رضایی کوچی: ۸۰۰ میلیارد اعتبار آب به چهار شهر کهگیلویه وبویراحمد تامین می شود

به گزارش ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی روز دوشنبه در بازدید از طرح آبرسانی به شهرهای چرام، دهدشت، سوق، لنده و روستاهای این مسیر در استان کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر گچساران، اظهار داشت: استان کهگیلویه وبویراحمد با توجه به اینکه ۱۰ درصد بارش های کشور را دارا است ولی از لحاظ تامین آب آشامیدنی دچار بحران است.

وی بیان کرد: در بیشتر شهرستانها و روستای این استان بحران آب به یک مشکل جدی تبدیل شده که با برنامه ریزی های انجام شده و روند توسعه سد تنگ سرخ بویراحمد و تامین آب از سد کوثر گچساران این مشکل برطرف خواهد شد.

رضایی کوچی اظهارکرد: با توجه به اینکه منابع آبی از سد کوثر برای اجرای طرح آبرسانی به شهرستان کهگیلویه موجود است با تزریق منابع مالی این طرح وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

وی روند اجرای این طرح را بسیار کند دانست و افزود: با توجه به تنش آبی نیاز است در کمترین زمان ممکن این طرح وارد فاز اجرایی شود.

رضایی کوچی حجم عملیات اجرایی این طرح را شامل ۴۱ کیلومتر مسیرسازی، ۱۳ کیلومتر لوله گذاری و احداث سه مخزن اعلام کرد.

رضایی کوچی: ۸۰۰ میلیارد اعتبار آب به چهار شهر کهگیلویه وبویراحمد تامین می شود

پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستاهای اطراف با جمعیت ٢۴٠ هزار نفر شامل ١۵٣ هزار نفر شهری و ٨٧ هزار نفر روستایی با هدف تامین ١۶ میلیون و ٩۴٠ هزار مترمکعب آب  کلنگ‌زنی شده است.

در این طرح در مجموع ١٧ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ٨۶٠ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ٣۴۵ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز  تامین خواهد کرد.

پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده در اردیبهشت ۹۶  کلنگ زنی شد.

وی استان کهگیلویه وبویراحمد را استان فقری در بحث جاده های اصلی دانست و گفت: با توجه به اینکه این استان در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور است توسعه زیرساخت های جاده ای نیز در این استان ضروری است.

رضایی کوچی تصریح کرد: در سفر رئیس مجلس به استان برای توسعه راه‌های ارتباطی این استان مصوبات خوبی لحاظ خواهد شد.

 روند توسعه پروژه های عمرانی در کهگیلویه شتاب می گیرد

نماینده مردم شهرستان ها کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بازدید رئیس کمیسیون عمرانی مجلس از طرح های عمرانی روند توسعه پروژه های عمرانی شهرستانهای حوزه انتخابیه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

حجت الاسلام سید محمد موحد روز دوشنبه در بازدید محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمرانی مجلس از پروژه های عمرانی شهرستان کهگیلویه اظهارداشت: مسیر دهدشت پاتاوه در اباب مختلف، و اتصال جاده لنده به این طرح، پروژه زیرگذر روگذر جاده اصفهان و بازدید از طرح آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه در حوزه های مختلف مورد بازدید قرار گرفت.

وی بیان کرد: مشکلات این پروژه ها در حوزه های مختلف مطرح و مقرر شد برای تامین اعتبار و دیگر کمبودها همکاری لازم اتخاذ شود.

موحد بدون اشاره به اعتبارات تخصیص یافته تصریح کرد: اعتبارات تخصیص یافته در سفر رئیس کمیسیون عمرانی با برنامه ریزی های لازم نقدینگی آنها به جد پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری یک تحول چشمگیری در پروژه های عمرانی استان و بخصوص حوزه انتخابیه شاهد خواهیم بود.

موحد تصریح کرد: با حمایت مجلس و دولت در سال جاری زمینه افتتاح پروژه ملی پاتاوه به دهدشت و اتصال جاده لنده به این طرح نیز فراهم خواهد شد.

وی افزود: با حمایت رئیس و مجلس و حوزه عمرانی مجلس حوزه انتخابیه از لنده، بهمئی، چام و کهگیلویه در ابعاد مختلف مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.