آقای رضا رویگری را با افتخار پذیرش کردیم / ۵۰ سال است که کهریزک به خوشنامی معروف است

به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، «نشست خبری پنجاه سال توسعه و خدمت رسانی آسایشگاه خیریه کهریزک» با حضور مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک و سایر مدیران این موسسه برگزار شد.

در ابتدا محسن پزشکی مدیر روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به تاسیس این خیریه توسط دکتر حکیم زاده در سال ۱۳۵۱ گفت: خوشبختانه موسسه کهریزک تا به امروز گام های بسیار خوبی را در جهت توسعه فعالیت های خدماتی ، درمانی و فرهنگی به همت نیکو کاران برداشته است.

وی از همه نیکوکارانی که تا به امروز با این موسسه همکاری کردند و از تهیه یک قرص نان تا ساخت مجموعه ۸۰ واحدی برای این موسسه همکاری کردند قدردانی کرد.
سال ۱۴۰۱ مصادف با نیم قرن فعالیت کهریزک است

دکترحسن احمدی «مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک » نیز سال ۱۴۰۱ را مصادف با نیم قرن فعالیت کهریزک عنوان کرد و گفت سال ۱۳۵۸ کهریزک ۳۵۰ نفرسالمند داشت و امروزه این موسسه علاوه بر دو آسایشگاه تهران و کرج دارای یک درمانگاه تخصصی جوادالائمه است و در کل تعداد ۳۲۵۰ نفر مددجو و ۲۲۰۰ پرسنل دارد .

تربیت نیروی متخصص یکی از دغدغه های اصلی کهریزک است

دکتر احمدی که علاوه بر اینکه عضو هیات مدیره موسسه کهریزک است هم اکنون نیز مدیریت دانشگاه علمی – کاربردی کهریزک را هم برعهده دارد دراین زمینه یادآور شد: تامین نیروی متخصص برای موسسه کهریزک همواره یکی از دغدغه های ما بود لذا با مصوبه هیات مدیره موسسه کهریزک در سال ۹۲ اولین دانشگاه علمی – کاربردی سالمندان در کهریزک تاسیس شد و امروزه حدود ۳۰۰ نفر دانشجو در هفت رشته کاردانی و سه رشته کارشناسی مرتبط با زمینه کاری کهریزک در حال تحصیل هستند و تاکنون از این دانشگاه ۱۴۵ دانشجو فارغ التحصیل شدند که در آسایشگاه های کهریزک تهران و البرز مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به افزوده شدن سال به سال به تعداد سالمندان کشور یادآور شد: امیدواریم بتوانیم بخش مراقبت در منزل را برای مقابله با امر سالمندی در این آسایشگاه عملیاتی کنیم چرا که هزینه های مددجو در منزل یک چهارم هزینه در آسایشگاه خواهد بود.

هزینه های نگهداری سالمندان افزایش یافته است

دکتر احمدی با بیان اینکه امسال به دلیل افزایش دستمزد ؛ هزینه های نگهداری سالمندان نیز افزایش یافته است خبر داد که هزینه متوسط ماهیانه هر مددجو ۹ میلیون ۷۰۰ هزار تومن است که بخش اعظم آن سهم حقوق و دستمزد پرسنل است.
وی همچنین خبر داد که ایرانیان خارج از کشور از جمله ایرانیان امریکا و کانادا تا قبل از تحریم ها کمک هایی به کهریزک می کردند که با مساله تحریم ها ؛ این کمک ها نیز قطع شده است.

۵۰ سال است که کهریزک به خوشنامی معرف خودش بوده است

محمد رضا صوفی نژاد «مدیرآسایشگاه خیریه کهریزک» نیز دراین نشست با اشاره به کهریزک اظهار داشت: کهریزک جایی است که نه تنها اهالی تهران بلکه سراسر کشور هم آنجا را می شناسند و خوشبختانه ۵۰ سال است که کهریزک به خوشنامی معرف خودش بوده است این درحالی است که هر آدم خیری در کشور قصد کار خیری داشته باشد حتما سری به کهریزک خواهد زد.

کهریزک با کمک های مردمی سرپا نگه داشته شده است

وی با بیان اینکه معمولا در آسایشگاه کهریزک سه گروه سالمند ، معلول جسمی – حرکتی و بیماران ام اس حضور دارند افزود: در هیچ کجای ایران به جز کهریزک برای بیماران ام اس ، نگهداری شبانه روزی ندارند و این از افتخارات ماست در حالی که شاخص پذیرش ما در کهریزک فقر و بی کسی است.

کهریزک ۵۰ سال است که محل زیارت نیکوکاران است

مدیرآسایشگاه خیریه کهریزک با تاکید بر اینکه کهریزک با کمک های مردمی سرپا نگه داشته است گفت: این مردم هستند که هم تامین نیاز اینجا و هم نظارت کهریزک را برعهده دارند و شاید بتوان گفت که « کهریزک ۵۰ سال است که محل زیارت نیکوکاران است».

وی با تقدیر از همه نیکوکاران که تا امروز همراه کهریزک بودند یاد آور شد: معتقدیم که حفظ نیکوکار مهم است چرا که ما اینجا شاهد نیکوکارانی هستیم که نسل به نسل به کار خیرخواهانه خود ادامه می دهند و ما نباید اجازه دهیم که باور های نیکوکاران نسبت به کهریزک دچار خدشه شوند.

رسانه ها « کهریزک » را به درستی معرفی کنند

صوفی نژاد ، «نفس کهریزک را احساس و عاطفه» بیان کرد و از رسانه ها خواست که کهریزک را به درستی معرفی کنند.

