وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: دولت نگاه تحولی به سرمایه گذار دارد

عزت الله ضرغامی افزود: بخش خصوصی در حوزه‌ گردشگری باید احساس کند مورد تشویق قرار می‌گیرد و موانعی بر سر راه خود نبیند.

وی ادامه داد: مشوق سرمایه گذاری و تسهیلات خوبی با کمک مجلس برای تشویق سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری به ویژه تبصره ۱۸ و قراداد صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی اخذ مجوزهای محلی را از جمله موانع سر راه سرمایه‌گذاران دانست و گفت: برداشتن دیوارهای مصنوعی و من درآوردی که متاسفانه طی سال‌های اخیر سرمایه گذار را بی انگیزه کرده است در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره گردشگری آبی در آبادان افزود: چنانچه سرمایه‌گذار در حوزه کشتی تفریحی باشد در کمترین زمان ممکن می‌تواند مجوز خود را دریافت کند.

ضرغامی اظهارداشت: مقرر شده وزارت نفت اسکله آبی در آبادان را به منظور استفاده گردشگری آبی در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد و اولین شناور زیبای مورد توجه مردم همراه با سوخت ارزان کار خود را شروع کند.

وی با اشاره به حمایت از تجاری سازی صنایع دستی بومی نخیلات همچون حصیربافی افزود: یکی از سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی حمایت از کسب و کارهای محلی است که برای این کار آیین نامه تنظیم کردیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بخش زیادی از این صنایع در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی عرضه خواهند شد اما مهم‌ترین روش رونق گردشگری در منطقه است.

وی افزود: در سطح ملی برای صنایع دستی کاربردی که بسته بندی خوب و ظرفیت تجاری سازی داشته باشند  برنامه‌ریزی خوبی انجام داده‌ایم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح روز پنجشنبه وارد آبادان شد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.