۱۰۰ درصد زائران حج تمتع ۱۴۰۱ با ۱۶۲ پرواز راهی سرزمین وحی شدند

وحید اسکندری در گفت وگو با خبرنگار حج و زیارت ایرنا با بیان اینکه از تعداد ۱۶۲ پرواز ۸۷ پرواز برابر با ۵۵ درصد کل آمار زائران حج تمتع از فرودگاههای مختلف کشورمان وارد فرودگاه مدینه شد، اظهار داشت: با این تعداد پرواز ۲۱۸۰۹ زائر حج تمتع برای انجام مناسک حج راهی عربستان شدند.

به گفته وی، از ابتدای آغاز عملیات انتقال زائران ایرانی به عربستان همچنین با ۷۳ پرواز به مقصد جده ۱۷ هزار و ۲۹۵ زائر از ایستگاه‌های مختلف پروازی کشورمان راهی فرودگاه جده شدند.

۱۰۰ درصد زائران حج تمتع ۱۴۰۱ با ۱۶۲ پرواز راهی سرزمین وحی شدند

مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت ادامه داد: طی این مدت همچنین در قالب دو پرواز با عنوان پیش پرواز به دو فرودگاه یادشده ۴۶۴ زائر برای انجام این سفر معنوی راهی عربستان شد.

اسکندری با بیان اینکه مجموع تاخیر های ثبت شده پروازی با میانگین ۵۶ درصد به ثبت رسیده است، در خصوص برنامه های شاخص برای زائران گفت: اجرای همایش های نقل ترددی،  برگزاری همایش روحانیون کاروان ها و برگزاری همایش مدیران مجموعه و مدیران کاروان های حج تمتع ۱۴۰۱ از دیگر برنامه های به انجام رسیده و در حال انجام برای زائران است.

وی همچنین از برگزاری همایش راهنمایان حجاج برای ارائه آخرین توضیحات در ایام تشریق و  همایش طرح قربانی و توجیهات ضروری ذابحین ایرانی از دیگر برنامه های درحال انجام است.

اسکندری خاطرنشان کرد: همه این موارد برای توجیهات تبیینی خادمین اجرایی و فرهنگی در جهت ارائه هرچه خدمت به زائرین هست.

بر اساس برنامه های از پیش اعلام شده توسط سازمان حج و زیارت برنامه بازگشت حجاج هم از ۲۴ تیرماه مصادف با پانزدهم ذی الحجه از فرودگاه جده از سرگیری می‌شود؛ پروازهای بازگشت تا ۲۹ ذی الحجه مصادف با ۷ مرداد ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.