کارکنان و امکانات گروه فولاد خوزستان تا پایان امدادرسانی در محل حادثه متروپل آبادان باقی می‌مانند

ابراهیم دادرس مدیرعامل شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد که از روز حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان در محل حضور دارد، در گفت و گو با خبرنگار روابط‌عمومی فولاد خوزستان اظهار داشت: از ساعات ابتدایی حادثه و با دستور مستقیم مدیرعامل فولاد خوزستان با کارکنان متخصص و ماشین‌آلات سنگین شامل لودر و چنگ در محل حاضر شدیم. با توجه به شرایط فوق‌العاده و احتمال تشدید بحران، با هماهنگی گروه های امداد و نجات، نسبت به جداسازی سازه‌های فلزی و دور نمودن از محل اقدام شد.
دادرس در ادامه گفت: تا عادی شدن شرایط و اعلام پایان امداد رسانی به صورت شبانه‌روزی در محل باقی می‌مانیم. سرعت، دقت، حفظ آرامش و ایجاد شرایط ایمنی، به تسریع در امداد رسانی و آوار برداری کمک شایانی می‌کند.
مدیرعامل شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد از حضور در جلسه‌ی تخصصی مشترک به ریاست وزیر کشور خبر داد و افزود: با توجه به شرایط سازه موجود (آسیب‌دیدگی شدید، خمیدگی و شکستگی ستون‌ها) و احتمال ریزش آن، ظهر روز چهارشنبه ۴ خردادماه ۱۴۰۱ جلسه‌ی فنی و تخصصی با حضور وزیر کشور، مدیر ستاد بحران کشور، استاندار خوزستان و جمعی از اساتید دانشگاه برگزار شد. شرایط بخش باقیمانده سازه به گونه‌ای است که احتمال ریزش طبقات بالایی وجود دارد و از طرفی طبقات زیرین نیز همجوار و متکی به آوارهاست. در چنین شرایطی ایمن نمودن سازه از اهمیت ویژه برخوردار است.
وی در ادامه گفت: تصمیم بر آن شد که با بکارگیری سازه‌های کمکی و مهار سازه موجود، شرایط را برای ادامه‌ی آوار برداری و امدادرسانی مهیا نمود. این کار نیاز به تهیه نقشه‌های مهندسی و اجرای دقیق دارد.
مدیرعامل شرکت ایده پردازان صنعت فولاد تاکید داشت: گروه فولاد خوزستان در کنار دیگر ارگان‌ها علاوه بر مشاوره مهندسی، امکانات مورد نیاز از جمله مصالح و ماشین‌آلات سنگین را در اختیار گروه امداد و نجات قرار داده است.
دادرس از ایجاد مسیر فرعی برای تسریع در امدادرسانی گفت و افزود: با گسیل ماشین‌آلات بیشتر به محل و رعایت اصول ایمنی، به دنبال ایجاد مسیر فرعی به منظور تسریع در امدادرسانی هستیم. از طرفی تامین بخشی از اقلام عملیات اجرایی مانند: تجهیزات فنی (جهت برش بتن)، از سوی ستاد اجرایی بر عهده فولاد خوزستان گذاشته شد.
مدیرعامل شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد در پایان ضمن ابراز همدردی با بازماندگان حادثه، اظهار داشت: با تمام توان و به کارگیری تجهیزات، در کنار سایر گروه‌های امدادی نسبت به آوار برداری و نجات جان افراد زیر آوار تلاش می‌کنیم. امید که با درایت و همدلی، مسائل مربوط به این حادثه بزودی و به صورت موثر حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.