و تام «آیس من» کازانسکی را تکرار می‌کنند. تام کروز در این فیلم پس از چهار سال به دنیای سینما بازگشت و با توجه به استقبال‌ها از این فیلم اکشن، این طور به نظر می‌رسد که مخاطبان برای مدتی طولانی منتظر آن بودند تا این بازیگر دوباره جلوی دوربین دست به کارهای نمایشی بزند.

فیلم تاپ گان ماوریک در کنار نقدهای مثبتی که از منتقدان دریافت کرده، رضایت تماشاچیان را نیز جلب کرده است. این فیلم در سایت سینمااسکور امتیاز A+ را کسب کرد که آن را هم تراز با فیلم‌های موفقی چون انتقام‌جویان: پایان بازی و مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست قرار می‌دهد. امتیاز سینمااسکور با رجوع به کارت نظرسنجی که در شب افتتاحیه یک فیلم توسط مخاطبان پر شده، تعیین می‌شود؛ این امتیاز ۵ درجه دارد که از A آغاز شده و پس از B و C به D و F ختم می‌شود. کسب امتیاز A+ این روزها خیلی نادر است و حتی فیلم‌های بزرگی چون دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی و بتمن نیز از آن محروم مانده و به ترتیب امتیاز B+ و A- گرفته‌اند.

فیلم جدید تام کروز در سایت راتن تومیتوز نیز از منتقدان امتیاز ۹۷ درصد و از مخاطبان امتیاز فوق‌العاده ۹۹ درصد را کسب کرده است. پیش از این بهترین فیلم تام کروز در این سایت فیلم ماموریت غیرممکن: فال اوت (۲۰۱۸) بود که امتیاز مشابهی را از منتقدان گرفته اما در بخش امتیاز مخاطبان از فیلم جدید این بازیگر عقب افتاده است.

«تاپ گان: ماوریک» بهترین فیلم کارنامه تام کروز شد
صحنه‌ای از فیلم «تاپ گان: ماوریک»

این قسمت از مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن همچنین رکورد پرفروش‌ترین فیلم تام کروز را در اختیار دارد البته اگر تاپ گان ۲ همچنان به این روند از فروش ادامه دهد دستکم در گیشه آمریکای شمالی می‌تواند این رکورد را به نام خود ثبت کند.

تاپ گان: ماوریک به کارگردانی جوزف کوزینسکی روایتگر داستان کاپیتان پیت “ماوریک” است که پس از سی سال خدمت، دستور آموزش به گروهی از خلبان‌های تازه کار را دریافت می‌کند. این فیلم ۲۷ مه (جمعه، ۶ خرداد) پس از مدت‌ها انتظار روی پرده نقره‌ای رفت و در اولین روز اکران ۱۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در گیشه جهانی فروش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.