نقطه تحول اهواز در مبارزه با فساد، هوشمندسازی مدیریت است

احمد سراج در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های هوشمندسازی در مدیریت شهری اهواز اظهار کرد: این هوشمندسازی حرکتی مبتنی بر نگاهی است که باید مدیر هوشمند آن را دنبال کند. امروز در مجموعه شهرداری اهواز نگاه هوشمندانه‌ای به شهر وجود دارد و این نگاه، متولی اهواز است.

وی افزود: این حرکت پویا و شتاب‌دهنده و حرکتی جمعی است؛ باید برای ارائه خدمات بهتر روزانه این کار به‌روزتر و کارآمدتر شود و باید بدانیم حرکت هوشمندسازی منتظر مجموعه ثابت و غیرمتحرک نمی‌ماند و باید در ادامه مسیر، شتاب داشته باشیم. علاوه بر این، این حرکت مبتنی بر کار جمعی است و سازمان فاوا به تنهایی نمی‌تواند بار این حرکت را تحمل کند و باید همه متولیان مدیریت شهری در این راه همکاری کنند.

سراج ادامه داد: در مقطعی هوشمندسازی شهر یک شعار بود اما امروز این شعار محقق شده است زیرا نقطه تحول اهواز برای مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت را این حرکت هوشمندسازی می‌دانیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز بیان کرد: از شهردار اهواز می‌خواهم که سریعتر نسبت به تفکیک پسماند از مبدا با استفاده از اپلیکیشن‌ها که در بسیاری از شهرها از جمله مشهد و تهران به صورت هوشمندانه انجام می‌شود، اقدام کند و این کار سریعتر در اهواز آغاز شود تا از این پسماند ارزشمند موجود که می‌تواند شغل ایجاد کند و وضعیت خوبی از نظر سرمایه‌گذاری رقم بزند، استفاده شود.

سعید فردانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز نیز در این مراسم گفت: زمانی که در مورد فناوری اطلاعات و هوشمندسازی صحبت می‌شود دیگر این موضوعات اختیار نیست و الزام است. اگر سرلوحه کار همه دستگاه‌های اجرایی رضایت شهروندان باشد، برای تحقق آن ابزاری جز فناوری اطلاعات نیست. دهه‌ها است که دنیا در حال استفاده از این ابزار به منظور افزایش سرعت خدمات و شفافیت است.

وی با بیان اینکه در زمان بحران مهم‌ترین راه برای مقابله با به ویژه در پهنه مدیریت شهری، وجود اطلاعات توصیف مکانی است، افزود: در حوزه شهری استفاده از اطلاعات به‌روز و بهنگام و تصمیم‌گیری بر اساس اطلاعات درست بسیار مهم است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز گفت: تعریف شهر و شهرداری تنها در پروژه‌های عمرانی نیست بنابراین در این دوره مدیریت شهری قطعا در کنار پروژه‌های عمرانی به حوزه نرم‌افزاری و هوشمندسازی نیز توجه می‌شود. اگر به دنبال پیشرفت در شهر هستیم باید بدانیم یکی از الزامات آن تحول در مدیریت شهری است بنابراین اگر نتوانیم اطلاعات درست را به موقع در اختیار داشته باشیم در زمان مورد نیاز تصمیم‌گیری درستی نخواهیم داشت.

فردانی بیان کرد: عمده پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شوند در دو حوزه شهرداری یا خدمات به شهروندان هستند؛ پروژه‌های حوزه شهرداری برای شناسایی بهتر چارچوب‌ها، ساختارها و فرآیندهای شهری به منظور تصمیم‌گیری بهتر هستند و پروژه‌های حوزه شهروندی نیز به منظور خدمات‌رسانی بهتر اجرایی شده‌اند و قطعا در آینده قدم‌های بیشتری در این راستا برداشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۰ هزار درخواست در مناطق هشتگانه شهرداری اهواز برای اطلاع‌یابی شهروندان در مورد ملک داشته‌ایم که این موارد موجب سفرهای زیاد، اتلاف وقت شهروندان و بعضا اتفاقاتی در حوزه سلامت می‌شود که اکنون با زیرساختی که فراهم شده است در قدم نخست، خدمت در حوزه ملک می‌تواند در پنجره واحد انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز با تاکید بر لزوم ارتباط با سایر ذی‌نفعان و ارگان‌های شهری برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان گفت: در حوزه نرم‌افزای و عمرانی شهرداری اهواز کارهای خوبی برنامه‌ریزی شده است و در آبان‌ماه امسال مرحله دوم پروژه‌ها در حوزه نرم‌افزاری و مدیربت شهری را خواهیم داشت.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.