«عنکبوت مقدس» جای هیچ دفاع و توجیهی را باقی نگذاشته است/ این جایزه ارزش تبریک گفتن ندارد

مهدی نقویان در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: در جشنواره فیلم کن صد در صد به خاطر پیام فیلم عنکبوت مقدس  به بازیگرش جایزه داده اند. ما باید مرزهای مان را شفاف کنیم. اگر از این مساله هم بگذریم دیگر چه چیزی برایمان می‌ماند.

«عنکبوت مقدس» جای هیچ دفاع و توجیهی را باقی نگذاشته است/ این جایزه ارزش تبریک گفتن ندارد

بازیگر فیلم به موفقیتی نرسیده است

وی تاکید کرد: آنها به این علت به برادران لیلا جایزه ندادند که یک رقیب جذاب تر پیدا کردند. یک اتفاق اجتماعی برای بازیگر ایرانی (زهرا امیرابراهیمی) رخ داده که مسیر زندگی اش عوض شده است. الان او برگشته و یک جایزه ای را گرفته است. برخی به او تبریک می گویند. من می پرسم این بازیگر به چه موفقیتی رسیده که به او تبریک می گویید؟ او در یک فیلم ضد دینی بازی کرده و جایزه اش ارزش تبریک گفتن ندارد. او به موفقیتی نرسیده که به او تبریک بگوییم. فیلم عنکبوت مقدس هیچ ارزش هنری ندارد. این بازیگر از یک چاه سیاه عمیق به یک چاه عمیق دیگر افتاده است.

نقویان در پاسخ به سوالی درباره مقابله با فیلم عنکبوت مقدس با ساخت فیلم‌های داخلی توضیح داد: ما خلا فرهنگی داریم. ولی این موضوع ربطی به عنکبوت مقدس ندارد. اگر صد فیلم خوب هم درباره امام رضا(ع) می‌ساختیم، آنها فیلم شان را تولید می کردند. دشمن دارد کارش را می کند. این فیلم یک کار پیام زده است. ولی چرا وقتی هنرمندان ما می خواهند در سریالی معکوس این بازی کنند، آنها را دور می کنند.

«عنکبوت مقدس» جای هیچ دفاع و توجیهی را باقی نگذاشته است/ این جایزه ارزش تبریک گفتن ندارد

ما نباید در زمین غربی ها بازی کنیم 

وی با بیان این که ما نباید در زمین غربی ها بازی کنیم  اظهار داشت: این خبر از متروپل بیشتر در حال گردش است. چرا همه اقشار ما درگیر خبر عنکبوت مقدس شده‌اند؟

دولت سنگ اندازی نمی‌کند

نقویان با اشاره به این که فیلمنامه فصل سوم گاندو در حال نگارش است درباره نحوه تعامل دولت سیزدهم با این سریال بیان کرد: همین که دولت سنگ اندازی نمی کند خودش یک کمک است. ما می خواهیم به جایی برویم و کارهای تحقیقاتی انجام دهیم. در دولت قبل می گفتند چون شما علیه ما می خواهید بسازید اجازه تحقیقات نمی دهیم. ولی در دولت فعلی می گویند ما خودمان هم با این چالش روبرو بودیم. حتما این فیلم را بسازید و بگویید ما چه کمکی می توانیم بکنیم. دولت از نظر تحقیقاتی کمکی که خواسته‌ایم را انجام داده است.

وی افزود: سطح توقع مردم نسبت به گاندو بالا رفته و انتظار دارند که شخصیت های واقعی مثل وزیر و معاون وزیر را در این اثر ببینند. در گاندو۲ هم با این چالش مواجه بودیم. در گاندو۳ سعی کردیم که دچار ملاحظه کاری نشویم و آدم واقعی داشته باشیم.

نقویان درباره ترکیب بازیگران فصل سوم گاندو توضیح داد: بنای ما بر این است که تیم قبلی را حفظ کنیم. مگر این که کسی مشکلات شخصی داشته باشد. دنبال بازیگری هستیم که حاشیه نداشته باشد. در ایران هشت میلیون انسان داریم که هر کدام متفاوت فکر می کنند. ولی بازیگری هست که با تو می‌جنگد. اگر تو با او نجنگی حداقل باید از خودت دفاع کنی. کسی که دارد با ما می جنگد، در مقابلش تسلیم نمی شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.