حق بیمه در ساختمان متروپل پرداخت نشده بود / جرایم، محاسبه و مطالبه می‌شود

میرهاشم موسوی در نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده با اشاره به بررسی مشکلات آسیب‌دیدگان حادثه متروپل اظهار کرد: با توجه به تاکید دادستان، تیمی برای بررسی ابعاد پرداخت حق بیمه ساختمانی متروپل به آبادان اعزام شد که متوجه شدیم حق بیمه ساختمان متروپل و حتی ساختمان متروپلی که کار ساخت آن به اتمام و بهره‌برداری رسیده نیز پرداخت نشده است.

وی افزود: این مساله یکی از چالش‌های تامین اجتماعی با شهرداری‌های خوزستان است که امیدوارم به عنوان یکی از عبرت‌های تلخ، این موضوع مدنظر قرار بگیرد.

سرپرست اداره‌کل تامین اجتماعی خوزستان گفت: بر اساس قوانین تامین اجتماعی به محض اطلاع از این موضوع می‌توان بر اساس ۱۵ درصد عوارض مشخص شده از روز صدور پروانه توسط شهرداری، جرایم را محاسبه و مطالبه کرد. تخلفات شهرداری در این خصوص کتبا در اختیار دادستان خوزستان قرار گرفته است.

وی با اشاره به آمادگی شعب یک و دو اداره تامین اجتماعی آبادان برای رسیدگی به مسائل خانواده‌های آسیب‌دیده در حادثه متروپل بیان کرد: تاکنون پنج حکم مستمری برقرار شده و هشت مورد در دست بررسی است. دو مورد نیز غیر شمول تشخیص داده شده است.

موسوی عنوان کرد: در این حادثه باید توجه شود که خدمات تامین اجتماعی منوط به ارائه درخواست است.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.