روح و جان زائران حرم نبوی به شمیم روح‌بخش ندبه معطر شد

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، زائران ایرانی صبح امروز در هتل سبال مدینه منوره، دعای ندبه را زمزمه و فضا را از عطر حضور مهدی فاطمه (س) آکنده کردند.

زائران آخرین کاروان‌های مدینه قبل که این روزها در شهر پیامبر میهمان هستند،‌ در مراسم دعای روح بخش ندبه یکصدا ندای «عَزیزٌ عَلَیَّ اَنْ اَرَی الْخَلْقَ وَلا تُری، وَلا اَسْمَعُ لَکَ حَسیساً وَلا نَجْوی- برای من اینکه مردم را ببینم و تو را نبینم و از تو صدایی و نجوایی نشنوم، سخت است» سر دادند.

روح و جان زائران حرم نبوی به شمیم روح‌بخش ندبه معطر شد

در این آیین معنوی حجت الاسلام والمسلمین اکبر صمدی یزدی از خطیبان بعثه رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امام مهدی(عج) با اشاره به حدیث «اَلْمَهدِیُّ مِن وُلدی، اِسْمُهُ اسْمِی و کُنیَتُهُ کُنیَتی، أشبَهُ النّاسِ بی خَلقاً و خُلقاً تَکُونُ بِهِ غَیبَهٌ و حَیرَهٌ تَضِلُّ فِیهَا الْاُمَمُ ثُمَّ یُقبِلُ کَالشَّهابِ الثّاقِبِ یَملَأُها عَدلاً و قِسطاً کَما مُلِئَت جَوراً و ظُلماً- مهدی از فرزندان من است، اسم او اسم من و کنیه او کنیه من است. از نظر خلقت و خوی شبیه‌ترین مردم به من است. برای او غیبت و حیرتی است که امت‌ها در آن گمراه شوند سپس مانند شهاب ثاقب پیش آید و زمین را پر از عدل و داد نماید. همان‌گونه که پر از ظلم و جور شده باشد»، به بیان کلام رسول اکرم(ص) درباره امام زمان (عج) و سیمای حضرت مهدی (ع) در کلام نبوی پرداخت.

در این مراسم همچنین حاج حمید رمضانپور، از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم الاسلام)، ضمن قرائت دعای پرفیض ندبه مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.