وی همچنین متوسط دریافتی از هر مددجو در سال گذشته را بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان اعلام کرد و خبر داد که حدود ۸۰ درصد از مددجویان کهریزک مبلغی پرداخت نمی کنند و تنها ۲۰ درصد است که به دلیل اینکه دارای درآمدی مثل بازنشستگی هستند بخشی از هزینه ها را پرداخت می کنند.

کهریزک ، سالمندان رها شده را نمی پذیرد

مدیرآسایشگاه خیریه کهریزک ، شرط پذیرش در کهریزک را تنها درخواست خانواده یا مراکز قضایی و بهزیستی اعلام کرد و خبر داد که کهریزک ، سالمندان رها شده را نمی پذیرد.

دکتر افشین وجدانی «مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز» نیز گفت: کلنگ این خیریه در سال ۱۳۸۰ زده شد و فعالیت های اصلی آن نیز از سال ۸۶ آغاز شد این درحالی است که خدمات این آسایشگاه به چند گروه کودکان معلول ذهنی و اوتیسم ، معلولان جسمی – حرکتی و سالمندان تقسیم می شود و بیماران در کلینیک های تخصصی ویزیت می شوند و وقت خود را به صورت نیمه وقت در کارگاههای مختلف به همراه هماتان خود سپری می کنند و آنگاه به خانه برمی گردند.

رسانه ها جزیی از نیکوکاران هستند

مجید قمی «عضو هیات مدیره موسسه خیریه و مدیرعامل درمانگاه تخصصی جوادالائمه (ع)» نیز با تشکر از حضور رسانه ها در این نشست اظهار داشت: معتقدم حلقه ارتباط بین جامعه و کهریزک « رسانه ها» هستند چرا که آنانند که مردم را در جریان خدمات این مجموعه به مددجویان قرار می دهند لذا بر این باور هستم که « رسانه ها نیز جزیی از نیکوکاران هستند».

وی خبر داد که تا قبل از درگذشت دکتر حکیم زاده بنیانگذار موسسه خیریه ، او را چندین بار در حین خدمت ملاقات کرده است و آنگاه از سال های اولیه راه اندازی کهریزک قدیم گفت که به لحاظ تجهیزات و جاده ای در وضعیت بسیار بدی بوده است.

در کهریزک یک قرن زندگی جاری است

قمی با بیان اینکه در کهریزک یک قرن زندگی جاری است افزود: شما در کهریزک از حضور کودک چند ساله تا سالمندی که عمری ۱۰۰ ساله دارد را شاهد هستید پس با اطمینان می شود گفت که کهریزک عمری صد ساله دارد.

وی از تاثیرکهریزک در نوع فعالیت های دیگر آسایشگاه های کشور خبر داد و از تعامل و دیدار مدیران کهریزک با آسایشگاه های کاشان ، مشهد و رشت اشاره کرد.

نباید منزلت سالمندان تنها یک کارت اتوبوس باشد!

عضوهیات مدیرهموسسه خیریه باارزش نهادن دیگر کشورها به سالمندان یادآورشد:درایران سهم منزلت سالمندان تنها یک کارت استفاده از اتوبوس است !

قمی با بیان اینکه درمانگاه تخصصی جوادالائمه (ع) در سال ۸۴ به کهریزک واگذار شده است گفت: این درمانگاه دارای ۱۵۵ نفر پرسنل است که به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند در حالی که ۱۲۳ پزشک و پیراپزشکی نیز در خدمت مدد جویان کهریزک هستند.

برند کهریزک جرا خواهد شد

دکتر حسین نحوی نژاد «قائم مقام آسایشگاه خیریه کهریزک» هم در این نشست از برندی به نام برند کهریزک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برند کهریزک اجرا خواهد شد و سالمندان کشور شامل پلتفرمی خواهند شد که برای افراد به فراخور زندگی آنان تهیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۸ الی ۱۰ درصد سالمندان کشور نیازمند مراقبت دائمی هستند ؛ آینده را در اختیار خدمات در منزل عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که بزودی شاهد افزایش خدمات در منزل برای خدمت رسانی به سالمندان باشیم.
حضور فعال گروه های نمایشی کهریزک در جشنواره های داخلی و خارجی

محسن پزشکی مدیر روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که از سهم نیکوکاری هنرمندان در این آسایشگاه پرسید گفت: ما تیم های مختلف هنری را زیر نظر معاونت توانبخشی راه اندازی کردیم و گروه های نمایش درمانی و موسیقی درمانی فعالیت های ویژه ای را زیرنظر هنرمندان برجسته کشور که به صورت رایگان با این مرکز همکاری می کنند تشکیل شده است. این درحالی است که طی ۵ سال گذشته ، سه بار گروه های نمایشی ما در بزرگترین سالن های تهران همچون تالار وحدت و تئاتر شهر اجرا داشتند و حضور فعالی در جشنواره های داخلی و بین المللی داشتند که حتی توانستند به کسب مقام هم نایل شوند.

با افتخار از آقای رضا رویگری در کهریزک نگهداری کردیم

مجید قمی هم در مورد حضور رضا رویگری در کهریزک که سوال دیگر هنرنیوز بود به چگونگی روند قانونی انتقال ایشان به کهریزک اشاره کرد و گفت: ما با آغوش باز از آقای رویگری هنرمند برجسته ای که سالها برای هنر این کشور زحمت کشیده است استقبال کردیم و سعی کردیم که ایشان را خارج از همه سرویس های قراردادی پذیرش کنیم و در طول زمانی که در کهریزک حضور داشتند با افتخار و به صورت رایگان تمامی خدمات برای این هنرمند عزیز انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.