ضعف‌های تیم ملی نگران کننده است/ «شیوه بازی» مهمترین مشکل تیم است

رحمان رضایی کارشناس فوتبال و بازیکن پیشین تیم ملی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دیدار ایران و الجزایر اظهار داشت: بعد از ۱۵ روز تمرین و کار تیمی عملکرد خوبی از تیم ملی مقابل الجزایر ندیدیم و این بازی تا حدودی ناامید کننده بود.

مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: تیم ملی وقتی مقابل الجزایر که نیمی از بازیکنان اصلی‌اش را هم در اختیار نداشت این‌طور به مشکل خورد، حتماً مقابل تیم‌های قدرتمندتر با مشکلات بزرگ‌تری هم مواجه می‌شود و روزهای خوبی هم در جام جهانی برای این تیم نمی‌توان متصور بود.

رضایی در ادامه بیان داشت: متاسفانه بازیکنان تیم ملی هنوز موقعیت درستی برای مستقر شدن ندارند و طرز ایستادن آنها کاملاً اشتباه است. مدافعان ما کار بازیسازی از عقب را درست انجام نمی‌دهند که این ناشی از شرح وظایف نادرستی است که برای بازیکن تعریف شده و کمبود تمرینات مناسب برای اجرایی کردن تاکتیک‌هایی که قرار است در زمین اجرا می‌شود.

ضعف‌های تیم ملی نگران کننده است/ «شیوه بازی» مهمترین مشکل تیم است

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: در واقع مربی باید این وظایف را از بازیکن بخواهد تا بازیکن آن را انجام دهد. در حالی که در فوتبال روز دنیا ۳ هافبک میانی بین خط وسط زمین و خط هجده قدم همزمان حرکات طولی انجام می‌دهند تا فضای مهم یک سوم دفاعی با تراکم بازیکن مواجه شود و فضای بازی سازی و شوتزنی از بازیکنان حریف گرفته شود، در تیم ایران تنها یک بازیکن این کار را انجام می‌دهد که آن هم بین عزت اللهی و نورالهی به شکل نوبتی این کار انجام می‌شود.

وی افزود: همین موضوع باعث می‌شود تیم‌های مقابل با یک پرس خیلی ساده روی تک بازیکنی که حرکت طولی را انجام می‌دهد، تمام امکان بازی سازی را از تیم ایران بگیرند.

مدافع سابق تیم ملی ایران گفت: تیمی که قرار است در جام جهانی با چند تیم خوب دنیا بازی کند، باید مدافعانش قادر به حفظ توپ باشند و به خوبی بازی سازی را انجام دهند. نه اینکه توپ سوم را لو بدهند و پاس‌های کوتاه و بلندشان به مقصد نرسد.

مدافع سابق فوتبال ایران که بازی در لیگ ایتالیا را هم در کارنامه دارد ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات فنی که در این تیم دیده شد، عدم استفاده مناسب از عرض زمین بود. بازیکنان و به خصوص هافبک‌ها در کار بازی‌سازی به طور بهینه از عرض زمین استفاده نمی‌کردند و این منجر به عدم حفظ توپ و تسلط بر بازی می‌شد.

ضعف‌های تیم ملی نگران کننده است/ «شیوه بازی» مهمترین مشکل تیم است

کارشناس فوتبال تاکید کرد: من به نتیجه بازی اصلاً کاری ندارم چون نتیجه می‌توانست مساوی یا حتی به سود ایران شود. قضاوت و کارشناسی من روی سیستم بازی است و حتی اگر با همین روش بازی پیروز هم می‌شدیم، باز هم من این نقدها را وارد می‌کردم. چرا که معتقدم با این شیوه حتماً در جام جهانی مقابل تیم‌های بزرگ‌تر از الجزایر با مشکل مواجه هستیم.

رضایی خاطر نشان ساخت: علیرغم اینکه به لحاظ نفری و انفرادی یکی از بهترین تیم‌های ملی تاریخ ایران را در اختیار داریم، اما عجیب است که با جمعی از بهترین‌ها قادر نیستیم حتی یک سیستم ساده را به نمایش بگذاریم و این واقعاً برای جام جهانی جای نگرانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.