بازسازی ۹۸۰ واحد مسکونی و ۶۰۰ جایگاه دام در اندیکا در مرحله پایانی است

احمد وحیدی که روز پنجشنبه وارد خوزستان شد پس از بازدید میدانی از مناطق زلزله زده اندیکا، بیان کرد: کارهای خوبی دیگری نیز در این مناطق در حال انجام است که نیاز به تکمیل دارد.

وی گفت: درخواست‌هایی از طرف مسوولان شهرستان اندیکا برای افزایش سهمیه بازسازی واحدهای مسکونی و جایگاه‌های دام مطرح شد که این موضوع نیاز به بررسی و پیگیری بیشتر دارد.

وی افزود: در این سفر بازدید هوایی هم از شهرستان‌های مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل انجام شد و مسایل مختلف این شهرستان ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور ادامه داد: موضوع جابجایی فرودگاه مسجد سلیمان نیز مطرح شد که براساس وعده وزیر نفت این فرودگاه باید به سرعت راه اندازی و تکمیل شود.

وی افزود: مشکل جابجایی برخی ساکنان مناطق آلوده به نفت و گاز مسجد سلیمان نیز، حل شده و وزیر نفت وعده داده که برای حدود یک هزار واحد باقی مانده نیز سالی ۵۰۰ واحد را انجام دهد.

وزیر کشور ادامه داد: برخی از مسایل شهرداری‌های این چهار شهرستان نیز مطرح شد که در خصوص پرداخت معوقات آنها تصمیم لازم گرفته خواهد شد.

وی افزود: پیرامون تخصیص و انتقال آب برای آبیاری زمین های کشاورزی ، راه های ارتباطی و دیگر مسایل مختلف نیز بحث شد که برای بخشی از آنها در نشستی تصمیم گیری خواهد شد و برای دیگر موارد نیز نیاز است پیگیری انجام شود تا به نتیجه برسد.

زلزله مهر ۱۴۰۰ به بیش از سه هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی اندیکا خسارت وارد کرد که کار بازسازی ۹۸۰ واحد آن در مرحله نخست ، قرار است مرداد امسال به پایان برسد.

در جریان زلزله ۵.۷ درجه در مقیاس امواج‌درونی زمین(ریشتر) درمسجدسلیمان در ۱۲۰کیلومتری شمال‌شرق اهواز در تیر ۱۳۹۸ نیز حدود هشت هزار واحد مسکونی در این شهرستان‌آسیب دید و یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی تخریب‌شد.

احمد وحیدی  در سفری یک روزه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی اهواز وارد خوزستان شد و در این سفر قرار است علاوه بر بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا، وضعیت مرزهای خوزستان را نیز بررسی کند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.