مشکلات ساختمان ناایمن عدالت اهواز در دادستانی و شورای تامین خوزستان بررسی شد

صادق جعفری چگنی افزود: دراین نشست مقرر شد که شرایط فنی ساختمان توسط تیمی از مهندسان خبره نظام مهندسی، مسکن و شهرسازی و شهرداری اهواز بررسی و در خصوص استحکام ساختمان و قابلیت اسکان و بهره برداری ساکنان تصمیم گیری شود.

وی گفت:با پیگیری این دادسرا و در راستای نظارت بر حقوق عامه، پس از بازدید از محل اسکان موقت ساکنان ساختمان عدالت در منطقه ۳۰۰ دستگاه اهواز ، تصمیماتی دراین خصوص نیز گرفته شد.

جعفری چگنی افزود: با توجه به تخلیه ساختمان توسط ساکنان به دلیل احتمال وقوع حادثه، دستور لازم در تهیه و تامین محل سکونت مناسب برای ساکنان ساختمان صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان ادامه داد: در خصوص اقدامات حقوقی و قضایی ساکنان نیز مقرر شد که نامبردگان هرگونه مطالبه خسارت را از طریق مراجع قضایی صالح پیگیری تا نسبت به آن رسیدگی سریع و قانونی انجام پذیرد.

مسعود فلاحی فرماندار اهواز پیش از این گفته بود مشکل اسکان ساکنان مجتمع عدالت ۲ در منطقه ۳۰۰ دستگاه اهواز با جدیت در حال پیگیری و رفع شدن است.

ساختمان “عدالت ۲”، یک مجتمع ۱۵۴ واحدی در اهواز است که توسط تعاونی مسکن بیمارستان ابوذر ساخته شده و احداث آن پیش از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و همچنان نیمه تمام مانده است.

به گفته فرماندار اهواز مالک این مجتمع موظف شده برای تامین محل سکونت خانوارهای ساکن در این ساختمان به صورت رهن و با همکاری ادارات و دستگاه های اجرایی اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه تامین امکانات اولیه برای اسکان ساکنان این ساختمان انجام شده است‌ بیان کرد: ساکنان این مجتمع مسکونی در یک مدرسه اسکان داده شده‌اند.

فلاحی ادامه داد: در نشست مدیریت بحران که از ساعت ۲۳ جمعه شب تا ساعت پنج بامداد شنبه با حضور مسوولان ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی مربوطه در دادگستری اهواز برگزار شد، مشکلات خانوارهای ساکن در این مجتمع پیگیری شد و تلاش بر این است تا هر چه سریع‌تر این مشکلات به طور کامل برطرف شود.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.