اولویت فولاد خوزستان، حفظ و توسعه صنعت فولاد و اشتغال زایی است

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در این دیدار گفت: به منظور پایداری تولید و سودآوری شرکت‌های درون استانی و تامین مواد اولیه این شرکت‌ها، هفتاد و پنج درصد فروش داخلی به استان خوزستان اختصاص داده شد.
ابراهیمی در ادامه اظهار داشت:  دو میلیون و ۵۰ هزار تن از محصولات تولیدی سال ۱۴۰۰ صادر شد که معادل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته است. این رقم معادل ۳ درصد تولید ناخالص کشور است.
وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای شرکت فولاد خوزستان اظهار داشت: این شرکت با ۱۶ هزار تن شاغل و ۵ هزار تن بازنشسته، به همراه خانواده جامعه آماری حدود ۱۰۰ هزار نفری را تشکیل می‌دهد. با وجود ۱۲۰ هزار سهامدار شرکت فولاد خوزستان، سال گذشته پروژه‌های توسعه‌ای مختلفی به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان تعریف شد و سهامداران بر این عقیده هستند که اجرای طرح‌های توسعه موجب اشتغال‌زایی جوانان و در نتیجه سودآوری بیشتر می‌شود‌.
ابراهیمی گفت: هر شغل که در صنعت فولاد ایجاد شود، در کنار آن ۲۳ شغل شامل: حمل و نقل و ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف ایجاد می‌‌شود. با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا در آینده نزدیک به ۴ هزار تن جذب نیرو انجام خواهد شد.
وی افزود: شرکت فولاد خوزستان در اسفندماه سال گذشته آزمونی برای جذب ۵۰۰ تن نیروی بومی برگزار نمود. در آینده نیز برای جذب نیروهای متخصص و بومی، آزمون‌های دیگری برگزار خواهد شد.
 مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به قدمت ۴۰ ساله شرکت فولاد خوزستان، گفت: برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای، تجهیزات این شرکت نیاز به نوسازی دارد. اگر تفکر نوسازی در مجموعه نباشد، در مدت ۲ سال آینده، شرکت دچار چالش سختی خواهد شد. برای جلوگیری از این موضوع، پروژه‌های نوسازی تعریف شده است. با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری این مجموعه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها، اقدام به نوسازی خط تولید ریخته‌گری و فولادسازی کرده است.
ابراهیمی اضافه کرد: این شرکت سعی نموده در حوزه پرداخت دستمزد نیروی انسانی، الگو باشد و از ابتدا تا پایان سال ۱۴۰۰، نزدیک به ۶۰ درصد افزایش پرداختی داشته است.
وی درباره فعالیت این شرکت در حوزه فضای سبز گفت: یکی از چالش‌های شرکت فولاد خوزستان ایجاد فضای سبز و جنگل‌کاری است، این مجموعه در سال گذشته معادل نصف بودجه محیط زیست کشور در  هزینه نموده و یکی از این اقدامات موثر توسعه پروژه جنگل کاری ۲۴ هکتاری و کمربند سبز کوی مهدیس است.
مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: در کنار تولید پایدار، حمایت از شرکت های دانش بینان، اشتغال‌زایی، توجه به نیروی انسانی، توسعه و اجرای پروژه ها و حفظ محیط زیست، مساله حائز اهمیت برای فولاد خوزستان بحث ارتقای امور فرهنگی است؛ این مجموعه با تشکیل شورای عالی فرهنگی سعی در ارتقای این امور در داخل و خارج از شرکت به ویژه مناطق محروم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.