شکست تیم ملی ایران برابر الجزایر/ امیدی که خیلی زود ناامید شد!

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های ملی انگلیس، ولز و آمریکا همگروه است، برای حضور در این رویداد شامگاه یکشنبه نخستین دیدار تدارکاتی خود را برابر تیم ملی الجزایر برگزار کرد که این بازی با شکست یک به ۲ شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید.

در این دیدار که به میزبانی ورزشگاه بن حمد دوحه و با حضور کم تعداد تماشاگران برگزار شد، تیم ملی ایران با ترکیب امیر عابدزاده، سید مجید حسینی، امید نورافکن، صادق محرمی، احسان حاج صفی (۴۶ امید ابراهیمی)، سعید عزت اللهی (۴۶ میلاد سرلک)، احمد نورالله‌ی (۷۱ مهدی مهدی‌پور)، علیرضا جهانبخش (۸۵ الهیار صیادمنش)، علی قلی‌زاده (۷۱ امیرحسین حسین زاده)، مهدی طارمی و سردار آزمون (۴۶ عارف آقاسی) به میدان رفت.

شکست تیم ملی ایران برابر الجزایر در نیمه اول

در شرایطی که عنوان شده بود این دیدار بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد اما تعدادی از ایرانیان و طرفداران الجزایری با حضور در ورزشگاه بازی را از نزدیک تماشا کردند.

تیم ملی ایران که نتوانسته بود تاکنون دیدار تدارکاتی را برگزار کند، در اولین دیدار آماده سازی خود انرژی و انگیزه بالایی داشت و در همان دقایق ابتدایی می‌توانست دروازه حریف را باز کند اما علیرضا جهانبخش در دقیقه ۶ نتوانست از موقعیت به دست آمده استفاده کند.

دو دقیقه بعد اشتباه امیر عابدزاده در مهار توپ فرصت را در اختیار حریف قرار داد تا دروازه ایران را باز کند اما مجید حسینی به موقع رسید تا دروازه شاگردان اسکوچیچ بسته بماند.

در دقیقه ۲۶ علیرضا جهانبخش می‌توانست اولین گل بازی را وارد دروازه الجزایر کند اما بازهم این موقعیت را از دست داد و توپ را به بدن بازیکن حریف کوبید.

یک دقیقه بعد امید نورافکن بازیکن حریف را درون محوطه جریمه سرنگون کرد اما داور قطری اعتقادی به پنالتی داشت. در دقیقه ۴۴ اما قفل دروازه‌ها باز شد و اشتباه بازیکنان ایران فرصت را در اختیار بن عیاد گذاشت که با عابدزاده تک به تک شود و دروازه را باز کند تا نیمه اول با شکست یک بر صفر ایران به پایان برسد.

شکست تیم ملی ایران برابر الجزایر/ امیدی که خیلی زود ناامید شد!

با شروع نیمه دوم امید ابراهیمی وارد زمین شد تا بتواند شرایط را در میانه میدان به سود ایران تغییر دهد. همچنین عارف آقاسی به جای سردار آزمون به زمین آمد و میلاد سرلک هم جای سعید عزت الهی را پر کرد تا شرایط تیم اسکوچیچ نسبت به نیمه اول که بسیار پرانتقاد و ناامیدکننده بود تغییر کند.

با این حال تیم الجزایر که هماهنگ‌تر و حرفه‌ای تر بازی می‌کرد شرایط را به سود خودش تغییر داد و موقعیت‌هایی را هم در ۱۰ دقیقه ابتدایی نیمه دوم روی دروازه ایران ایجاد کرد.

در دقیقه ۶۰ مهدی طارمی با تیزهوشی خود را در موقعیت توپ گیری درون محوطه جریمه حریف قرار داد و پس از صاحب توپ شدن می‌توانست دروازه الجزایر را باز کند اما ضربه او به بدن دروازه بان حریف برخورد کرد.

در دقیقه ۶۵ علی قلی زاده در جناح چپ صاحب موقعیت شد و با پاسی عالی امید نورافکن را راهی محوطه جریمه کرد و این بازیکن با ارسال محکم عرضی علیرضا جهانبخش را صاحب موقعیت کرد که ضربه کاپیتان تیم ملی ایران به گل تساوی تبدیل شد.

در دقیقه ۸۲ یک اشتباه دیگر از خط دفاعی ایران باعث رقم خوردن گل دوم الجزایر شد. در این دقیقه امید نورافکن تحت فشار بازیکنان حریف قصد داشت توپ را دور کند اما آن را به بازیکن حریف سپرد و در یک رفت و برگشت درون محوطه جریمه این عموره بود که دروازه عابدزاده را برای بار دوم باز کرد.

در دقایق باقی مانده تیم ملی فوتبال ایران تلاش زیادی کرد تا بتواند دروازه حریف را با خطر مواجه کند اما موفق به این کار نشد تا در نخستین دیدار تدارکاتی خود مغلوب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.