نبود زیرساخت‌های لازم در منطقه آزاد اروند جهت استقرار گمرک

علیرضا مقدسی در پایان نشست فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند با وزیر اقتصاد که در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: گمرک موظف است طبق قانون زمانی که منطقه آزاد یا منطقه ویژه‌ای تشکیل می‌شود در آنجا مستقر شود به شرطی که زیرساخت‌های آن آماده باشد و مسکونی نباشد و زیرساخت‌های عمرانی لازم را داشته باشد.

وی افزود: الان در منطقه آزاد اروند چهار گیت در نظر گرفته شده که اطراف آن غیرمحصور است و ساکنین در رفت و آمد هستند و هیج کنترل و نظارتی بر آن نیست؛ اسم این، منطقه آزاد نیست.

رئیس کل گمرک ایران گفت: مناطق آزاد دنیا یا به شکل جزیره‌ محصور طبیعی هستند و یا خود را با دیوار محصور کرده‌اند. در حالی که دیوارهای محصور اینجا ظاهرا بر اثر سیل از بین رفته اند. با این وجود، گمرک همکاری کرده و در گیت‌ها مستقر شده است.

مقدسی اظهار کرد: برای اینکه استقرار آن‌ها موثر باشد و تشریفات و قانون رعایت شود، منطقه آزاد موظف است که آن مناطق را محصور کند و امکانات و زیرساخت‌های لازم از جمله باسکول برای توزین و پارکینگ که خودروهای تجاری و باری را از هم‌ منفک کند، نیاز است. همچنین فیبر نوری زیرساخت سامانه‌ها را نیز در نظر بگیرند.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.