لوله پلی اتیلن برای نخستین بار جایگزین لوله فلزی در نفت و گاز گچساران شد

 علی اکبر حافظی نیا روز چهار شنبه در جمع خبرنگاران گچساران افزود: این اقدام بطول هفت هزارو ۵۰۰ متر از خط لوله آبرسانی تلمبه خانه سردشت تا پازنان ۲ انجام شد.

وی بیان کرد: تلمبه خانه آبرسانی سردشت با ظرفیت چهار هزار متر مکعب تامین آب مناطق عملیاتی رگ سفید ۲، سیامکان، پازنان۲ و بی بی حکیمه را انجام می دهد که این امر نقش این واحد را در پشتیبانی از تولید دو چندان می کند.

حافظی اظهار داشت: خط لوله فلزی آبرسانی تلمبه خانه سردشت تا پازنان ۲ به دلیل قدمت زیاد، وجود رسوبات و املاح سنگین در آب، دچار فرسودگی شده بود که علاوه بر توقف در تامین آب تاسیسات عملیاتی به ویژه مجتمع پالایشگاهی گاز و گاز مایع۹۰۰ در پازنان ۲ هزینه زیادی را برای ترمیم و رفع اشکال به شرکت تحمیل می کرد.

 لوله پلی اتیلن برای نخستین بار جایگزین لوله فلزی در نفت و گاز گچساران شد

وی تصریح کرد: ابعاد کار با تشکیل کارگروه و شبیه سازی از طریق اداره فرآورش با همکاری اداره خوردگی فلزات مورد بررسی و نتیجه به مدیران ارشد انعکاس داده شد و طی جلسات متعدد جایگزین نمودن لوله پلی اتیلن به جای لوله فلزی در دستور کار قرار داده شد.

حافظی نیا ابراز کرد: با در نظر گرفتن مسئولیت های اجتماعی نفت در محیط های پیرامون تأسیسات عملیاتی، طرح از طریق مناقصه جهت انجام کار در اختیار پیمانکار حوزه سردشت قرار داده شد که پس از سه ماه تلاش بی وقفه برای نخستین بار هفت هزارو ۵۰۰ متر لوله پلی اتیلن ۱۲ اینچ با نظارت اداره HSE و همکاری ادارات مختلف تعویض شد.

وی ادامه داد: آبرسانی تلمبه خانه سردشت تا پازنان ۲یکی از مهمترین طرح های آبرسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بوده است.

رییس اداره تعمیرات و نگهداری نفت و گاز گچساران افزود: لوله و اتصالات پلی اتیلن با عمر طولانی، مقاومت در برابر اشعه آفتاب، سازگاری با محیط زیست و ….. می توانند گزینه خوبی برای سیستم های انتقال سیالات در طرح های مختلف صنعتی، نیروگاه ها، خطوط انتقال گاز و خط انتقال آب در شبکه های آبرسانی برای کاهش هزینه ها باشند.

 لوله پلی اتیلن برای نخستین بار جایگزین لوله فلزی در نفت و گاز گچساران شد

وی از زحمات کارکنان پر تلاش نفت و گاز گچساران تقدیر کرد، افزود: تلاش مجموعه اداره نگهداری و تعمیرات، پشتیبانی از تولید صیانتی است و امیدواریم روز به روز با اتکا به توان داخلی با حمایت مدیران ارشد بتوانیم همچنان در مسیر رشد و توسعه گام های بزرگی برداریم.

گفتنی است خط لوله آبرسانی از تلمبه خانه سردشت تا پازنان ۲ با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و تعدادی از روسای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به طول هفت هزارو ۵۰۰ متر افتتاح شد

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران است.
این شرکت با بهره گیری و توانمندی از ۱۰ واحد بهره برداری، پنج کارخانه نمک‌زدایی در مدار، ۲ کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، ۱۱ ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گازمایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه شیرگاه و لخته گیر مایع و چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، ۶ واحد آبرسان، حدود ۱۱۰ تفکیک گر سرچاهی و بوستری، ۳ ایستگاه برق فشار قوی و بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ دارد.
گچساران در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.