رکورد ماهانه تولید شمش فولاد خوزستان پس از چهار سال شکسته شد

محمود لندی معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار روابط‌عمومی افزود: خوشبختانه در آخرین ماه سال ۱۴۰۰، فولادمردان توانستند با همتی مثال‌زدنی، رکورد تولید ماهانه ۲۹ روزه را پس از چهار سال ارتقا دهند.
وی در ادامه گفت: در شرایطی که سال ۱۴۰۰ با محدودیت‌های برقی و گازی همراه بود و باعث شد، بخشی از تولید برنامه‌ریزی شده را از دست دهیم، در آخرین ماه سال با رسیدن به تولید سیصد و بیست هزار و ۵۹۱ تُن شمش فولادی، رکورد ماهانه ۲۹ روزه پس از چهار سال ارتقا یافت. میزان تولید قبلی مربوط به اسفند ماه ۱۳۹۷ و به مقدار سیصد و شانزده هزار و ۴۵۲ تُن بود.
 معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان از تبدیل شدن تهدید محدودیت‌های انرژی به فرصت در فولاد خوزستان  گفت و افزود: تابستان امسال به دلیل گرمای زودرس و کمبود تولید برق، محدودیت‌های برقی به شکل وسیع‌تری نسبت به سال های گذشته به صنایع اعمال شد. شرکت فولاد خوزستان هم از محدودیت‌ها بی‌نصیب نماند. با توجه به شرایط پیش آمده، از سوی مدیریت ارشد و با هماهنگی واحدهای مختلف، تعمیراتی که نیاز به توقف واحدهای تولیدی در زمان‌های طولانی مدت داشت، به صورت برنامه‌ریزی شده و با رعایت موارد ایمنی انجام شد.
لندی در ادامه گفت: از طرفی از اوایل دی ماه محدودیت مصرف گاز حتمی شد و از آنجا که واحدهای تولید آهن اسفنجی (زمزم) مصرف کننده عمده گاز در شرکت هستند، برنامه‌ای را طراحی و تعریف کردیم تا از این فرصت به منظور انجام تعمیراتی که نیاز به توقف واحد دارند، استفاده کنیم.
گزارش خبرنگار ما حاکی است، پیش از این رکورد تولید ماهانه ۳۰ روزه فولاد خوزستان نیز پس از سه سال و در آبان ماه ۱۴۰۰ و با تولید سیصد و چهل و دو هزار ۸۲۴ تُن ارتقا یافته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.