پروژه‌های توسعه‌ای شرکت فولاد اکسین خوزستان در چارچوب دانش بنیان هدفگذاری شد

امین آسیابان روز جمعه در بازدید از مجموعه خطوط تولید و پروژه‌های در دست اقدام شرکت فولاد اکسین در جمع خبرنگاران اظهارداشت: اولویت اجرای پروژه‌های توسعه این شرکت در چارچوب دانش‌بنیان برنامه ریزی شده‌ که علاوه بر بهره‌وری، تولید مستمر محصولات فولادی و ایجاد فرصت‌های شغلی را بیش از پیش امکان پذیر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در پروژه‌های توسعه‌ای فولاد اکسین یک راهبرد اساسی محسوب می‌شود افزود: از جمله این پروژه‌ها، ایجاد پست برق ۲۳۰ کیلو ولت و کلید خانه ۳۳ کیلو ولت این مجموعه فولادی است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان تامین برق مورد نیاز خطوط تولید این واحد تولیدی را با اهمیت عنوان‌ کرد و گفت: در همین راستا، عملیات اجرایی احداث پست برق مستقل فولاد اکسین به‌زودی آغاز خواهد شد.

آسیابان به راهکار کوتاه مدت و بلند مدت تامین برق در ظرفیت‌های مختلف به منظور تامین پایدار برق مصرف خط نورد و طرح توسعه فولادسازی این شرکت اشاره‌کرد و گفت: به‌همین منظور ارزیابی‌های کارشناسی برای احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی و فرآیند احداث آن با مجموعه‌های مربوطه انجام و موافقت‌های اولیه اخذ شده است.

وی خاطر نشان‌ کرد: احداث این نیروگاه، باعث خودکفایی کارخانه فولاد اکسین در تامین برق مورد نیاز می‌شود که علاوه بر سودآوری و ایجاد پایداری در تولید محصول، فرصت‌های مناسب شغلی را فراهم می‌کند.

آسیابان یادآور شد: تلاش می شود در سال جاری، عملیات اجرایی احداث پست برق و اجرای طرح توسعه فولادسازی شرکت فولاد اکسین همزمان با یکدیگر با پیشرفت لازم همراه باشند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در خصوص وضعیت تولید محصول در خطوط کارخانه گفت: روند تولید ورق‌های فولادی در این واحد صنعتی در وضعیت مناسبی قرار دارد و علاوه بر این موضوع افزایش کیفیت در تولید همواره مورد توجه قرار دارد.

بر اساس این گزارش، محدودیت مصرف برق در صنایع به ویژه ایام گرم سال، یکی از مهمترین چالش های واحدهای تولیدی استان خوزستان است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.