راه‌اندازی گردشگری آبی خوزستان در دستور کار است

محمدحسین ارسطوزاده به سفر دو روزه وزیر میراث فرهنگی به خوزستان اشاره کرد و گفت: در این سفر از ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی مسجدسلیمان، شوشتر، آبادان، خرمشهر و شادگان بازدید شد.
وی افزود: بعد از بازدید از ظرفیت‌های گردشگری مسجدسلیمان در حوزه فرهنگی، میراث صنعتی و تأسیسات گردشگری، جلسه‌ای با حضور فعالان این حوزه و مسئولان برگزار و مشکلات و راهکارهای عملیاتی بررسی شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ادامه داد: پس از بازدید از آسیاب‌های شوشتر، آبادان و خرمشهر نیز ظرفیت‌های گردشگری آبی، دفاع مقدس، نخیلات و نظایر آن و نحوه استفاده از این ظرفیت‌ها بررسی شد.
وی گفت: در این بازدیدها ظرفیت گردشگری آبی و دریایی آبادان و خرمشهر بررسی و ضمن اولویت قرار دادن این موضوع در خصوص راهکارهای لازم برای راه‌اندازی و آغاز این نوع گردشگری گفت‌وگو شد.
ارسطوزاده با بیان اینکه در بازدید از آبادان و خرمشهر بر آغاز گردشگری دریایی در این شهرستان‌ها تاکید شد، عنوان کرد: استفاده از اسکله‌های صنعتی و متروکه نفت و راه‌اندازی دوباره آنها در این بازدیدها مورد بررسی قرار گرفت.
وی اظهار کرد: در بازدید از تالاب شادگان که با حضور مسئولان، فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری صورت گرفت بر استفاده از ظرفیت‌های این تالاب برای جذب گردشگران، اشتغالزایی و توسعه با رعایت شرایط حفظ محیط زیست منطقه تاکید شد.
برنامه‌ریزی برای سفرهای آینده وزیر به خوزستان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان اضافه کرد: سعی شده که در این سفر مشکلات حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های مذکور بررسی شوند چون بازدید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های خوزستان با توجه به وسعت استان، تنوع اقوام‌، فرهنگ‌ها و آثار متعدد در سفر دو روزه میسر نیست؛ بنابراین برنامه‌ریزی برای سفرهای آینده وزیر میراث فرهنگی به خوزستان در دستور کار است.
وی از برنامه‌ریزی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بازدید از سایر شهرستان‌های استان در آینده خبر داد و عنوان کرد: در سفرهای آینده وزیر میراث فرهنگی از سایر حوزه‌های گردشگری و میراث فرهنگی خوزستان بازدید می‌شود.
بسیاری از مشکلات خوزستان با هم‌افزایی برطرف می‌شود
ارسطوزاده تشریح کرد: گزارشات سفر وزیر میراث فرهنگی تنظیم شده تا هر آنچه را برای رفع و رجوع مشکلات این حوزه نیاز است به کار گرفته شود؛ البته بسیاری از مشکلات در استان را می‌توان با هم‌افزایی و اختیارات استانی پیگیری و برطرف کرد.
لزوم اعطای تسهیلات ارزان قیمت
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: اعطای تسهیلات ارزان قیمت به فعالان این حوزه برای توسعه گردشگری و صنایع دستی، تقویت بوم‌گردی‌ها و نظایر آن از محورهای سفر ۲ روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود که بر آنها تاکید شد.
منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.