اربعین قلب‌های ملت ایران و عراق را به هم نزدیک می‌کند/ تبادل فرهنگی با نشست‌های بین‌المللی

حجت الاسلام غلامرضا اباذری در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تاکید بر اینکه توقف دوساله حرکت اربعین به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اتفاق افتاد، اظهار داشت: با توجه به شور و شوق زائران اربعین و اشتیاق هر چه بیشتر برای حضور در این آیین معنوی در سالجاری مسئولان امر باید برنامه ریزی دقیق تری انجام دهند.

وی با بیان اینکه جریان و فلسفه اربعین معنوی و فرهنگی است، ادامه داد: البته بیان این مطلب بر این اساس نیست که مابقی موارد از ارزش کمتری برخوردار هستند زیرا که تمامی مسائل برای انجام یک زیارت خالص در اربعین است.

رایزن فرهنگی ایران در عراق اظهار داشت: در این ارتباط تمام تلاش مسئولان جمهوری اسلامی از قبیل ستاد مرکزی اربعین، کمیته های مختلف، نیروهای امنیتی، مرزداران، اسکان، پذیرایی و غیره برای برگزاری یک زیارت خاص و خالص است که باید قدردان آن باشیم.

به گفته وی، مسئولان برگزاری اربعین باید طور برنامه ریزی کنند تا زائران این آیین معنوی بتوانند پس از بازگشت به خانه و کاشانه خود با کوله باری از تجربیات در حیطه مسائل معنوی دست پر برگشته و خط و مشی زندگی خود را حسینی کنند.

اربعین قلب‌های ملت ایران و عراق را به هم نزدیک می‌کند/ تبادل فرهنگی با نشست‌های بین‌المللی

اربعین موج عظیمی از دریای معرفت و معنویات است

حجت الاسلام اباذری با تاکید بر اینکه اربعین موج عظیمی از دریای معرفت و معنویات است، افزود: تمامی تلاش ما برای ساخت زیرساخت های فرهنگی با هدف بهره مندی هرچه بیشتر زائران عتبات عالیات است.

وی با اشاره به انجام برخی برنامه های فرهنگی در ایام اربعین بیان داشت: در آیین اربعین حسینی برنامه ریزی های خاصی برای برپایی نشست های سخنرانی، محافل قرآنی، کودکان، نوجوانان و جوانان، روایت گری، طرح اکرام موکب ها، قدردانی از موکب های خدمت گذار به زائران، و غیره به انجام رسیده است.

رایزن فرهنگی ایران در عراق همچنین از برپایی نشست های بین المللی در خصوص تبادل مسائل فرهنگی با دیگر شرکت کنندگان در حرکت عظیم اربعین حسینی خبر داد وگفت: در کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین کتابچه و برخی بروشور های خاص در خصوص آیین اربعین اهداف، سیاست ها، تذکرات، راهنمایی ها و غیره آماده شده که در ایام اربعین توزیع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.