مبارزه با مواردی که در مغایرت با مسئله شفافیت است جز اولویت‌های این شورا است

سیاوش محمودی شامگاه یکشنبه بیست و نهم خردادماه_ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: جایگاه اهمیت و نقش بی‌بدیل رسانه در مسائل مختلف بر کسی پوشیده نیست، باید در کنار هم و در راستای وظایف مشترک خود تلاش کنیم. شورای ششم از بدو ورود با چالش‌ها و مسائل مختلف روبرو بوده و پیش از تشکیل رسمی شورا آسیب شناسی لازم در خصوص مسائل مختلف انجام مدیریت شهری اهواز شد.

وی افزود: یکی از چالش‌های اساسی که هر سازمان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، مسئله نیروی انسانی است و اگر مسائل پیچیده‌ای در شهرداری ایجاد شده به این حوزه برمی‌گردد، چالش‌های این حوزه به اثربخشی، کارآمدی و تحول آفرینی این نیروها باز می‌گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: برنامه محوری به جای فرد محوری از جمله راهبردهایی است که در این دوره به آن توجه شده است، تدوین برنامه راهبردی اهواز ۱۴۰۵ با همفکری و هم افزایی با سایر دستگاه‌ها پیشرفت خوبی داشته است، امیدواریم این برنامه برای ۵ ساله‌ی سوم اهواز تدوین شود.

وی تاکید کرد: نهاد شهرداری به عنوان یک نهاد هزینه و درآمد شناخته می‌شود، برای اینکه بتواند در توسعه شهر هزینه کند باید بتواند کسب درآمد داشته باشد، دو حوزه اصلی درآمدی شهرداری به دریافت عوارض، بهای خدمات و ارزش افزوده، حق آلایندگی‌ها برمی‌گردد، همچنین ایجاد ظرفیت‌های جدید سرمایه گذاری برای کسب درآمد پایدار یکی از تلاش‌های این شورا است.

محمودی ادامه داد: مبارزه با فساد و مواردی که در مغایرت با مسئله شفافیت است جز اولویت‌های این شورا است و تلاش می‌شود با ایجاد سامانه‌های هوشمند به سمت شهرداری الکترونیک حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: در سه ماه اول فعالیت شورای شهر، تمرکز بر دفع آب‌های سطحی بوده که با همکاری و همگامی میان شهرداری و آبفا از آن گذر کردیم و در حال حاضر نیز با اجرای طرح هر هفته چند افتتاح اولویت را به تکمیل پروژه‌های ناتمام اختصاص داده‌ایم به همین دلیل تاکنون پروژه عمرانی جدیدی تعریف نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: هدف از اجرای طرح هر هفته یک افتتاح حضور مجموعه مدیریت شهری در جمع شهروندان و شنیدن مطالبات آنها از نزدیک است، این اتفاق سبب تحقق پویایی و مسئولیت پذیری در مناطق شهرداری اهواز شده است و تاکنون هفت هفته اجرا شده است و تا پایان شهریور با اجرای پروژه‌های شاخص ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اعتراضات کارگران شهرداری اضافه کرد: رفتارهای غلط در گذشته این تفکر را قالب کرد است که کارگران تنها از طریق اعتراض و اعتصاب به حق و حقوق خود دست پیدا می‌کنند، زیاده خواهی برخی پیمانکاران و البته ایراداتی که در درون شهرداری وجود داشت علت ایجاد چالش عدم جمع آوری زباله در سطح منطقه سه شد، اگر حقوق کارگر به موقع پرداخت شود چنین مسائلی رخ نخواهد داد البته این امر در شهرداری رخ داده و اولین حقوق پرداختی به کارگران و در ادامه حقوق سایر کارکنان پرداخت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.