ضرورت پایش تخصصی‌تر جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با آفات

به گزارش ایرنا، سعید جاوید بخت روز دوشنبه در نشست کار گروه گیاه پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این اداره کل آمادگی مبارزه با آفت پروانه برگ خوار در جنگل های شهرستانها را به طور کامل دارد.

وی افزود: منابع طبیعی داری چالش های فراوانی است و امروزه بحث آفت پروانه برگ خوار به عنوان دغدغه اصلی جامعه قرار گرفته است.

جاوید بخت ابراز داشت: این آفت به صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار می گیرد و از مجموعه های هیئت های علمی دانشگاه سایر کسانی که به عنوان کارشناس در این کارگروه حضور دارند انتظار میرود با حساسیت خاصی وبصورت علمی وتخصصی تری  در کوتاه مدت و بلند مدت نگاه ویژه ای داشته باشند وپایش را به صورت تخصصی تر وبروز ترانجام دهند.

ضرورت پایش تخصصی‌تر جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با آفات

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با کمک کارگروه گیاه پزشکی کارهای تحقیقاتی و کاربردی مطلوبی در خصوص رشد این آفت و مبارزه با آن می توان انجام داد.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه موضوع آفت دغدغه اصلی جامعه وحتی دستگاه های اجرایی و نظارتی تبدیل شده از کارگروه گیاه پزشکی انتظار میرود با همفکری همدیگر تصمیمات کارشناسی در بعد اجتماعی وفنی در کوتاه مدت و بلند مدت گرفته شود ویک جمع بندی و خروجی داشته باشد تا هرچه سریعتر بتوانیم استان را ازاین معضل خارج کنیم.

جاوید بخت عنوان کرد: تمام پیشنهادات وتصمیمات فنی این کارگروه به ریاست سازمان منابع طبیعی کشور انتقال خواهد یافت و همچنین باتوجه به حساسیت موضوع اعتباراتی در خصوص طرح های کوتاه مدت اختصاص داده می شود.

وی ادامه داد: مبنای این اعتبار براساس فعالیت ،نوع محلولی وزمان استفاده از محلول  به کار برده می باشد.

ضرورت پایش تخصصی‌تر جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با آفات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.