خوزستان از نظر راه‌ها وضعیت مناسبی ندارد

مجتبی یوسفی در حاشیه بازدید معاون وزیر راه از پروژه های راهسازی خوزستان که روز،پنجشنبه ۲ تیرماه در اهواز انجام شد، اظهار کرد: در سنوات گذشته به حوزه راه خوزستان توجه نشده است. زمانی که پروژه های عمرانی با قیمت پایینی انجام می شد و منابع اعتباری کشور بالا بود متاسفانه به بحث راه استان خوزستان توجه نشد.

وی افزود: خوزستان با داشتن چند بندر اصلی و مرزهای مختلف با کشور عراق اما متاسفانه از نظر راه ها وضعیت مناسبی ندارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش شده با استفاده از ظرفیت کمیسیون عمران، هم افزایی برای جذب اعتبارات حوزه راه در وزارت راه و شهرسازی را داشته باشیم.

یوسفی عنوان کرد: توسعه آینده بخش غرب اهواز که یکی از مناطق کمتر برخوردار اهواز است، به کمربندی غرب اهواز وابسته است. این کمربندی به ایمن شدن سفر زوار اربعین کمک خواهد کرد و همچنین ارزش افزوده ای برای اراضی مردم در این منطقه خواهد داشت.

وی افزود: در تلاش هستیم تا با تزریق منابع بانکی به پروژه های زیرساختی در حوزه راه شاهد اجرای هرچه سریعتر طرح ها باشیم. ۱۲ کیلومتر از کمربندی غرب اهواز آماده آسفالت است و می تواند پس از آن به بهره برداری برسد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص پل عنافچه گفت: اگر در اجرای این طرح از ظرفیت اعتبارات ملی استفاده می شد خیلی سریعتر شاهد اجرای آن بودیم.

یوسفی ادامه داد: اکنون با تامین فولاد مورد نیاز برای ساخت این پل و تامین بودجه ۲۰ میلیارد تومانی امیدواریم شاهد اجرای این طرح به طور کامل باشیم هرچند که اجرایی شدن این طرح نیازمند موافقت وزیر نفت است.

وی افزود: گله مردم از وضعیت راه های خوزستان به حق است و باید تلاش کنیم تا وضعیت راه های استان را بهبود ببخشیم. بحث چهارخطه شدن محور اهواز – خرمشهر نیز در دست پیگیری است و امیدواریم شاهد اجرایی شدن و تکمیل این طرح باشیم.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.