امام جمعه یاسوج:کاهش نرخ جمعیت نگران کننده است

به گزارش ایرنا، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا (س) اظهار داشت: کسانی که در امر خیر ازدواج جوانان شرکت می کنند و زمینه ازدواج جوانان را فراهم می کنند ثواب یک سال عبادت را نصیب خود می‌کنند و کسانی که هم ازدواج بین دو نفر را برهم میزند به سخت ترین عذاب الهی مبتلا می شوند.

وی افزود: دولت سیزدهم اقدامات خوبی در زمینه تشویق خانواده ها به فرزندآوری انجام داده که امیدواریم این اقدامات موجب افزایش جمعیت و جلوگیری از پیری جمعیت شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج بیان کرد: در شرایط فعلی با بحران جدی و رشد منفی جمعیت روبرو هستیم و ازدواج می تواند زمینه ایجاد جمعیت بیشتر را فراهم کند.

آیت الله حسینی عنوان کرد:اگر همچنان در سال های آینده با کاهش رشد جمعیت روبرو باشیم درعرصه های مختلف فرهنگی اجتماعی و … آسیب‌های زیادی متحمل جامعه خواهد شد.

وی ابراز داشت:مسئولان باید زمینه لازم برای اشتغال جوانان را فراهم کنند نظام و دولت هم باید همکاری و همفکری لازم را در زمینه ایجاد اشتغال جوانان به کارگیرند.

امام جمعه شهر یاسوج در بخش دیگری از سخنانش به حادثه ۱۲ تیر ۶۷ و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی توسط آمریکا در خلیج فارس اشاره کرد و گفت:  این هم نمونه ای از حقوق بشر آمریکایی است آمریکایی که به زن و مرد و کودک و هیچ فردی رحم نمی‌کند آن وقت هم دم از حقوق بشر می‌زنند ببینید چه بلایی بر سر سیاه پوستان آمریکایی آورده اند و چه تبعیض نژادی دارند در سطح بین‌المللی هم از ویتنام گرفته تا افغانستان چه خون هایی که بر زمین نریختند.

وی افزود آمریکا در داخل با تبعیض نژادی روبروست درعراق وسوریه به قتل عام مردم بی گناه و آدم کشی محکوم است و صدام در راستای منافع آمریکا حرکت می کرد و با استفاده از حمایت های آمریکا به کشور ما بارها حمله کرد.

آیت الله حسینی در ادامه به جنگ عربستان در یمن و جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد و گفت: این همه جوان و نوجوان و مرد و زن در یمن کشته شد اما دریغ از اینکه کوچکترین اقدامی انجام دهند اما همین که یک نفر اروپایی پوست رنگی در اوکراین کشته می‌شود چه غوغایی به پا می‌کنند هر چند ما هم معتقدیم که در هیچ کجای جهان نباید خونی ریخته شود اما باید حقوق بشر برای همه یکسان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.