اجرای موفقیت آمیــز پروژه احداث دستگاه توزین ۱۲۰ تنی در فولادسازی

پــروژه احداث دستگاه توزین ۱۲۰ تنی لودسلی جهت جایگزینی با توزین ۱۰۰ تنی قبلی، از مجموعه پروژه های ساماندهی آیل قراضه و سرباره فولادسازی بوده که به منظور افزایش سهولت لجستیک سایت فولادسازی در جاده شرق سالن قراضه فولاد سازی جایگزین شد. از طرفی افزایش دقت و راندمان در اندازه گیری مواد مصرفی فولادسازی از جمله فرومنگنز، فروسلیس کک و سایر فعالیت های توزینی تعریف شده، دیگر مزایای اجرای طرح به شمار می‌آید. با توجه به اینکه در طرح ساماندهی آیل قراضه و سرباره، سالن قراضه به سایت شمالی قراضه منتقل می‌شود و قراضه مورد نیاز شش کوره از سایت قراضه تامین و حمل و نقل قراضه به وسیله ماشین‌های زنبیل‌کش قراضه انجام می‌شود، ضرورت دارد که مسیر زنبیل‌کش متناسب با حجم ترافیک طراحی شود، در چنین شرایطی به منظور عریض کردن مسیر، تصمیم بر جابجایی توزین موجود و انتقال به سایت قراضه گرفته شد. پروژه با هزینه ۱۴/۸ میلیارد تومان و به مــدت ۱۸ ماه تعریف و تامین و نصب آن به شــرکت آتی تک سازه آنزان واگذار شد و شش ماه زودتر از برنامه، تکمیل و تحویل بهره بردار گردید و این نشان از تلاش و عملکرد و تحسین بر انگیز گروه پروژه دارد. 

در ادامه خبرنگار روابط‌ عمومی فولاد خوزستان با احمد ابوالقاسم‌زاده مدیر پروژه‌های فولادسازی درباره چگونگی اجرای این پروژه گفت و گویی انجام داده که آن را می‌خوانید. 

در ابتدا در مورد مشخصات  پروژه توضیح دهید. 

توزین‌های نصب شده از نوع  فشاری دیجیتال ساخت شرکت BILANICIAI ایتالیا است. عرشه آن تمام فلزی است، که قابلیت دسترسی آسان به لود‌سل و امکان بازدید در زمان‌های مختلف وجود دارد. عمر تجهیز و دقت اندازه گیری آن نسبت به توزین های قبلی بیشتر است. با توجه به مکان توزین در مجاورت محل دپوی قراضه، دیوار حائلی به ارتفاع ۵ متر و طول ۸۰ متر، جهت حفاظت از این تجهیز ساخته شده که باعث جلوگیری از ورود مواد و غبار می‌شود. تامین و نصب توزین جدید، احداث دیوار حائل، محوطه جدید توزین، اتاق کنترل و جاده دسترسی موارد اجرا شده‌ هستند.

 در پایان اگر نکته ای مدنظرتان است بفرمایید. 

در پایان از حمایت های مدیرعامل، قائم مقام و مشاور مدیر‌عامل در امور پروژه ها، معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه ها، همکاری مجموعه مدیریت بخش فولادسازی، مدیریت اتوماسیون و ابزار دقیق و تلاش های تیم پروژه پیمانکار، مشاور و کارفرما تشکر و قدردانی می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.