مطالبه ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری‌های خوزستان از مناطق نفت‌خیز جنوب

علی‌مدد هاشم‌پور در نشست خبری هیات رئیسه شورای شهر اهواز که شامگاه یکشنبه (۲۹ خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری نهاد عمومی غیردولتی است یعنی همه هزینه‌های جاری و ۹۰ درصد هزینه‌های عمرانی آن باید از طریق عوارض تامین شود.

وی افزود: شهرداری اهواز ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اشخاص حقیقی و حقوقی مطالبات دارد که به راحتی این مطالبات پرداخت نمی‌شود. به طور مثال از سال ۹۸ تاکنون تنها ۱۰ درصد بازاریان بابت پرداخت حق کسب و پیشه اقدام کرده‌اند بنابراین شهرداری چگونه باید مدیریت شود؟ سازمان‌ها، صنایع و شرکت‌ها نیز این حق و حقوق شهرداری را پرداخت نکرده‌اند که پیگیر آن هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز گفت: در گذشته از سوی شهرداری اهواز ۳.۵ میلیارد تومان معادل ۸ میلیون دلار وام برای تعریض خیابان نهج البلاغه گرفته شد که نه خیابان تعریض و نه بدهی پرداخت شد و در حال حاضر اصل و جریمه وام به ۴۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی بیان کرد: از سال گذشته شهرداری در لیست سیاه قرار گرفته و نمی‌تواند وام یا اوراق مشارکت دریافت کند که پیگیری‌ها برای رفع این مشکل در حال انجام است.

هاشم‌پور عنوان کرد: مطالبات دهیاری‌ها و شهرداری‌های خوزستان از مناطق نفت‌خیز جنوب بابت عوارض آلایندگی، ۳۰ هزار میلیارد تومان است. هیات وزیران دولت قبل و شورای عالی امور مالیاتی مصوب کردند اگر شرکت‌های نفت و گاز کارون، مارون، نفت و گاز مسجد سلیمان و نفت و گاز آغاجاری مشمول عوارض آلایندگی می‌شوند بر اساس یک درصد کارمزد فروش، عوارض آلایندگی را پرداخت کنند که این مساله خلاف قانون است. به صورت جدی این موضوع پیگیری و اخیرا رای صادر شد و بر این اساس شهرداری‌های خوزستان ۱۸ هزار میلیارد تومان بابت این سال‌ها طلب دارند که باید همه، دریافت این مبلغ را مطالبه کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های درآمدی، افزود: تبریز شاید به اندازه دو برابر بودجه اهواز از طریق سرمایه‌گذاری‌های انجام شده درآمد دارد؛ مگر اهواز از این شهرها چه چیزی کم دارد؟

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.