وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: باید تسهیل‌گر تولید محتوا در فضای مجازی باشیم

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز سه شنبه در آیین اختتامیه سوگواره ملت امام حسین(ع) با اشاره به دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در سالن سینمایی وزارت ارشاد گفت: تمام افتخار ما محبت امام حسین(ع) است و بیشترین وظیفه ما این است که با ابزار هنر این محبت را در میان مردم گسترش دهیم و کار ماندگار آن کاری است که با محبت اهل بیت گره بخورد.

وی گفت: برای دهه کرامت برنامه‌های ویژه داریم. مثلا یک میلیون نفر در مسابقات کتابخوانی امام رضا(ع) شرکت کردند. بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برنامه‌های مفصلی را برای این دهه تدارک دیده است.

اسماعیلی با تجلیل از برگزارکنندگان سوگواره بین‌الملل ملت امام حسین (ع) افزود: این سوگواره تمامی ندارد و این پایان فصل اول آن است. حوزه فرهنگ و هنر یک ابزار است. شبکه‌های خارجی درباره این سخن من که هفته پیش گفتم موضع گرفتند اما افتخار هنرمندان ما این است که با درخشش هنری آموزه‌های دینی را در قالب هنرهای مختلف آن ابراز می کنند. مثلا استاد محمود فرشچیان با تابلوی «عصر عاشورا» نام خود را به عنوان خادم امام حسین (ع) جاودانه کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: باید تسهیل‌گر تولید محتوا در فضای مجازی باشیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کاری که استاد فرشچیان در طراحی ضریح امام رضا(ع) انجام داده است نیز اینچنین است که لطف الهی را که شامل حالش قرار داده در خدمت دین قرار داده است.

وی اظهارداشت: اتفاقی که چند روز پیش رخ داد گمراهی و ضلالت بود اما جلوی درخشش خورشید را نمی‌توان گرفت و این محبت امام است و تمام افتخار ما محبت امام حسین (ع) است و بیشترین وظیفه ما این است که با ابزار هنر این محبت را در میان مردم گسترش دهیم و کار ماندگار آن کاری است که با محبت اهل بیت گره بخورد.

اسماعیلی از ضرورت تولید محتوای خوب و فعالیت در این زمینه از سوی هنرمندان سخن گفت و افزود: اگر تولید محتوا در فضای مجازی یکی از وظایف ماست باید تلاش کنیم تا حوزه فرهنگ و هنر یک تسهیل‌گر در این زمینه باشد و موانع را برطرف کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جهانی شدن سرود سلام فرمانده گفت: این شکوه فرهنگ شیعه و هنر انقلابی را به رخ جهانیان می‌کشد. ده‌ها هزار کوچک و بزرگ با هم عشق به امام زمان را اینگونه زمزمه کنند و نهادهای فرهنگی باید تسهیل‌کننده این برنامه‌ها باشد.

وی بیان کرد: شعار ما نهضت بازگشت به مساجد است و هر کاری ارزشمند می‌شود که با مسجد گره بخورد. به مصلاهایی بودجه داده می‌شود که برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در آن انجام شود. ما زمینه‌های نهضت بازگشت به مسجد را زنده کنیم. مصلاها باید محل رجوع نوجوانان و مردم باشد. باید ریل‌گذاری‌های گذشته را به سمت برنامه‌های متعالی تغییر دهیم.

اسماعیلی اظهارداشت: هر چه داریم ثمره اخلاص امام خمینی (ره) است که عمر خود را صرف خدمت به مردم کرد و امروز سخنانش منشور کار ماست. فرمایش‌های امام و رهبر انقلاب برای همیشه تابلویی است که کارهای خود را با آن می‌سنجیم.

ادامه دارد……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.