مدیر کل دفتر ریاست سازمان حج و زیارت: مردم اخبار را از رسانه‌های معتبر پیگیری کنند

اسکندری بامداد دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حج و زیارت ایرنا با شایعه خواندن آتش سوزی مهیب در هتلی در مکه و آسیب برخی زائران در این حادثه اظهار کرد: تنها تعدادی از نیروهای عوامل ستادی در این هتل مسقر بوده و هیچ اتفاقی برای این عزیزان رخ نداده و حال تمامی نیروهای ستادی خوب است.

او ادامه داد: براساس اطلاعات تکمیلی دریافت شده اتصال برق در یکی از طبقات سبب آتش سوزی مختصری شده بود که به سرعت توسط نیروهای آتش نشان خاموش شده است.

وی افزود: براساس گزارش، پس از شروع اتصال برق و برای حفظ امنیت جان نیروهای عوامل مستقر در هتل، تمامی اتاق‌ها برای دقایقی تخلیه شده و پس از برطرف شدن مشکل هم اکنون همه نیروها در اتاق‌های خود مستقر هستند.

اسکندری در پایان تاکید کرد: مردم برای جلوگیری از دامن زدن به شایعات و ایجاد نگرانی برای خانواده‌های زائران حتما اخبار خود را از طریق سامانه حج یا رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

پیش تر نیز یک منبع آگاه در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا مشکل پیش آمده در محل ستاد حج ایران در هتل بلدالطیب مکه را نتیجه اتصال برق دانست و هرگونه آتش سوزی در این مکان را رد کرد.

وی در این باره افزود: عصر یکشنبه بر اثر اتصال برق در طبقه M هتل بلدالطیب در شهر مکه که ستاد حج در آن مستقر است، دودی متصاعد شد که بلافاصله در تماس با دفاع مدنی شهر مکه (شهربانی که آتش نشانی در زیر مجموعه آن است)، این مشکل رفع شد.  

او با بیان اینکه آتش سوزی در هتل اتفاق نیفتاده است، افزود:‌ به لحاظ اینکه دود ناشی از این اتصالی برق پرحجم بود شاید عده‌ای تصور می‌کردند که در هتل آتش سوزی رخ داده اما با اقدام به موقع مسئولان و حضور نیروهای آتش نشانی شهر مکه، هتل برای دقایقی تخلیه و مشکل برطرف شد.  

این منبع آگاه تصریح کرد که اکنون مشکل برطرف شده و همه افراد و اعضای ستاد در سلامت کامل در هتل مستقر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.