دشمن به دنبال سوء استفاده از بحران خشکسالی و کمبود آب در کشور است

صادق جعفری چگنی در نشست کارگروه صیانت از منابع آب با رویکرد مدیریت بحران خشکسالی که با حضور دادستان های عمومی و انقلاب خوزستان و مدیران سازمان آب و برق استان برگزار شد اظهار داشت: دشمن به دنبال سوء استفاده از بحران خشکسالی و کمبود آب می باشد  و نباید اجازه ی سوء استفاده از این بحران زیست محیطی برای تبدیل کردن آن  به بحران امنیت ملی را  بدهیم.

وی افزود: قطعاً باید دستگاه های متولی در خصوص مدیریت آب ، رفع مشکلات،  آسیب های کمبود و حفظ و صیانت از منابع آبی راهکارهای مناسبی به منظور تحقق توسعه پایدار اتخاذ کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خاطر نشان کرد: بخش کشاورزی بیشترین مصرف آب در مقایسه با سایر بخش‌ها را دارد و یکی از مصرف‌کنندگان اصلی آب در کشور است. که باید با برنامه ریزی و راهکارهای مناسب به مدیریت منابع آبی و بهترین روش ها به الگوی کشت نیز در بهبود بهره‌وری آب در بخش کشاورزی اهمیت داد شود.

جعفری چگنی تصریح کرد: متاسفانه خشکسالی به کشاورزان این استان آسیب وارد کرده و دستگاه های متولی وظیفه دارند خسارات کشاورزان را جبران کنند و با درایت و تدبیر هم مطالبات کشاورزان را ادا و هم آب مورد نیاز مردم و صنایع را تامین نمایند.

وی اظهار داشت: افزایش مصرف آب، وقوع خشکسالی‌های پیاپی، افزایش برداشت آب از عوامل خشکسالی است و اگر برای این بحران راهکار مناسبی اتخاذ نشود به بخش کشاورزی، آب شرب مردم و نیز بخش زیست محیطی آسیب و ضررهای جبران ناپذیری می رساند.

جعفری چگنی از دادستان های عمومی و انقلاب سراسر استان خواست در باب حقوق عامه ضمن نظارت بر عملکرد دستگاه های متولی آب، همکاری لازم را در جهت رفع و کاهش آسیب های ناشی از کمبود و بحران آب با این دستگاه ها داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه با انتقاد از ضعف اطلاع رسانی دستگاه های متولی آب در خصوص بحران آب و خشکسالی، بیان داشت: برای مدیریت در مصرف آب باید برنامه ریزیی هایی صورت بگیرد و در این زمینه کارگروهی تشکیل و مشکلات پیش روی مسئله کمبود آب را به مردم اطلاع رسانی کند.

در این نشست دادستان های عمومی و انقلاب سراسر خوزستان به بیان انتقادات، پیشنهادات و دیدگاه های خود پیرامون مدیریت مصرف منابع آبی پرداختند.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.