هشدار یوسفی به طرف‌های غربی مذاکرات

مجتبی یوسفی با اشاره به روند مذاکرات هسته ای، بیان کرد: یکی از نکات خوبی که در روند مذاکرات در این دولت اتفاق افتاد این است که در مسیر مذاکرات و دیپلماسی، همه تخم مرغ ها در یک سبد گذاشته نشد و تیم مذاکره کننده از دیپلماسی چند وجهی استفاده می کند.

وی در ادامه اظهار کرد: طرف آمریکایی و چند کشور به‌نام اروپایی نشان دادند که به دنبال حل مشکلات سیاسی – هسته ای کشور ما و سایر کشورها نیستند بلکه با زیاده خواهی به دنبال این هستند تا مذاکرات را فرسایشی کرده و امتیاز بیشتری از ایران بگیرند. اگر تیم مذاکره کننده مانند تیم قبلی به اشتباه، همه تخم مرغ ها خود را در سبد غربی ها قرار می داد، باز هم نتیجه ای برای ما نداشت.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی، گفت: در دولت قبل صرفا مسیری دنبال شد که نتیجه ای برای مردم نداشت. بنا بود همه تحریم ها برداشته شود تا ما بتوانیم هم نفت خود را بفروشیم و هم مراودات بانکی خود را انجام دهیم، اما هیچکدام موثر نشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی همواره اهل مذاکره است و این طرف غربی است که بدعهدی از خود نشان داد. ما دیدیم که دولت بد عهد آمریکا هیچ کدام از تعهدات خود را اجرایی نکرد.

یوسفی با بیان اینکه در مذاکرات فعلی رسیدن به توافق و انجام مذاکره و برداشته شدن تحریم ها برای ما مهم است، گفت: مانند دولت گذشته مذاکره را به آب و هوا و نان مردم گره نمی زنیم اما اینکه کسی بگوید تحریم هیچ تاثیری ندارد اینگونه نیست و بالاخره تحریم ها در سفره و زندگی مردم تاثیرگذار هستند.

این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: طرف غربی همه تلاش خود را در مسیر تحریم به کار بسته است و ما باید سعی کنیم در بلندمدت تحریم ها را بی اثر کنیم. این طرف های غربی هستند که از منافع همکاری اقتصادی با ایران محروم مانده‌اند و امیدواریم آنها از تجربه گذشته درس بگیرند و بدانند که این دشمنی و سنگ اندازی صرفا هزینه را برای مردم آنها افزایش می دهد.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.