خدمت بزرگی به حوزه موسیقی بعد از انقلاب شد+فیلم

بهروز صفاریان آهنگساز و تنظیم کننده موسیقی، درباره اهمیت برنامه های مرتبط با موسیقی و شناسایی توانایی های فعالان این عرصه ابراز کرد: برای توضیح این موضوع باید بگویم انسان‌ها جریان و راه زندگیشان یک دفعه در یک مواجهه و روبه رو شدن با یک نفر و در یک ملاقات ممکن است به شکلی ناگهانی تغییر کند، چه برسد به اینکه تشکیلاتی فکر کنند و مواجهه بزرگتری را فراهم آورند که نه تنها فقط با یک فرد بلکه با جریان‌های مختلف موسیقی، اساتید موسیقی، با افرادی که وضعیت و بدنه موسیقی را دنبال می‌کنند، آشنا کنند.

وی که داوری در مسابقه «بندبازی» را به عهده داشت، گفت: این برنامه زمینه ای فراهم کرده بود برای اینکه فقط یک برنامه تلویزیونی و سرگرمی نباشد. «بندبازی» جریانی است که می‌تواند در جهت‌دهی حرفه‌ای و آینده بسیاری از موزیسین‌ها  تاثیر داشته باشد و به نظرم این برنامه جریان زندگی بسیاری از افراد را تغییر می‌دهد.

صفاریان: خدمت بزرگی به حوزه موسیقی بعد از انقلاب شد+فیلم

صفاریان ادامه داد: با چالش‌هایی که وجود داشت، باعث شد که مردم هم کمی نسبت به کالایی که از هنر دریافت می‌کنند، ریزبینانه‌تر آن را بررسی کنند. همچنین متوجه شدم که بسیاری از مخاطبان معنای تنظیم، ارکستراسیون، کیفیت، صدا و کیفیت نوازندگی را می‌دانند. به نظرم چنین برنامه هایی، می تواند نوعی فرهنگسازی در حوزه موسیقی باشد و خدمت بزرگی بعد از انقلاب در حوزه موسیقی شده که سابقه نداشته است.

متوجه شدم که بسیاری از مخاطبان معنای تنظیم، ارکستراسیون، کیفیت، صدا و کیفیت نوازندگی را می‌دانند. به نظرم چنین برنامه هایی، می تواند نوعی فرهنگسازی در حوزه موسیقی باشد

این آهنگساز درباره تولید فصل دوم بندبازی اظهار کرد: قطعا در این مسیر خیلی به من خوش نگذشت، چرا که مواردی بود که دلم می‌خواست به گونه‌ای دیگر تصمیم‌گیری شود. با این حال کم خطاترین نوع ممکن در برنامه‌های مشابه آن اتفاق افتاد. فکر می‌کنم حرفه‌ای‌ترها هم بیشتر راغب خواهند بود که در بخش دوم و حتی بخش‌های بعدی این برنامه شرکت کنند. از این رو فصل‌های جذابی پیش‌رو خواهیم داشت، البته اگر وجود داشته باشد اما مطمئنا باید نرم‌افزار برنامه‌ریزی «بندبازی» بازبینی‌ شود.

وی به گروه‌های موسیقی نوپا توصیه کرد: ما در قالب یک مجموعه به موسیقی نگاه می‌کنیم، بنابراین گروه ها تمام موارد در حوزه نوازندگی، آهنگسازی و تنظیم را باید مورد توجه قرار دهند. اما اگر تمام نظرات و اپیزودهای برنامه «بندبازی» را ببینند، خیلی موضوع‌ها و مباحث را متوجه می‌شوند که چه چیزهایی در موسیقی مهم است تا یک گروه موفق باشد. اگر تعادلی بین همه اینها درست شود، می‌توانیم جریان بزرگی را داشته باشیم.

صفاریان با اشاره به تاثیرگذاری تولید چنین برنامه هایی بر بازار موسیقی و اقتصاد هنر ابراز کرد: فکر می‌کنم نظر سرمایه گذارها در بازار موسیقی به بسیاری از این گروه‌ها جلب شده است. از جمله خود من که بسیار مایل هستم با چند گروه، کار کنم و آثاری تولیدی داشته باشم. شاید بتوان گفت سه تا چهار گروه از شرکت‌کننده ها در «بندبازی» بهتر از تمام گروه‌هایی هستند که در سالن های موسیقی، کنسرت برگزار می‌کنند و این موضوع، جایگاه این برنامه را دارای ارزش می‌کند و همین ما را بس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.