وظیفه داریم اشتغال‌آفرینی را تسهیل کنیم

دکتر رضا گنجی در سی و ششمین نشست اعضای منطقه چهار قطب جنوب‌غرب معاونت‌های غذا و دارو کشور که به میزبانی لرستان و در محل هتل شهرداری خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: دو سال سختی را پشت سر گذاشتیم و امسال هم با حذف تدریجی ارز ترجیحی سال سخت‌تری را پیش‌رو داریم و مشکلات چندین برابر خواهد شد.

وی ادامه داد: این مشکلات در حیطه دارو و غذا خواهد بود.

رئیس غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: خوزستان استان فرصت‌ها و چالش‌هاست و امسال هم سال اشتغال و کارآفرینی است و یکی از رویکردها که می‌شود کار را تسهیل کرد این است که تفویض اختیار به قطب‌ها داده شود چراکه افرادی که تمایل به ایجاد اشتغال دارند در قطب جنوب غرب باید برای اخذ یک مجوز ساده به تهران رفت و آمد داشته باشند.

گنجی افزود: ساخت کارخانه تجهیزات پزشکی و داروسازی می‌تواند به سر قطب تفویض شود.

وی بیان کرد: به عنوان جزو کوچکی از دولت وظیفه داریم اشتغال آفرینی را تسهیل کنیم، با صدور مجوزها و کمک‌های فکری و … این مهم را انجام دهیم.

رئیس غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: هدف از وضع قوانین این است که کارها تسهیل شود اما متاسفانه در ادارات و دستگاه‌های اجرایی قوانین دست و پا گیر هستند.

گنجی اظهار کرد: با توجه به اینکه سلامت مردم خط قرمز است اما می‌شود قوانین را به گونه‌ای تفسیر کرد که مردم و کارآفرینان اذیت نشوند و به سلامت مردم خدشه وارد نشود.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در موضوع کرونا با یک بدهی انباشته مواجه است به گونه‌ای که فقط به شرکت داروبخش ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی داریم.

رئیس غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: بار بسیار زیاد این بدهی‌ها مربوط به تامین داروی رمدسیویر برای بیماران کرونایی بوده است.

گنجی خطاب به کارشناسان غذا و داروی منطقه چهار قطب جنوب‌غرب گفت: نیاز است نظارت کافی و عملی داشته باشند و جاهایی وجود دارد در بیمارستان‌ها که می‌توان جلوی بسیاری از هزینه را گرفت.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.